Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 106847 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #170 Gepost op: 12 mei 2015, 00:00:57
Citaat van: NS1607 link=msg=1349663 date=1431379699
@DJester,
Zolang verenigingen de verkeersveiligheid niet serieus nemen blijft men gewoon aanmodderen.
Tot het eens goed misgaat, dan staat men zich achter de oren te krabben.

Maar ik mag het misschien niet zeggen, maar volgens mij moet het gewoon een keer misgaan wil het gaan doordringen?


Jos.

Ze zeggen wel eens dat ervaring de beste leermeester is, maar ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen. Een daadkrachtiger optreden (en strenge controle tijdens de evenementen) kan volgens mij al veel schelen.

Ik weet dat er vorig jaar hier in de buurt 4 onbevoegde vkr op de bon zijn gegaan en de organisatie van het (kleine) evenement dit keer wél bevoegde vkr had staan.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #171 Gepost op: 14 mei 2015, 11:37:03
Citaat van: batoutofhell link=msg=1346202 date=1429961115
Ik snap het NS. Je word gebruikt als menselijk hek alleen beschadigen wij de eventuele doorrijder minder! lol.  Misschien een aantal pylonnen? Makkelijk te plaatsen en weg te halen en je creeert toch een soort van fysieke afscheiding. Je hoeft niet alles constant vast te zetten, meer als er wielerverkeer langs komt dat je het tijdelijk gebruikt. Ik heb geen overzicht over de actuele situatie, dus ben aan het brainstormen. e050

Een mogelijkheid is om de eerste drie auto's uit de wachtende rij naast elkaar te zetten, zodanig dat er geen auto meer langs kan. Even de bestuurders vragen en uitleg geven en dat werkt perfect. Bij de grotere wielerkoersen kan dat echter niet op elke willekeurige kruising omdat er vaak koersauto's zijn die binnendoor rijden en op een kruising weer doen invoegen (veelal de mediavoertuigen die van fotolocatie naar fotolocatie rijden), maar de vaste medewerkers kennen de doorsteekroutes wel. Je kunt daarbij eventueel ook aan de buitenste kant een baan gewoon vrijhouden, doordat de rest van de wegbreedte dicht staat heb je een beter overzicht wat er nog aan komt rijden.
Na de passage van de koers wel even de buitenste auto's begeleiden, zeker als je dit aan beide rijrichtingen hebt toegepast, anders loopt de boel vast.
Ook op rotondes werkt deze methode perfect omdat je juist daar vaak geen volledig zicht hebt over wat zich voor de rotonde afspeelt en er al gauw iemand er langs kan glippen. De achteropkomende auto's blijven dan wel wachten, ik heb nog niet meegemaakt dat deze een tweede of derde rij gaan vormen. Het is eerder dat ze uit nieuwsgierigheid uitstappen en komen kijken. Ook het wegrijden is nog telkens probleemloos verlopen.
Deze methode wordt ook toegepast door begeleidende politiemotoren tijdens landelijke rittenkoersen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #172 Gepost op: 23 juni 2015, 21:29:57
We zijn nu al een week of twee bezig bij de Pampusbrug in Lelystad waar we elke dag een 2-0 systeem opbouwen.
Wat schertst nu onze verbazing, al meerdere keren achtereen rijden er steevast:
Een brandweerman in een blauwe transporter door onze afzetting tegen het verkeer heen onder het mom van "er staan geen borden dat het niet mag".
Na een telefoontje naar de brandweer en het kenteken te hebben doorgegeven was men daar ook niet erg blij met de opmerkingen van de bewuste brandweerman.
Met hetzelfde argument rijden er ook twee verkeersregelaars in herkenbare voertuigen tegen het verkeer in om toch de andere dan verplichte rijrichting te kunnen nemen. Met 1 van de bedrijven heb ik vandaag contact gehad en men was daar niet zo erg van geamuseerd dat een medewerker van hun dit deed, van de andere hoop ik morgen het kenteken te hebben.

Zoek de borden:



Zoals jullie zien rijdt er ook gewoon verkeer, en staan er vanuit het parkeerterrein de dreef op ook nog geleidende hekken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #173 Gepost op: 24 juni 2015, 01:51:20
M.a.w ze slaan linksaf, ondanks het bord D5 en C01 als ze naar links gaan. En dan nog durven zeggen dat er niets staat dat het niet mag?  lol  Ik had de blauwe tak even langs laten komen, die zullen dat soort acties ook wel leuk vinden.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #174 Gepost op: 24 juni 2015, 22:09:00
Citaat van: HIT link=msg=1357691 date=1435087797
We zijn nu al een week of twee bezig bij de Pampusbrug in Lelystad waar we elke dag een 2-0 systeem opbouwen.

Vraag, Wat is een 2-0 systeem?   e050
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #175 Gepost op: 24 juni 2015, 22:36:19
Dit is een 2-0 systeem:


bron: http://kennisbank.crow.nl
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #176 Gepost op: 25 juni 2015, 00:15:39
Thx.

En waarom bouwen jullie dat dan iedere dag opnieuw op?
Laten staan geen optie?
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #177 Gepost op: 25 juni 2015, 04:54:23
Ja, voor ons wel. Voor de gemeente niet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #178 Gepost op: 25 juni 2015, 08:45:44
 098uo HIT moet toch ook zijn centjes verdienen!  098uo


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #179 Gepost op: 25 juni 2015, 18:56:46
Top, dank je wel HIT. :)
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-