Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 106572 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #230 Gepost op: 21 september 2015, 11:36:17
Met +30km/h langs werkzaamheden in de kom is al voldoende.

In de regels die tot een EMG kunnen leiden is ook een lid opgenomen dat het herhaaldelijk in 1 rit gedragingen vertonen uit de bijlage RMRG voldoende stelt. En een "losse" artikel 5 is dat niet, men zal dan twee zaken uit de bijlage moeten aangeven. En dat kan dan inderdaad onder een artikel 5.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #231 Gepost op: 21 september 2015, 11:59:56
Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij moet je om een 130 procedure te starten toch minimaal 3 feiten hebben en niet minimaal 2 ?
Het artikel 5 verbaal wordt natuurlijk uitgebreid omschreven. Er komen meer aspecten aan bod dan die 2 kale feitjes. B.v. inhalen op vop, kijkgedrag van bestuurder, ander handelingen van bestuurder, of naderingssnelheid, anticiperen op verkeerssituaties of andere weggebruikers. (ik noem maar wat)

Uit de bijlage die feitelijk noemde moet je het stukje onder "III Rijgedrag" even lezen.
Daar staan zo een stuk of 5 zaken die hier van toepassing kunnen zijn. Naast de 2 kale overtredingen die we hierboven al hebben.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #232 Gepost op: 25 september 2015, 14:22:40
Er was nog een tweetje naar de wijkagent voor nodig maar er staan nu echte VKR's
Of dat nou een verbetering is...

https://www.youtube.com/watch?v=UyVVph9wUjA
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #233 Gepost op: 25 september 2015, 14:43:00
Laat ik het netjes zeggen. Het zou geen moer verschil uitmaken als ze er niet hadden gestaan. De inzet van deze 2 is weggegooid geld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #234 Gepost op: 25 september 2015, 15:33:43
Misschien wel Enrico, maar we weten allemaal hoe goed automobilisten reageren als er mensen willen oversteken op een zebrapad! Er word vaker niet dan wel gestopt.  98uiye Scheelt misschien wel dat het bij een school is, maar durf jij het risico te nemen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #235 Gepost op: 25 september 2015, 17:13:54
Citaat van: batoutofhell link=msg=1375273 date=1443188023
Misschien wel Enrico, maar we weten allemaal hoe goed automobilisten reageren als er mensen willen oversteken op een zebrapad! Er word vaker niet dan wel gestopt.  98uiye Scheelt misschien wel dat het bij een school is, maar durf jij het risico te nemen.
Hier in Oost-Vlaanderen wordt anders wel snel gestopt als je bij een Zebrapad over wil steken.
Ook als men een stopteken geeft stopt men netjes en dan maakt het niet uit of ik als burger het geef (enige ervaring mee) of een agent.
Ik heb het vaker gezegd, het zal de Nederlandse mentaliteit wel zijn.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #236 Gepost op: 25 september 2015, 17:47:11


Ik heb het vaker gezegd, het zal de Nederlandse mentaliteit wel zijn.

Dat zou goed kunnen, al moet je er ook rekening mee hebben dat veel mensen ook maar 1 meter over hun motorkap kijken.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #237 Gepost op: 25 september 2015, 20:52:30
Citaat van: feitelijk link=msg=1375255 date=1443183760
Er was nog een tweetje naar de wijkagent voor nodig maar er staan nu echte VKR's
Of dat nou een verbetering is...
Hmm.
Als ik zo zou "opereren" denk ik dat ik heel snel van straat getrokken zou worden door mijn baas. ;)
En terecht.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #238 Gepost op: 25 september 2015, 21:52:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1375262 date=1443184980
Laat ik het netjes zeggen. Het zou geen moer verschil uitmaken als ze er niet hadden gestaan. De inzet van deze 2 is weggegooid geld.
Om nog maar te zwijgen over het "stop-oprij teken".


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #239 Gepost op: 25 september 2015, 21:57:40
Nou, zo wordt het een stuk veiliger bij de school...