Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 59136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 4 november 2012, 23:42:52


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #1 Gepost op: 5 november 2012, 00:05:33
Bestuurder personenauto:
- Spiegelen
- En niet oprijden als je geen (duidelijk voor jou bedoeld) oprij teken krijgt

Verkeersregelaar
- Brandweerwagen niet voor de auto later kruisen maar er achter (Auto dus links inhalen en niet recht)
- Brandweerauto "geen/zo min mogelijk" aanwijzingen geven, ze rijden toch wel door en dan weet je zeker dat andere bestuurders niet reageren op niet voor hen bedoelde tekens.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,002
    • Harm Infra Transport
Reactie #2 Gepost op: 5 november 2012, 01:10:46
Verkeersregelaar
1 Brandweerwagen niet voor de auto later kruisen maar er achter (Auto dus links inhalen en niet recht)
2 Brandweerauto "geen/zo min mogelijk" aanwijzingen geven, ze rijden toch wel door en dan weet je zeker dat andere bestuurders niet reageren op niet voor hen bedoelde tekens.

1 niet doen, achterlangsrijden geeft mogelijkheden voor kopstaart aanrijdingen. Ook had de ladder dan de bocht niet meer kunnen nemen.
2 In dit geval moet hij de ladder wel een aanwijzing geven daar hij geen OGS voert en zich dus ook gewoon aan het stopteken van de VKR dient te houden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #3 Gepost op: 5 november 2012, 01:29:51
1 niet doen, achterlangsrijden geeft mogelijkheden voor kopstaart aanrijdingen. Ook had de ladder dan de bocht niet meer kunnen nemen.
2 In dit geval moet hij de ladder wel een aanwijzing geven daar hij geen OGS voert en zich dus ook gewoon aan het stopteken van de VKR dient te houden.

1. Zoals het mij geleerd en verteld is:
Zoveel mogelijk links inhalen (evt. verkeer wat je ingehaald hebt afblokken) en dan de kruising oprijden en bocht maken maar misschien is dat met een touran wat makkelijker te doen dan met z'n rode joekel.  ;D

2. Geen OGS is eigelijk gewoon achteraan aanluiten, dat begreep ik zowizo al niet helemaal maar....
ik ("ingebeeld als desbetreffende brandweerchauffeur") had het fijn gevonden als de vkr iedereen laat stoppen (eventueel een baan leeg trekt) en dan aan de kant gaat want ik zoek zelf mijn eigen weg wel.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,002
    • Harm Infra Transport
Reactie #4 Gepost op: 5 november 2012, 01:52:11
1. Zoals het mij geleerd en verteld is:
Zoveel mogelijk links inhalen (evt. verkeer wat je ingehaald hebt afblokken) en dan de kruising oprijden en bocht maken maar misschien is dat met een touran wat makkelijker te doen dan met z'n rode joekel.  ;D

2. Geen OGS is eigelijk gewoon achteraan aanluiten, dat begreep ik zowizo al niet helemaal maar....
ik ("ingebeeld als desbetreffende brandweerchauffeur") had het fijn gevonden als de vkr iedereen laat stoppen (eventueel een baan leeg trekt) en dan aan de kant gaat want ik zoek zelf mijn eigen weg wel.

1 Als vrachtautochauffeur kan ik je vertellen dat het niet makkelijk is om een bocht naar links te maken en gelijk haaks erop een bocht naar rechts bij die snelheid. Dan wil je tenminste 1 van de bochten graag zo groot mogelijk nemen. Zeker met een vluchtheuvel die het nog iets moeilijker maakt.

2 Ik zelf had voor de auto blijven staan met het stopteken gehandhaafd en meet mijn linker hand de ladder een rijteken gegeven. In dat geval had je wanneer de ladder naar rechts ging weer gewoon voor de auto kunnen gaan staan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #5 Gepost op: 5 november 2012, 02:05:12
1 Als vrachtautochauffeur kan ik je vertellen dat het niet makkelijk is om een bocht naar links te maken en gelijk haaks erop een bocht naar rechts bij die snelheid. Dan wil je tenminste 1 van de bochten graag zo groot mogelijk nemen. Zeker met een vluchtheuvel die het nog iets moeilijker maakt.

2 Ik zelf had voor de auto blijven staan met het stopteken gehandhaafd en meet mijn linker hand de ladder een rijteken gegeven. In dat geval had je wanneer de ladder naar rechts ging weer gewoon voor de auto kunnen gaan staan.

Das ook een goede, doe jij het afblokken ipv het voorrangsvoertuig en kan hij er (ruim) rechts om heen. Kan zo opgenomen worden in het instructieboekje voor de VKR onder hoofdstuk: "Wat te doen op een kruising wanneer er een voertuig van de brandweer aankomt zonder OGS en ik wil deze graag voor laten gaan, en dit alles zonder dat er een aanrijding plaats vind met een bestuurder die het niet allemaal snapt".
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Panter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #6 Gepost op: 5 november 2012, 03:18:29
Kan zo opgenomen worden in het instructieboekje voor de VKR onder hoofdstuk: "Wat te doen op een kruising wanneer er een voertuig van de brandweer aankomt zonder OGS en ik wil deze graag voor laten gaan, en dit alles zonder dat er een aanrijding plaats vind met een bestuurder die het niet allemaal snapt".


 098uo


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,002
    • Harm Infra Transport
Reactie #7 Gepost op: 5 november 2012, 07:33:13
Das ook een goede, doe jij het afblokken ipv het voorrangsvoertuig en kan hij er (ruim) rechts om heen. Kan zo opgenomen worden in het instructieboekje voor de VKR onder hoofdstuk: "Wat te doen op een kruising wanneer er een voertuig van de brandweer aankomt zonder OGS en ik wil deze graag voor laten gaan, en dit alles zonder dat er een aanrijding plaats vind met een bestuurder die het niet allemaal snapt".

Ehm, eigenlijk staat ie al in  het boekje. Onder hoe hou je het afslaande verkeer tegen en laat je het rechtdoorgaande verkeer voor.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #8 Gepost op: 6 november 2012, 07:50:03
ik gók trouwens dat de VRI niet uitgeschakeld was en de bestuurder van de personenauto gewoon groen licht kreeg...
dan vergeten ze nog wel eens dat er een stopteken gegeven was...  :'(
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #9 Gepost op: 7 november 2012, 12:40:47
Brandweerwagen bijna aangereden nadat auto stopteken negeert bij Tergooi Blaricum

Tsja... Ik zie wel wat verbeterpunten.  e050
Zinloze en klunzige actie van die VKR, zeker op deze locatie. Waarom daar überhaupt VKR's stonden is me ook een raadsel, het is niet bepaald een erg drukke of gevaarlijke kruising. En waarom wijst die kluns naar rechts en kijkt hij dan de automobilist aan? Wat had hij gedacht dat er zou gebeuren?
Wout