Politie van of voor iedereen #nt

Auteur Topic: Politie van of voor iedereen #nt  (gelezen 2928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2012, 22:51:09
Deze discussie kan eindeloos door gaan en we zullen het er nooit over eens zijn.
Ik denk dat iedereen zijn standpunt nu duidelijk heeft neergezet, laten we wachten totdat er meer informatie naar buiten komt uit het onderzoek van de Rijksrecherche.
In dat geval kunnen we doorpraten met meer tastbare feiten.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #11 Gepost op: 28 november 2012, 23:18:56
De deskundigen aan wie de politie wel verantwoordelijk moet afleggen zijn niet zelfbenoemd maar mensen die daarvoor hebben geleerd en daarvoor aangenomen of gekozen (bv. OVJ\Rechter).

Wellicht is een lesje staatsrecht hier op zijn plaats. Het bevoegd gezag van de politie is de rechtelijke macht met betrekking tot de opsporing en vervolging van strafbare feiten. Voor handhaving van de openbare orde bestaat het bevoegd gezag van de politie uit politieke bestuurders, zoals burgemeesters en minister die op hun niveau verantwoording afleggen aan onze volksvertegenwoordiging.  Op deze wijze legt de politie verantwoording af aan de samenleving. De politie handhaaft wetten en regels die door de Staten Generaal, de Provinciale Staten en de Gemeenteraad zijn vastgesteld.

Met 'zelfbenoemde deskundigen' bedoel ik forumleden die menen de wijsheid en kennis in pacht te hebben en anderen een mening willen ontzeggen.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2012, 07:51:49
Om deze discussie iets meer op te stuwen:
Geen enkel apparaat is perfect, de Politie dus op voorhand ook niet. Hoe graag ik dat ook zou willen. Heb je interesse om te weten waar het bevoegd Gezag de plank mis slaat….check dan de jurisprudentie. Geloof me….je zal stijf achterover vallen van het aantal zaken. Er zijn meer dan voldoende kleine en grote zaken die gegrond gaan bij de diverse rechtbanken, van ambtelijke misslagen tot …. je noemt het maar. Je ogen sluiten voor falen leidt tot afbreuk. Leer en verbeter jezelf waar en indien mogelijk.

Voor diegene die vinden/denken dat het hebben van (legitieme) vragen over het opereren en functioneren van onze Politie (en dan met nadruk op onze) misplaatst vinden verzoek ik met klem de reactie van DD te lezen. Zo is het in onze democratie en NIET anders!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2012, 10:11:47
@Henk,

Het lijkt mij beter als jij je gewoon met water gerelateerde zaken bezig houdt en niet meer op politie zaken in gaat.
Als ik het mij goed herinner had jij ook in het taser onderwerp al het nodige op en aan te merken op de politie zonder enige
kennis van zaken te hebben waaruit jij overduidelijk liet blijken GEEN VERTROUWEN in de politie te hebben.

Wat mij betreft is het forum beter af als jij zwijgt over zaken waarbij de politie bemoeienis heeft want ik ken jou reacties alleen maar als negatief en zonder kennis van inhoud of ervaring hebbent en flink schoppend tegen het aparaat.



Als we dan allemaal alleen nog wat mogen zeggen over ons eigen vakgebied,is het snel over met het forum.....Henk geeft op een zeer beschaafde en eloquente manier wat kritiek en een tegengeluid, en daar zal je ook mee moeten leren om te gaan.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2012, 12:41:58
bovendien ontneemt iemand de mond snoeren je de kans kennis te nemen van vragen en misvattingen waar je anders geen antwoord cq uitleg op kan geven. Als je je pijlen richt op de boodschapper geef je aan geen goed antwoord klaar te hebben.

Ik kreeg een keer het verwijt dat ik de schijn wekte de politie te willen controleren, waarom zou je dat willen, ongehoord!

Er is nog nooit gebleken dat de wetenschap dat er op jouw functioneren controle wordt uitgeoefend, nadelig werkt op de kwaliteit van je geleverde diensten.