Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op Twitter

Auteur Topic: Weginspecteurs van Rijkswaterstaat op Twitter  (gelezen 12598 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Gepost op: 4 december 2012, 12:29:19
Zat denet eens op twitter te kijken en toen kwam ik een WIS tegen.
Toen dacht ik die is wel handig om te gaan volgen... Maar even verder gekeken bleek het een WIS van zuid-holland te zijn.
Ja daar heb ik niets aan in Gelderland.

Nu dus de vraag, waar kan ik twitteraccounts vinden van de Weginspecteurs van Gelderland midden - noord, Noord-Brabant en Noord-Limburg?

Want via Twitter kun je vaak ook al goed voorbereid op weg gaan.

Wanneer je nou een medewerker van RWS bent in de opgegeven regio of andere, laat hier ook je twitter gegevens achter.


[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 4 december 2012, 12:50:05
Weginspecteurs voortaan te volgen via Twitter
06-09-2012

Sinds vandaag (6 september) zijn vier van onze weginspecteurs te volgen via Twitter.
Met hun smartphone delen ze dagelijks updates over hun werk en belevenissen op de Nederlandse wegen.


Om meer inzicht te geven in hun werk is nu een proef gestart met de twitterende weginspecteurs.
Zij zijn actief in verschillende regio’s in Nederland en hebben elk een eigen account waarop zij verslag doen van hun werk.

De deelnemende weginspecteurs hebben zin in het experiment.
Weginspecteur Roel actief in de regio Limburg, hoopt dat het begrip van de weggebruiker voor het werk van de
weginspecteur groter wordt.
Christiaan: 'Het werk gaat natuurlijk altijd voor bij incidenten, maar als wij er de tijd voor hebben kunnen wij
via Twitter extra duiding geven aan ons werk.'

De weginspecteurs kunnen natuurlijk niet overal op reageren, maar zodra het kan, beantwoorden zij de vraag
of verwijzen door naar de woordvoering.

De accounts
Iedereen (met of zonder Twitter-account) kan de vier weginspecteurs online volgen.
De vier twitterende weginspecteurs zijn te volgen via de onderstaande accounts:
@wis_martin      ( Regio Zuid - Holland )
@wis_christiaan ( Regio Zuid - Holland )
@wis_kimberley ( Regio Breda )
@wis_roel          ( Regio Limburg )

BRON: Site RWS: Weginspecteurs voortaan te volgen via Twitter

Extra aanvulling van mij als volger.
Martin en Christiaan zijn de laatste tijd ook wel eens ingezet in de Regio Noord - Holland en Utrecht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 4 december 2012, 13:03:16
Want via Twitter kun je vaak ook al goed voorbereid op weg gaan.

Via twitter kan je inderdaad redelijk goed voorbereid de weg op gaan maar kijk dan vooraf en tijdens je reis op
@vid eventueel aangevuld door de politieaccounts van de regio's waar je door heen komt of moet zijn.

Ik zeg dat niet om de tweets van de WIS twitteraars in twijfel te trekken, maar puur omdat zij niet 24/7/365
op de weg zitten waardoor ze gewoon weg niet alles uit 1e hand kunnen mededelen via twitter.
Er zijn namelijk veel meer WIS medewerkers dan de 4 waarvan nu bekend is die nu op twitter zitten.
Een WIS volgen op twitter is in mijn ogen op dit moment alleen interessant voor aanvullende info omtrent
een incident als ze dienst hebben tijdens een incident.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2012, 18:04:58
Via twitter kan je inderdaad redelijk goed voorbereid de weg op gaan maar kijk dan vooraf en tijdens je reis op
@vid eventueel aangevuld door de politieaccounts van de regio's waar je door heen komt of moet zijn.

Ik zeg dat niet om de tweets van de WIS twitteraars in twijfel te trekken, maar puur omdat zij niet 24/7/365
op de weg zitten waardoor ze gewoon weg niet alles uit 1e hand kunnen mededelen via twitter.
Er zijn namelijk veel meer WIS medewerkers dan de 4 waarvan nu bekend is die nu op twitter zitten.
Een WIS volgen op twitter is in mijn ogen op dit moment alleen interessant voor aanvullende info omtrent
een incident als ze dienst hebben tijdens een incident.

Het leek mij echter wel interessant om de WIS'en die op het traject Apeldoorn - Arnhem - Venlo - Roermond zitten te volgen.
Aangezien die vaak als eerste ter plaatsen zijn bij incidenten. Ook volg ik de ANWB en het VID.
VID is echter vaak niet als eerste die het incident twittert. Vandaar dat het mij wel een goed idee leek om de WIS te volgen.

En zoals je aangeeft er zijn meerdere WIS'en die al twitteren maar die nog niet op de website vernoemd zijn. Daarom heb ik dit onderwerp gestart. Aangezien het HVForum voor alle  Hulpdiensten is en daar RWS ook onder staat  :)

Dacht als er dan WIS'en aangemeld zijn op dit forum kunnen ze misschien hun Twitter account hier achter laten.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2012, 18:11:35
Dacht als er dan WIS'en aangemeld zijn op dit forum kunnen ze misschien hun Twitter account hier achter laten.
Er is een fanatieke twit-WIS op het forum, Weginspecteur Christiaan, op twitter beter bekend als @WIS_Christiaan.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2012, 18:49:57
Er is een fanatieke twit-WIS op het forum, Weginspecteur Christiaan, op twitter beter bekend als @WIS_Christiaan.

die was inderdaad al genoemd...
Ben erg nieuwsgierig of er buiten Zuid holland (WIS_christiaan) en Limburg (WIS_Roel) ook nog in de Regio Gelderland nog WIS'en aan het twitteren zijn :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Kimberley

  • Weginspecteur Zuid Nederland
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2012, 14:37:52
Er zijn op dit moment maar 4 twit-Wissen die officieel twitteren (Waaronder ik ;) )omdat wij nog een pilot draaien om te kijken of het bevalt en hoe de reacties zijn.
Wij twitteren om meer inzicht in ons werk te geven en niet zo zeer om actuele verkeersinformatie te geven, daar zijn o.a. de VID en ANWB en de Rijkswaterstaat twitter accounts voor. We hebben ook niet altijd tijd om de incidenten te twitteren!

Ik weet inderdaad dat de WIS in ZuidHolland ook af en toe in NoordHolland rijden en Roel uit Limburg en ik uit Breda gaan ook grensoverschrijdend werken dus het kan voorkomen dat Roel of ik ook in Den-Bosch of Eindhoven rijden...ook Zeeland zal geen uitzondering worden!
Misschien in de toekomst komen er wel meerdere WIS op twitter als de pilot geslaagd is! (en dan in meerdere regio's)


Maar ik moet zeggen dat ik het zelf erg leuk vind tot nu toe, krijg leuke reactie en veel nuttige opmerkingen en vragen van andere!


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2013, 22:29:14
Er zijn op dit moment maar 4 twit-Wissen die officieel twitteren (Waaronder ik ;) )omdat wij nog een pilot draaien om te kijken of het bevalt en hoe de reacties zijn.
Wij twitteren om meer inzicht in ons werk te geven en niet zo zeer om actuele verkeersinformatie te geven, daar zijn o.a. de VID en ANWB en de Rijkswaterstaat twitter accounts voor. We hebben ook niet altijd tijd om de incidenten te twitteren!

Ik weet inderdaad dat de WIS in ZuidHolland ook af en toe in NoordHolland rijden en Roel uit Limburg en ik uit Breda gaan ook grensoverschrijdend werken dus het kan voorkomen dat Roel of ik ook in Den-Bosch of Eindhoven rijden...ook Zeeland zal geen uitzondering worden!
Misschien in de toekomst komen er wel meerdere WIS op twitter als de pilot geslaagd is! (en dan in meerdere regio's)


Maar ik moet zeggen dat ik het zelf erg leuk vind tot nu toe, krijg leuke reactie en veel nuttige opmerkingen en vragen van andere!

Hoi Kimberly,

Heb je al regelmatig zien staan en volg je ook al een tijdje net zoals je andere 3 collega WIS.
Ook eens wel een reactie gestuurd naar 1 van jullie...en vaak tweeten jullie goede informatie....zo heeft iedereen een beeld van een WIS op de weg en waar ze tegenaan lopen.
Hoop dat de pilot slaagt, en tot twitter hahaha
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Kimberley

  • Weginspecteur Zuid Nederland
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2013, 22:50:27
Thanks Ewald , leuk om te horen en leuk dat je ons volgt!


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2013, 22:03:11
Thanks Ewald , leuk om te horen en leuk dat je ons volgt!

ja je geeft samen met je collega,s ook nog eens advies.

volg via EwaldB_VKR en doe het deels als persoon maar ook beroepsmatig als Beroepsverkeersregelaars omdat we vaak met WIS samenwerken
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf