Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 105307 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #20 Gepost op: 9 maart 2013, 15:28:50
Citaat
Tsja je hebt helemaal niks aan het geven van aanwijzingen aan voorrangsvoertuigen. Zij hebben ontheffingen van voor verkeerstekens waaronder de vkr.

Volgens mij was het in dit filmpje geen voorrangsvoertuig  ;)

En, als een voorrangsvoertuig een aanwijzing van een VKR krijgt, hoeft hij die niet op te volgen....maar ze zullen wel bedenken waarom de VKR een aanwijzing geeft.
Het komt namelijk voor dat een VKR daar ter plaatse zaken weet of ziet welke het voorrangsvoertuig op dat moment niet weet of kan weten.
Ze hoeven deze dus niet op te volgen, maar is soms wel raadzaam (art. 5 wvw in gedachten)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #21 Gepost op: 9 maart 2013, 15:29:54
Zoa
Tsja je hebt helemaal niks aan het geven van aanwijzingen aan voorrangsvoertuigen. Zij hebben ontheffingen van voor verkeerstekens waaronder de vkr.

ls jij het zegt een voorrangsvoertuig (toeters en bellen) kruising stil zetten en laat maar komen (voorrangsvoertuig) zoekt meestal toch zijn eigen weg.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #22 Gepost op: 9 maart 2013, 15:40:15
Volgens mij was het in dit filmpje geen voorrangsvoertuig  ;)
Daar begint het al mee, waarom laten ze een auto wachten omdat er een rode vrachtauto (ladderwagen) aan komt rijden? Vast heel sociaal, maar nutteloos + extra risico, zo blijkt. Ik snap het niet.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2013, 21:42:22
Een voorangsvoertuig moet zeker opletten op teken van VKR...

Zie volgende filmpje waar me collega in rotterdam een aanwijzing geeft aan spoedtransport, terwijl kruising bij de erasmusbrug deels afgesloten is.
sluit me aan bij reactie van VKRC omdat er een bepaalde situatie is en de VKR weet hoe het beste kan gereden worden.

Primeur!! verkeerspolitie 2058 Rotterdam A1 AMBU 20-108 ROOSENDAAL SPOEDTRANSPORT naar EMC Rotterdam
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2013, 21:56:47
Erg mooi voorbeeld Ewald_TrafficS
@Kaasje, soms is het dus wel handig....met je eens dat een voorrangsvoertuig dit MAG negeren....maar dat zal de chauffeur op dat moment moeten beslissen.
Maar ook die weet dat zelfs een Verkeersregelaar de urgentie van bepaalde zaken weet en juist bij blauw blauw erg scherp worden.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2013, 23:18:33
Erg mooi voorbeeld Ewald_TrafficS
@Kaasje, soms is het dus wel handig....met je eens dat een voorrangsvoertuig dit MAG negeren....maar dat zal de chauffeur op dat moment moeten beslissen.
Maar ook die weet dat zelfs een Verkeersregelaar de urgentie van bepaalde zaken weet en juist bij blauw blauw erg scherp worden.
Oké positief, maar er zullen ook genoeg lui zijn die gewoon een partijtje interessant gaan doen :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Gast

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2013, 23:22:25
Oké positief, maar er zullen ook genoeg lui zijn die gewoon een partijtje interessant gaan doen :)

Concreet aan te tonen of onderbuikgevoel?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2013, 23:43:30
Ik voel weer een "haast voor de koffie/patat" discussie opkomen.

Maw een zinloze discussie vaak voortkomend door angst voor verlies van eigen rechten/waarden/plichten, en het op hebben van oor- en oogkleppen voor veranderingen die ook positief kunnen zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2013, 00:15:06
Nou ik wil echt niet het werk van vkr's wegzetten hoor :) maar ik kan me zomaar voorstellen dat ze uit hun onderwaardering in dit soort situaties juist dingen gaan doen die soms heel goed bedoeld zijn maar minder handig ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2013, 00:21:07
Hoe groot denk jij dat de hersens van een Verkeersregelaar zijn? Formaat pindarotsje?
Laten we het ook eens van een andere kant bekijken, daar jij sinds kort vanaf de blauwe zijde wilt kijken.

Nou ik wil echt niet het werk van agenten wegzetten hoor :) maar ik kan me zomaar voorstellen dat ze uit hun onderwaardering voor Verkeersregelaars juist het tegenovergestelde zullen doen dan wat een verkeersregelaar ze verteld. (Onder het mom van..."Wie is hij wel niet om mij te gaan vertellen dat ik met OGS een andere richting op moet....")
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat