Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012

Auteur Topic: Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012  (gelezen 44860 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Drie daders,dus niet duidelijk wie de fatale schop of klap heeft gegeven, en tijdstip van overlijden ver na de mishandeling, dus misschien is er wel een heel andere oorzaak.Hoe dan ook,vrijspraak.
Of ben ik nu te cynisch?


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Zullen we, hoezeer ik de emoties en uitlatingen ook begrijp, de regels van het forum respecteren?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


BMHstudent

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Ik eis dat alle voetballers van 14 jaar en ouder een VOG aanvragen. Daarnaast dienen zij een verklaring omtrent de geestelijke gesteldheid te overleggen van hun huisarts. Tevens dienen aspirantjes het eerste jaar alleen maar hardlooptraining te krijgen, in het tweedejaar mogen zij enkel op 1 helft spelen waarbij de bal slechts over een afstand van 5 meter afgespeeld mag worden en er geen publiek aanwezig mag zijn. Alle verenigingen dienen te voldoen aan eisen die gesteld gaan worden door het ministerie van V & J en VWS. Elke voetbalvereniging die deze eisen niet wenst of kan na leven wordt uit competitie genomen en verplicht door de KNVB geroyeerd. Over de invulling van deze eisen, krijgt zij geen inspraak.

goeie!  ;D


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Zullen we, hoezeer ik de emoties en uitlatingen ook begrijp, de regels van het forum respecteren?

Het gaat naar mijn mening juist op dit punt fout. Voor de goede orde, de regels zijn prima maar door iedere keer onverschillig het zogenaamde strafrecht dit probleem op te laten lossen gaat het fout.

Een bepaalde groep jongeren in dit land is een etterende wond die bij elke daad weer betrokken is. En elke keer worden onderzoeksrapporten geschreven, roepen politici dat zij de problemen wel gaan aanpakken. We zijn jaren verder en er is niets veranderd.

Ik Twitterde het al maar zal het hier nog eens schrijven; Pim Fortuyn sprak ooit de iconische woorden "dit land is het zat". Hij kreeg de kogel. Dit land is het nog steeds zat en ook deze daad beroert heel wat mensen.

Elke keer vragen we ons af waar het fout gaat. Ik denk het te weten, namelijk een overheid die altijd en overal het bedje spreid van de mensen die niet mee willen in de maatschappij, altijd een politicus die wel roept de oplossing zegt te hebben maar uiteindelijk loze beloften blijkt te maken. Dat zijn ook nog eens de mensen waarop wij vertrouwen? Vertrouwen wij op een gepaste straf voor de daders?

Hier past maar één straf, levenslang in een donker hok op water en brood. Dat is niet mensonterend, wat zij gedaan hebben is mensonterend!

Ik pleit al een tijdje voor de oprichting van private community's door groepen bewoners van een bepaald gebied die zelf zorgen voor hun veiligheid d.m.v. zelf ingehuurde bewakers, afgesloten wijken et cetera waar men zelf bepaald wie men binnenlaat, waar men zelf bepaald hoe geleefd wordt en wat er gebouwd wordt, waar men zelf zorgt voor de groenvoorziening. Een soort VVE+.

Met alle respect maar de overheid is niet te vertrouwen als men zegt dat men jou veiligheid garandeert. Dat is ook onmogelijk.

Terug naar deze casus, deze voetbalclub stond al te boek vanwege eerdere misdragingen. Waarom beschermt de KNVB hun vrijwilligers niet? Huur beveiligers in die je personeel & vrijwillgers kunnen beschermen! Tevens vind ik dat de KNVB een signaal moet afgeven en het amateurvoetbal tenminste tot 1 januari volledig stil moet leggen om zich te bezinnen of men de competitie nog zin heeft. Ten tweede zou het de KNVB sieren om ook het betaald voetbal dit weekend stil te leggen, puur als signaal naar spelers en supporters maar vooral naar de maatschappij.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Zullen we, hoezeer ik de emoties en uitlatingen ook begrijp, de regels van het forum respecteren?
Niet vervelend bedoeld; maar voor zover aanwezig zijn er geen berichten die de forumregels overtreden. Het staat voor eenieder vrij zijn of haar mening te uiten binnen de geldende fatsoensnormen voor wat hij of zij denkt dat de straf moet zijn, of wat een oplossing kan zijn voor welk probleem dan ook. Mocht iemand een overtreding van de forumregels menen te zien, is dit te melden via de meldknop rechtsonderin bij ieder bericht.

Moderatorteam Hulpverleningsforum.nl


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Helaas zal naar mijn mening elke straf te laag uitvallen. Voor dit soort situatie's is het maar goed dat ik niet degene ben die de strafmaat moet bepalen.

Daarnaast ben ik van mening dat, welke sanctie er dan ook opgelegd wordt, deze ook de lading niet zal dekken.
Normaal ben ik nooit zo van het 'de goeden lijden onder de kwaden' principe. Maar in dit geval zou je, wanneer je de amateur competitie's tot 1 januari staakt, een grote groep mensen treffen. Om over het betaalde voetbal nog maar te zwijgen, waar veel meer bij komt kijken dan alleen de mensen die de wedstrijden bezoeken. Voor al het voetbal dat dit weekend gespeeld word is naar mijn idee 1 minuut stilte voor aanvang niet meer dan logisch. Ook ben ik bang dat welke maatregel dan ook een tijdelijk karakter zal hebben. Puur omdat de strafmaat in NL niet meer afschrikt.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Doodschoppers maximaal drie jaar geschorst
AMSTERDAM -

De jeugdspelers van Nieuw Sloten die grensrechter Richard Nieuwenhuizen zondag doodschopten, kunnen voor maximaal drie jaar worden geschorst door de KNVB. Daarna mogen de spelers weer lid worden van een voetbalclub.
Dat bevestigt een woordvoerder van de KNVB aan RTL Nieuws.

De maximumstraf is ingevoerd 'op verzoek van de voetbalverenigingen in het land', zegt de zegsman. "De clubs vonden het toch wel erg gortig om jeugdspelers levenslang te schorsen. Daarom zijn we overgegaan op een maximale straf van drie jaar." De inperking van schorsing is pas dit seizoen ingevoerd.

Richard Nieuwenhuizen overleed maandagmiddag op slechts 41-jarige grensrechter aan de verwondingen die hij zondag had opgelopen. Hij werd in elkaar geslagen na een wedstrijd tussen jeugdelftallen van Buitenboys en Nieuw Sloten. De man werd geschopt en geslagen door spelers uit de B1 van Nieuw Sloten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21127584/__Maximaal_drie_jaar_geschorst__.html


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
De KNVB moet dan maar heel snel bij zichzelf te rade gaan. Maximaal 3 jaar, ongeacht het misdrijf wat is gepleegd... De 3 jongens behoren nimmer meer een voetbal te mogen aanraken en dienen ver buiten welke sport dan ook te blijven (behalve als bokszak/boksbal).


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
De KNVB moet dan maar heel snel bij zichzelf te rade gaan. Maximaal 3 jaar, ongeacht het misdrijf wat is gepleegd... De 3 jongens behoren nimmer meer een voetbal te mogen aanraken en dienen ver buiten welke sport dan ook te blijven (behalve als bokszak/boksbal).

Gezien de levenslange straf die een speler van DOS Kampen onlangs kreeg voor een mishandeling, ga ik ervan uit dat er nu geen andere straf zal zijn.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Doodschoppers maximaal drie jaar geschorst
AMSTERDAM -

De jeugdspelers van Nieuw Sloten die grensrechter Richard Nieuwenhuizen zondag doodschopten, kunnen voor maximaal drie jaar worden geschorst door de KNVB. Daarna mogen de spelers weer lid worden van een voetbalclub.
Dat bevestigt een woordvoerder van de KNVB aan RTL Nieuws.

De maximumstraf is ingevoerd 'op verzoek van de voetbalverenigingen in het land', zegt de zegsman. "De clubs vonden het toch wel erg gortig om jeugdspelers levenslang te schorsen. Daarom zijn we overgegaan op een maximale straf van drie jaar." De inperking van schorsing is pas dit seizoen ingevoerd.

Richard Nieuwenhuizen overleed maandagmiddag op slechts 41-jarige grensrechter aan de verwondingen die hij zondag had opgelopen. Hij werd in elkaar geslagen na een wedstrijd tussen jeugdelftallen van Buitenboys en Nieuw Sloten. De man werd geschopt en geslagen door spelers uit de B1 van Nieuw Sloten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21127584/__Maximaal_drie_jaar_geschorst__.html

Raar, telegraaf zegt dat de clubs geen levenslange schorsing willen en de KNVB daarom max. 3 jaar kan opleggen, dat levenslang alleen op verzoek van de club kan.

Maar nu.nl zegt juist dat de club juist wel de levenslange schorsing wil aanvragen bij de KNVB
http://www.nu.nl/binnenland/2972986/mishandelde-grensrechter-41-overleden.html
Citaat
Lidmaatschap
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. ''Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Het bestuur betuigt medeleven aan de familie van de grensrechter en aan de vereniging Buitenboys en haar leden.