Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012

Auteur Topic: Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012  (gelezen 44641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Saanniee

  • Gast
Net op het nieuws op de radio gehoord, dat de grensrechter nog heeft kunnen verklaren aan mensen die in het clubhuis aanwezig waren dat er vermoedelijk 4 á 5 mensen betrokken waren bij zijn mishandeling. De politie gaat dit verder onderzoeken. Maar het is echt verschrikkelijk dat zoiets gebeurd.

Het zullen je kinderen maar zijn. 15 en 16 jaar en dan een moord op je geweten.
Geen straf is hoog genoeg voor ze vind ik. Hoe zulke jongeren het ook in hun hoofd halen om zo iets te doen. Dat gaat er bij mij niet in.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Heb 20 jaar deel uit gemaakt van een tuchtcommissie van de KNVB. Maar zoals het de laatste tijd gaat, loopt het gierend uit de hand. In amper 1 jaar tijd al de tweede dode door geweld bij een amateurwedstrijd.....

Triest, heel triest.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


sylvester1986

  • Gast
Hoe halen jongens van 15 en 16 het in hun botte harses om überhaupt iemand te meppen, dan nog iemand die er voor zijn 'plezier' staat, voor hun 'plezier' en vervolgens nog achtervolgen als hij wegrent. O-o-o wat wil ik nu graag typen wat ik denk, doe ik maar niet  :-X >:( >:(
Idem dito. O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Afgelopen avond bij het programma Nieuwsuur (Ned 2) vertelde wethouder sportzaken van Amsterdam
Erik van der Burg dat er eerder dit seizoen ook al problemen waren met het B1 elftal van voetbalvereniging
Nieuw Sloten waarvan tot nu toe dus 3 verdachten zijn aangehouden in het kader van dit afgrijselijke gebeuren.

Of de nu opgepakte verdachten van afgelopen weekend daar toen ook bij betrokken waren en wat zich toen heeft
afgespeeld dat wist hij tijdens de uitzending niet, maar daar gaat hij met de KNVB en de betreffende voetbalvereniging
nog wel op zeer korte termijn over in gesprek om uit te zoeken wat zich toen heeft afgespeeld en wat voor
maatregelen Nieuw Sloten daar tegen heeft genomen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Heeft vanochtend zelfs hier in Beieren het regionale radionieuws gehaald. Her voorval is te erg voor woorden en ik leef met de nabestaanden mee. Zelf heb ik ook een zoon van 15 die voetbalt en je krijgt wel eens een wat grimmiger sfeertje mee, zelfs in de jeugdamateur-klassen, maar dìt...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Mogelijk dat ze middels forensische technieken de daders snel kunnen identificeren. Immers zal er altijd sporen blijven op de schoenen van de daders.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
In de eredivisie is het ook heel normaal dat een half elftal achter de scheidsrechter aan rent, om verhaal te halen, als hij een 'verkeerde' beslissing neemt. In mijn ogen ligt daar het begin van de oplossing...


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
In de eredivisie is het ook heel normaal dat een half elftal achter de scheidsrechter aan rent, om verhaal te halen, als hij een 'verkeerde' beslissing neemt. In mijn ogen ligt daar het begin van de oplossing...

Om nog maar niet te spreken over sommige overtredingen, waarbij de kans op lichamelijk letsel zeer groot is. Sportiviteit is bij sommige voetballers totaal niet aan de orde.
Een rode kaart dekt dus in vele gevallen de ernst van een overtreding niet.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Team Nieuw Sloten had al waarschuwing AMSTERDAM
 Het team B1 van de Amsterdamse voetbalclub Nieuw Sloten had al een waarschuwing op zak.


Dat meldt de NOS op basis van een gesprek met de Amsterdamse wethouder Eric van der Burg in het Radio 1 journaal.

Volgens de wethouder had het team een gele kaart wegens verbaal wangedrag tegen een scheidsrechter in een eerdere wedstrijd. Een aantal leden werd toen geschorst en het bestuur dreigde het team uit de competitie te nemen bij een volgend incident. Het team kreeg een voorwaardelijke boete van 100 euro voor "collectieve opstoot en het bedreigen van de trainer."

Ook vorig seizoen raakte Nieuw Sloten in opspraak, meldt RTL Nieuws. Een wedstrijd bij Always Forward B1 in Hoorn moest worden gestaakt na een vechtpartij. Een speler van Nieuw Sloten werd voor drie maanden geschorst, terwijl het team een boete van 200 euro kreeg.

De club heeft voorlopig alle activiteiten opgeschort, zo liet de leiding maandagavond weten. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21128443/__Nieuw_Sloten_had_waarschuwing__.html
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Laatste woorden grensrechter: "Wat een k**voetbal" ALMERE

Het vlaggen van de jeugdwedstrijd van zijn zoon Mykel heeft voetbaldier Richard Nieuwenhuizen met de dood moeten bekopen. De 41-jarige hobbygrensrechter stierf gistermiddag in het ziekenhuis, nadat minstens drie jongeren van 15 en 16 jaar met hun noppenschoenen zondagochtend op beestachtige wijze op zijn hoofd intrapten omdat ze het niet eens waren met zijn buitenspelbeoordelingen.


„We zijn er helemaal kapot van”, stamelde voorzitter Marcel Oost, nadat Mykel hem per sms had laten weten dat zijn vader, te midden van zijn vrouw, moeder en drie zoons, was overleden. „Gisteravond was hij nog even aanspreekbaar in het ziekenhuis. Hij herkende me: ’Hé Marcel, alles goed? Wat een k**voetbal, hè’, zei hij."

„Hij sprak wel wat warrig, maar maakte niettemin een positieve indruk en dacht dat hij wel weer zou herstellen. Het is de laatste keer geweest dat ik deze gouden voetbalvriend heb mogen spreken”, vertelt de preses aangeslagen.

Vermoedelijk is Nieuwenhuizen overleden als gevolg van hersenschade, opgelopen door de trappen op zijn hoofd en nek die hij direct na de wedstrijd van BuitenBoys B3 opliep. „Na het laatste fluitsignaal gaven vrijwel alle spelers de scheidsrechter een hand om hem te bedanken voor de leiding. Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen”, reconstrueert voorzitter Marcel Oost

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21128364/__Wat_een_k__voetbal__.html
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.