hulpverleningsmotoren

Auteur Topic: hulpverleningsmotoren  (gelezen 6608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 29 november 2004, 18:40:49


zo best kunnen stond op een zware motor van klpd en die reed in amsterdam

KLPD?? niet van wijkteam autosnelwegen? die rijden nl wel binnenstad, dan hebben ze de rol van "calamiteitenmotorrijder", en worden dus ook bij reanimaties/zware ongevallen etc ter plaatse gestuurd voor een eventuele begeleiding van de Ambu....alleen op verzoek CPA natuurlijk ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2004, 18:47:37
Ik weet niet of hij echt daadwerkelijk nog gebruikt word, maar de opzet was om hem in de spits snel in te kunnen zetten bij brand op de snelwegen rond maarssen
ACH & HBT


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2004, 18:55:13
Ik weet niet of hij echt daadwerkelijk nog gebruikt word, maar de opzet was om hem in de spits snel in te kunnen zetten bij brand op de snelwegen rond maarssen
het is volgens mij als een nachtkaarsje uitgegaan,wel jammer was weer zo,n vooruit strevend project van de brandweer Maarssen :-\


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2004, 20:06:45


Woon je in Oosterwolde?  :P Die motor heb ik ook op de foto vastgelegd op de 112dag hier 19 juni jongstleden.


ja ik was er ook bij die dag :D
en ik woon niet in oosterwolde.
ik woon in ureterp


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2005, 19:50:11
Plaats hier uw foto's van hulpverleningsmotoren.

[verwijderd door de admin]


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2005, 20:00:49
Foto van o.a. een politiemotor uit Rotterdam. Bijgevoegd een verslagje van hun uitruk.


Woensdag 11-08-2004, rond 09:45

Sperwerhof, Capelle aan den IJssel

‘Steken in buik’


De politie kreeg woensdagmorgen een melding van een neergestoken, zwangere vrouw op de Sperwerhof in Capelle aan den IJssel.
Meteen reden zo’n zeven politievoertuigen en een ambulance richting het opgegeven adres om z.s.m. eerste hulp te verlenen. Er werd echter niemand aangetroffen, waarop de gehele buurt afgezocht werd.
De meldkamer trok ondertussen de melding na en probeerde de melder te achterhalen. Na enige tijd bleek toen dat het gebeure geheel op een misverstand rustte: Een zwangere vrouw zou hebben gebeld met het ziekenhuis omdat ze steken in haar buik had. Door onduidelijke reden is dit telefoontje als steekpartij bij de politie binnen gekomen.

[verwijderd door de admin]


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2007, 18:52:33
Hatsjoe :D ...zo het stof is weer van het topic geblazen, ja dames en heren ik heb een goede reden :)

Ik kwam op internet deze foto's tegen en nu ben ik benieuwd, wie mij meer over deze mooie motor kan vertellen. Van welke regio is hij bijv. (regio 43 zegt me even niks) en welk doel hij heeft (er staat met vette letters OvD op, maar ik zie geen blauwe lampen of communicatieapparatuur). Gaat het hier misschien om een soort van grap? (oneigenlijk gebruik van striping en brandweerlogo ::))





De foto's zijn afkomstig van deze site.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 juli 2007, 20:31:18
Hatsjoe :D ...zo het stof is weer van het topic geblazen, ja dames en heren ik heb een goede reden :)

Ik kwam op internet deze foto's tegen en nu ben ik benieuwd, wie mij meer over deze mooie motor kan vertellen. Van welke regio is hij bijv. (regio 43 zegt me even niks) en welk doel hij heeft (er staat met vette letters OvD op, maar ik zie geen blauwe lampen of communicatieapparatuur). Gaat het hier misschien om een soort van grap? (oneigenlijk gebruik van striping en brandweerlogo ::))

Misschien eens bellen met Safe Motors in Veenendaal?


Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2007, 21:27:39
Deze gespot in Engeland, en wel op kazerne Cheltenham, Gloucestershire Fire and Rescue service. Wordt gebruikt voor bloeddonor transport.



MrDuc

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2007, 22:59:32
Hatsjoe :D ...zo het stof is weer van het topic geblazen, ja dames en heren ik heb een goede reden :)

Ik kwam op internet deze foto's tegen en nu ben ik benieuwd, wie mij meer over deze mooie motor kan vertellen. Van welke regio is hij bijv. (regio 43 zegt me even niks) en welk doel hij heeft (er staat met vette letters OvD op, maar ik zie geen blauwe lampen of communicatieapparatuur). Gaat het hier misschien om een soort van grap? (oneigenlijk gebruik van striping en brandweerlogo ::))


Ik kan je wel iets meer vertellen over deze motor.
Het is een Ducati Multistrada 1000DS door de importeur uitgevoerd als brandweermotor om korpsen te interesseren een dergelijke motor aan te schaffen. Gewoon een promotiemodel dus.
Safe Veenendaal bellen heeft niet zoveel zin, want die vestiging is inmiddels gesloten.

Groeten,

MrDuc (de maker van de foto's)