Kogelwerend vest dragen als burger

Auteur Topic: Kogelwerend vest dragen als burger  (gelezen 25534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #10 Gepost op: 6 december 2012, 16:48:29
Jongens, we gaan toch geen welles nietus spelletje spelen?? 98uiye

Wie weet wat de reden kan zijn. Iedereen fantaseert wel eens over van alles. Er zijn zelfs mensen die hele atoombunkers laten bouwen onder hun huis en daar voor 3 jaar eten bewaren?!
 :D


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #11 Gepost op: 9 december 2012, 19:05:36
Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een kogelwerend vest, en velen met mij. Zo'n ding heb je alleen in bepaalde situaties nodig waar je als burger (mijns inziens) niets te zoeken hebt...

Dat ligt aan de definitie van burger. Ik kan me voorstellen dat beveiligers in de civiele sector in sommige gevallen wel behoefte kunnen hebben aan een vest. En dan niet specifiek om kogels te stoppen maar eerder om te voorkomen dat er iemand een kapot geslagen fles in je rug prikt.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2012, 19:11:41
Dat ligt aan de definitie van burger. Ik kan me voorstellen dat beveiligers in de civiele sector in sommige gevallen wel behoefte kunnen hebben aan een vest. En dan niet specifiek om kogels te stoppen maar eerder om te voorkomen dat er iemand een kapot geslagen fles in je rug prikt.

Maar dat is een steekwerend vest ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #13 Gepost op: 9 december 2012, 19:17:16
Als fotograaf kan je je voorstellen dat je in bepaalde situaties en bepaalde wijken ook wel baat kan hebben bij zo'n steekwerend vest. Maar als ik kogelwerend nodig ga hebben, ga ik toch over een ander beroep denken, zeg maar.
Redacteur van


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #14 Gepost op: 9 december 2012, 19:27:22
Maar dat is een steekwerend vest ;D

True, maar ik kan me voorstellen dat een steek werend vest en een kogel wereld vest redelijk bij elkaar in de buurt liggen qua draag comfort en prijs. En dat er daarom mensen voor de kogelwerende versie gaan. voor het geval dat.....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #15 Gepost op: 9 december 2012, 19:42:13
True, maar ik kan me voorstellen dat een steek werend vest en een kogel wereld vest redelijk bij elkaar in de buurt liggen qua draag comfort en prijs. En dat er daarom mensen voor de kogelwerende versie gaan. voor het geval dat.....
Werking is heel anders en niet echt te vergelijken. En kogel is een object met vrij breede stompe kop (vergeleken met een mes) welke met zeer hoge snelheid afgestopt moet worden binnen enkele mm naar 0. Een mes is klein en scherp en gaat op langzame snelheid, deze word niet afgestopt maar mag niet door de laag heen komen (waar een kogel toch vaak enkele lagen doorgaat). Daarnaast heb ik begrepen dat een steekwerend vest comfortabeler zit dan kogelwerend, en qua prijs ja dat durf ik zo niet te zeggen.

Het is dus wel van belang dat als je zoiets aanschaft dat je het goede aanschaft, en niet dat je denkt met een kogelwerend vest/jas/pak te staan terwijl het alleen zorgt dat je niet gesneden kan worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 9 december 2012, 19:53:20
True, maar ik kan me voorstellen dat een steek werend vest en een kogel wereld vest redelijk bij elkaar in de buurt liggen qua draag comfort en prijs. En dat er daarom mensen voor de kogelwerende versie gaan. voor het geval dat.....
Nou, dat betwijfel ik hoor, kijk voor de gein eens op de site van firstcarecompany waar beiden verkocht worden.
http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/kogelwerende-vesten.html
http://firstcarecompany.nl/steek-en-kogelwerende-vesten/steekwerende-vesten.html
Kogelwerend zit toch al gauw rond de 550-600 euro, steekwerend is al te krijgen vanaf 100 euro.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 9 december 2012, 20:00:30
Wil je richting steek, naald én kogelwerend, dan wordt het pas (echt)  duur  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #18 Gepost op: 9 december 2012, 21:19:55
Wil je richting steek, naald én kogelwerend, dan wordt het pas (echt)  duur  998765
Welnee; die zijn al heel lang op de markt; er moet best ergens een oud modelletje voor tweedehands prijzen te krijgen zijn.  098uo
Redacteur van


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #19 Gepost op: 9 december 2012, 22:07:42
Op een militaire schietbaan wordt op metalen schijven geschoten. Je schiet er dwars doorheen. Ik zou niet willen beweren dat een harnas kogelwerend is  ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill