Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 105313 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #10 Gepost op: 7 november 2012, 13:53:10
Das ook een goede, doe jij het afblokken ipv het voorrangsvoertuig en kan hij er (ruim) rechts om heen. Kan zo opgenomen worden in het instructieboekje voor de VKR onder hoofdstuk: "Wat te doen op een kruising wanneer er een voertuig van de brandweer aankomt zonder OGS en ik wil deze graag voor laten gaan, en dit alles zonder dat er een aanrijding plaats vind met een bestuurder die het niet allemaal snapt".
Nadeeltje is wel dat mocht er nu een kop-staartje ontstaan je een VKR-ster in je voorruit hebt. Weet niet of carglass die repareert.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #11 Gepost op: 7 november 2012, 14:26:06
Zinloze en klunzige actie van die VKR, zeker op deze locatie. Waarom daar überhaupt VKR's stonden is me ook een raadsel, het is niet bepaald een erg drukke of gevaarlijke kruising. En waarom wijst die kluns naar rechts en kijkt hij dan de automobilist aan? Wat had hij gedacht dat er zou gebeuren?
Helemaal mee eens O0

Dit was de reden denk ik:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2012/november/06/rampenoefening_bij_tergooi_322


sylvester1986

  • Gast


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #13 Gepost op: 22 november 2012, 21:21:31
Hij reageert ook lekker professioneel zeg, richting automobilist  ::)


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #14 Gepost op: 22 november 2012, 21:52:47
Hij reageert ook lekker professioneel zeg, richting automobilist  ::)

Nou dat kun je wel zeggen.. In het 1e filmpje kon je niet goed horen wat hij zei 0098


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #15 Gepost op: 22 november 2012, 21:54:37
Nou dat kun je wel zeggen.. In het 1e filmpje kon je niet goed horen wat hij zei 0098
Ik heb het niet eens met geluid gekeken, de lichaamstaal zei al genoeg...
Verklaart ook waarom er wel eens wat 'onbegrip' is richting verkeersregelaars (of mag ik dat niet zeggen) ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 november 2012, 22:32:12
En opeens heb je een aparte 'verkeersregelaar' in Nederland.
Duidelijke gebaren, komt geduldig over en is goed zichtbaar.  :'(
Je kan het verkeer regelen... of je kan het gewoon echt niet
Rowinvd


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #17 Gepost op: 22 november 2012, 22:49:32
Dat die agenten niet ingrijpen, snap ik echt niet. Sorry hoor, maar wat een idioot.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2013, 21:24:21
Als ik beide filmpjes bekijk, en correct me if i,m wrong?? zie ik het volgende gebeuren:

Stopteken aan auto, VKR loopt achteruit naar linker kant om ruimte te maken voor de Hoogwerker, geeft eigenlijk aanwijzing aan deze om af te slaan en automobilist denkt dat hij ook mag.
De fout die ik zie is het moment dat VKR wegloopt van de auto, en naar mijn inziens zou die gewoon voor de auto moeten blijven staan en iets naar links (1 a 2 stappen) gaan om de Hoogwerker een seintje te geven om door te rijden en daarbij met je hand een soort beweging hoe die erom heen moet rijden....

Natuurlijk zijn er meerdere opties, maar laatst maakte ik het zelf ook mee.
Ik had verkeer stilgezet, brandweerwagen rijdt voorbij de file (helaas stond er 2 zuigwagens in de weg die bezig waren riool leeg te zuigen) en ik geef seintje dat brandweer kon langsrijden met signalen aan.
wat er toen gebeurde: automobilist ziet me wenken naar Brandweer en denkt owww dat is voor mij en komt uit de file en bijna botsing (en optische en akoestische signalen stonden duidelijk aan)
In principe dacht ik goed te doen om met me hand te wenken naar BRW, maar uiteindelijk ging het bijna fout, dus ook ik maakte hierin een fout.
Had dus beter verkeer kunnen vasthouden en wachten tot BRW over de kruising was.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 9 maart 2013, 15:19:48
Als ik beide filmpjes bekijk, en correct me if i,m wrong?? zie ik het volgende gebeuren:

Stopteken aan auto, VKR loopt achteruit naar linker kant om ruimte te maken voor de Hoogwerker, geeft eigenlijk aanwijzing aan deze om af te slaan en automobilist denkt dat hij ook mag.
De fout die ik zie is het moment dat VKR wegloopt van de auto, en naar mijn inziens zou die gewoon voor de auto moeten blijven staan en iets naar links (1 a 2 stappen) gaan om de Hoogwerker een seintje te geven om door te rijden en daarbij met je hand een soort beweging hoe die erom heen moet rijden....

Natuurlijk zijn er meerdere opties, maar laatst maakte ik het zelf ook mee.
Ik had verkeer stilgezet, brandweerwagen rijdt voorbij de file (helaas stond er 2 zuigwagens in de weg die bezig waren riool leeg te zuigen) en ik geef seintje dat brandweer kon langsrijden met signalen aan.
wat er toen gebeurde: automobilist ziet me wenken naar Brandweer en denkt owww dat is voor mij en komt uit de file en bijna botsing (en optische en akoestische signalen stonden duidelijk aan)
In principe dacht ik goed te doen om met me hand te wenken naar BRW, maar uiteindelijk ging het bijna fout, dus ook ik maakte hierin een fout.
Had dus beter verkeer kunnen vasthouden en wachten tot BRW over de kruising was.
Tsja je hebt helemaal niks aan het geven van aanwijzingen aan voorrangsvoertuigen. Zij hebben ontheffingen van voor verkeerstekens waaronder de vkr.
Hobby Bobby eenheid Den Haag