Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 105314 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2013, 00:27:11
Hoe groot denk jij dat de hersens van een Verkeersregelaar zijn? Formaat pindarotsje?
Laten we het ook eens van een andere kant bekijken, daar jij sinds kort vanaf de blauwe zijde wilt kijken.

Nou ik wil echt niet het werk van agenten wegzetten hoor :) maar ik kan me zomaar voorstellen dat ze uit hun onderwaardering voor Verkeersregelaars juist het tegenovergestelde zullen doen dan wat een verkeersregelaar ze verteld. (Onder het mom van..."Wie is hij wel niet om mij te gaan vertellen dat ik met OGS een andere richting op moet....")
Volgens mij praten we langs elkaar heen dus ik hou mn mond verder ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #31 Gepost op: 16 maart 2013, 00:41:57
Het punt is dat sommige VKR's uit enthousiasme zo spontaan het verkeer gaan regelen dat ik als bestuurder van een politievoertuig juist minder ruimte krijg in plaats van meer. Het is daarom voor mij lastig om in te schatten of die VKR mij helpt of onbewust tegenwerkt. Ik heb echter ook positieve ervaringen gehad dat hij zijn maatje inseinde waardoor er tijdelijk voor mij het tegemoetkomende verkeer helemaal werd stilgezet. Ik doe altijd dan effe een handje omhoog als bedankje.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #32 Gepost op: 16 maart 2013, 00:46:13
Tja.....Slechte Verkeersregelaars hou je inderdaad altijd  e050
Maar ik denk dat jij professioneel genoeg bent om in te schatten welke categorie (Evenementen of beroeps) je mee te maken hebt....
En dat handje als blijk van waardering doet zoveel goed bij die jongens, dat motiveert ze.
Maar welke categorie je ook hebt, zodra er blauw blauw aankomt voelen ze altijd de verantwoordelijkheid.....en soms is dat goed (soms ook niet)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 16 maart 2013, 00:49:52
Daarnaast heeft het gros van de VKR's, en vast ook agenten, het gezamenlijke doel voor ogen als we beroepsmatig en professioneel bezig zijn.

't Schaep met de 5 pooten - 1969 - We zijn op de wereld om mekaar te helpen, niewaar


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #34 Gepost op: 16 maart 2013, 00:56:00
Ik heb ook hele goede en wat mindere ervaringen met VKR's. En je hebt  VKR's bij grote aangekondigde omleidingen, evenementen, snelwegen, noem het maar. Maar ook links en rechts bij spoedreparaties, tijdelijke omleidingkjes in alle soorten en maten, niet-opgeleide VKR's...een hele mengelmoes van oranje hesjes en / of pakken die wapperen met de handen.
En ja, als je 1 keer dik op het verkeerde been bent gezet met een dringende rit, dan besef je iedere daaropvolgende keren wanneer je ineens VKR's tegenkomt in een fractie van een seconde: wat is wijsheid, hoe ziet de weg achter de afzetting eruit, waar wil hij mij heen hebben, waar kom ik dan uit, zou hij weten dat ik ri ZKH (of andere locatie) moet en dus niet naar links of rechts, wat zijn zijn instructies ( niemand komt er door totdat ik het zeg, begrepen?) etc etc...Al die gedachten gaan in een fractie van een sec. door je hoofd, al rijdende, en dan beslis je. Meestal kies ik ervoor even te stoppen, toeters uit, raampje open, en een overlegje van 5 sec. Scheelt soms best onnodige ellende en beide partijen weten direct wat ze van elkaar willen.  O0


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #35 Gepost op: 16 maart 2013, 09:15:23
Ik heb ook hele goede en wat mindere ervaringen met VKR's. En je hebt  VKR's bij grote aangekondigde omleidingen, evenementen, snelwegen, noem het maar. Maar ook links en rechts bij spoedreparaties, tijdelijke omleidingkjes in alle soorten en maten, niet-opgeleide VKR's...een hele mengelmoes van oranje hesjes en / of pakken die wapperen met de handen.
En ja, als je 1 keer dik op het verkeerde been bent gezet met een dringende rit, dan besef je iedere daaropvolgende keren wanneer je ineens VKR's tegenkomt in een fractie van een seconde: wat is wijsheid, hoe ziet de weg achter de afzetting eruit, waar wil hij mij heen hebben, waar kom ik dan uit, zou hij weten dat ik ri ZKH (of andere locatie) moet en dus niet naar links of rechts, wat zijn zijn instructies ( niemand komt er door totdat ik het zeg, begrepen?) etc etc...Al die gedachten gaan in een fractie van een sec. door je hoofd, al rijdende, en dan beslis je. Meestal kies ik ervoor even te stoppen, toeters uit, raampje open, en een overlegje van 5 sec. Scheelt soms best onnodige ellende en beide partijen weten direct wat ze van elkaar willen.  O0

En zijn alle partijen tevreden, is er duidelijkheid en wederzijds begrip, dus WIN WIN situatie
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 26 april 2013, 12:17:40
Ik vind dat de mevrouw op 0:40 niet goed kijkt of de auto wel daadwerkelijk stopt.
Chaos Cityring bleef uit door maatregelen gemeente Tilburg.mp4
Brink Verkeer


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #37 Gepost op: 26 april 2013, 12:19:25
Ze stapt idd snel de rijbaan op.....vertrouwen is goed, controleren is beter  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #38 Gepost op: 26 april 2013, 12:27:02
Afgelopen week getuige geweest van een kordaat optreden van een agent t.b.v. een persoon die het blijkbaar noodzakelijk achte om de verkeersregelaars te gaan ondersteunen. De situatie en overzichtelijkheid werd daar niet veel beter op, de persoon werd dus ook even wat straat geplukt. O0


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 26 april 2013, 12:31:17
Gewoon een burger dat begon te helpen? :-\