Bonk/stadssleutel/Boem achterin dienstvoertuigen?

Auteur Topic: Bonk/stadssleutel/Boem achterin dienstvoertuigen?  (gelezen 4978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10 Gepost op: 1 december 2012, 22:12:32
Maat 46 en een koevoet werkt niet als de deur op slot zit met een 3 punts-slot, een boem wel kan ik je vertellen! Er zijn genoeg situaties die je zonder boem kunt oplossen ben ik met je eens, maar de situaties waarin ik echt de boem nodig had telde elke seconde. Dan heb ik geen tijd om op andere eenheden te wachten, of met een koevoet te gaan wrikken. Voorbeeld is een vrouw die aan de beademing zat, was gevallen in de hal waarbij haar ademlucht losliet. Helaas kon ze niet meer opstaan en zag ze al blauw/paars. Zo heb ik nog een aantal incidenten gehad waarbij direct medische hulp nodig was (reanimatie).

Bij ons is ook alles netjes weggewerkt in de kastjes, de boem op de bodem in een speciale metalen houder waarin hij vastzit. Bovenop de kastjes liggen wat grote gereedschappen, aed en brandblusser allemaal vastgezet met klemmen. Als extra veiligheid nog een metalen rek tussen de achterbank en kofferbak, dus bij ons zal er niets door de ruit heen vliegen. Zal binnenkort kijken of ik een foto kan maken van de kofferbak.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 1 december 2012, 22:29:08
Het ''bij ons'' gaat verdwijnen. Wij hadden de bonk ook altijd in de auto. In de nieuwe auto is er geen (veilige) ruimte meer voor.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #12 Gepost op: 2 december 2012, 12:03:18
In onze (oude) Tourans ligt standaard de boem, maar ik heb begrepen dat ze bij de nieuwe voertuigen niet meer standaard achterin liggen.

 ;)
Overigens zijn er wel degelijk gesprekken gaande om ook de nieuwe touran van de boem te voorzien.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.