Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012

Auteur Topic: Grensrechter (41) overleden na mishandeling door voetballers 15/16 jaar - Almere 02-12-2012  (gelezen 45326 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
AT5 ‏@AT5

Voetbalvereniging Nieuw Sloten heeft verschillende dreigementen binnengekregen i.v.m. de dood van Richard Nieuwenhuizen http://at5.nl/s/nV8


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Zo verrot is de maatschappij. We gaan dus dreigen. Deze mensen zijn net zo waardeloos als de daders van dit misdrijf.

Eindelijk iemand die het noemt zo als het is, en hoe het zou moeten zijn!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/12/johan_derksen_over_het_marokka.html

Ik zei het ook al maar toen liep de discussie hier uit de klauwen en werden de posts verwijderd.  ::)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Zo verrot is de maatschappij. We gaan dus dreigen. Deze mensen zijn net zo waardeloos als de daders van dit misdrijf.

Ik zei het ook al maar toen liep de discussie hier uit de klauwen en werden de posts verwijderd.  ::)

Ik snap werkelijk helemaal niets van je eerste zin... Wie gaat er "dreigen" en welke mensen zijn "net zo waardeloos als de daders van dit misdrijf"?
Kun je dit even duidelijk maken?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Ik snap werkelijk helemaal niets van je eerste zin... Wie gaat er "dreigen" en welke mensen zijn "net zo waardeloos als de daders van dit misdrijf"?
Kun je dit even duidelijk maken?
Zie de post daarboven van Peter:
AT5 ‏@AT5

Voetbalvereniging Nieuw Sloten heeft verschillende dreigementen binnengekregen i.v.m. de dood van Richard Nieuwenhuizen http://at5.nl/s/nV8


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
...:-X

Jongen mishandeld in kleedkamer

http://www.politie.nl/nieuws/2012/december/7/04-jongen-mishandeld-op-voetbalveld.html
Laatste update: 07-12-2012 | 15:43

Westzaan - Een 20-jarige man uit Zaandam is zondagochtend ernstig mishandeld tijdens een voetbalwedstrijd aan het Zuideinde in Westzaan.

Er ontstond een woordenwisseling tussen verschillende voetballers van twee teams die tegen elkaar hadden gespeeld. In de kleedkamer ontstond een vechtpartij. De Zaandammer probeerde tussenbeide te komen om enkele spelers van de teams uit elkaar te halen maar werd meerdere keren in zijn gezicht geslagen. Hij is per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Zijn kaak bleek op meerdere plekken gebroken te zijn.

Getuigen gezocht
Er zijn diverse getuigen gehoord en de politie heeft de zaak in onderzoek. Toch wil de politie nog graag in contact komen met getuigen, die nog niet met de politie hebben gesproken en buiten de spelers van beide teams. Getuigen kunnen bellen met: 0900-8844. Liever anoniem? Dat kan via: 0800-7000.
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik snap werkelijk helemaal niets van je eerste zin... Wie gaat er "dreigen" en welke mensen zijn "net zo waardeloos als de daders van dit misdrijf"?
Kun je dit even duidelijk maken?

Met "we" bedoel ik individuen uit de maatschappij. M.a.w. wat gebeurd is is ernstig, maar dat geeft niemand het recht om de club in kwestie te bedreigen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Veel deelnemers aan stille tocht Almere

Gepubliceerd: 9 december 2012 15:40
Laatste update: 9 december 2012 17:10  

DEN HAAG - De parkeerplaats van de voetbalclub Almere City stroomt zondagmiddag langzaam vol met mensen die deelnemen aan de stille tocht voor de doodgeschopte grensrechter Richard Nieuwenhuizen.

Stille tocht overleden grensrechter Fotoserie
De grensrechter van SC Buitenboys die maandag overleed na een mishandeling na een wedstrijd, wordt herdacht tijdens de tocht in Almere.
Op de parkeerplaats, waar vandaan de stoet zal vertrekken na enkele toespraken, staan ondanks het koude, regenachtige weer al veel mensen.

Velen dragen wit-blauw gestreepte shirts, de kleuren van SC Buitenboys. De gemeente had opgeroepen om geen spandoeken mee te nemen, daar blijkt gehoor aan gegeven door de mensen. De sfeer is ingetogen, er klinkt stemmige muziek.
Geschrokken
In het publiek is onder andere een trainer van de Almeerse voetbalclub ASC Waterwijk aanwezig. ''Ik ben gekomen om mijn respect te tonen. Ik ben erg geschrokken dat er zoiets in mijn stad is gebeurd. Dit mag echt nooit meer gebeuren. Zelf leer ik mijn team om respect te hebben voor de scheidsrechters. Zo hoort het namelijk.''
Een vriend van hem is een scheidsrechter in het honkbalcircuit. Ook hij is, direct na een training, afgereisd naar Almere. ''Ik ben zelf ook wel eens bedreigd, maar bij ons wordt dit niet getolereerd. Zulke mensen stuur ik direct van het veld af.''

Schippers
Volgens een woordvoerder van de politie verloopt alles goed. Veel mensen zijn met het openbaar vervoer gekomen. Verschillende genodigden zullen deelnemen aan de tocht, die om 17.30 uur vertrekt in de richting van de SC Buitenboys. Ook minister Edith Schippers (Sport) zal mee lopen.
Bij SC Buitenboys kunnen mensen bloemen neerleggen. Er worden duizenden mensen verwacht.
Door: ANP
Samen sterk in de hulpverlening!


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Mooie stille tocht wel heftig :'( :'(
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
'We zullen je missen papa'

Toegevoegd: zondag 9 dec 2012, 15:54
Update: zondag 9 dec 2012, 18:44

"We zullen je missen papa." Dat zei Alain Nieuwenhuizen bij de herdenking van zijn vader, de overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Na enkele toespraken begon er bij het stadion van Almere City een stille tocht.

Een geëmotioneerde Alain benadrukte dat zinloos geweld in Nederland nooit het laatste woord heeft. Ook burgemeester Jorritsma van Almere hoopt dat mensen de kracht hebben om zich te verzetten tegen zinloos geweld. "Als dat gebeurt, is er misschien toch nog iets goeds uit te halen", zei ze.

'Onvoorstelbaar'
Een schoonzus van het slachtoffer zei dat de maatschappij er beter van wordt als mensen hun verantwoordelijkheid nemen. "Door meer respect te tonen, onze jeugd te leren om zonder agressie conflicten op te lossen. Liefdevoller met elkaar en de wereld omgaan, elkaar helpen als het niet lekker loopt", zei ze. Ze benadrukte dat de steunbetuigingen de familie goed hebben gedaan.

KNVB-voorzitter Michael van Praag noemt de dood van Nieuwenhuizen "onvoorstelbaar" en zei dat zoiets nooit meer mag gebeuren. "Wat kan ik doen om voetbaljeugd van nu het verschil te leren tussen boosheid en agressie? Voetbal is emotie, maar het is ook winnen en verliezen. Dat moet je allebei kunnen, anders pas je niet in onze sport", zei Van Praag.

Rode rozen
Na de toespraken begon er een stille tocht, waar ruim 12.000 mensen aan meededen. De tocht eindigde bij Buitenboys, op het veld waar Nieuwenhuizen vorig weekend werd mishandeld door jonge voetballers. Daar werden rode rozen neergelegd, de lievelingsbloem van Nieuwenhuizen.

Onder anderen de burgemeesters Jorritsma en Van der Laan van Amsterdam liepen mee, net als KNVB-voorzitter Van Praag en andere sportbestuurders.

12.000 mensen bij stille tocht

'Zonder respect geen voetbal', staat op een spandoek
 
Toegevoegd: zondag 9 dec 2012, 18:34

Zo'n 12.000 mensen hebben meegelopen in de stille tocht voor de overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Dat heeft de gemeente Almere bekendgemaakt.

Na een aantal toespraken vertrok de stoet van de parkeerplaats van voetbalclub Almere City. Met fakkels en rozen liepen mensen naar het terrein van Buitenboys, 2,7 kilometer verderop. Op het veld waar Nieuwenhuizen vorig weekend werd mishandeld door jonge voetballers legden mensen bloemen neer bij een hek, soms in de stromende regen.

Burgemeesters
Veel deelnemers van de tocht droegen een band om hun arm met de afbeelding van een lieveheersbeestje erop, het symbool tegen zinloos geweld. Anderen hadden spandoeken met leuzen tegen zinloos geweld bij zich.

Aan de tocht deden veel jonge voetballers uit Almere mee. Ook de burgemeesters Jorritsma (Almere) en Van der Laan (Amsterdam) liepen mee, net als KNVB-voorzitter Michael van Praag en andere sportbestuurders.

Besloten kring
Richard Nieuwenhuizen werd een week geleden na een wedstrijd tussen Buitenboys en Nieuw Sloten uit Amsterdam geschopt en geslagen door jeugdspelers van Nieuw Sloten. Hij stierf een dag later in het ziekenhuis. Er zijn vier jongens in de leeftijd van 15 en 16 jaar aangehouden.

Nieuwenhuizen wordt morgen in besloten kring gecremeerd. De familie roept de media op daarbij weg te blijven.
Samen sterk in de hulpverlening!