Zeer grote brand (winkel) Hoofdstraat - Tolbert 14-12-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (winkel) Hoofdstraat - Tolbert 14-12-2012  (gelezen 6059 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #20 Gepost op: 14 december 2012, 15:59:37
Tolbert: Zojuist is een 2e en afsluitend NL-Alert bericht verstuurd over de brand. Hiermee is de 1e NL-Alert actie in Nederland afgerond.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 14 december 2012, 18:16:21
Hevige brand legt Groningse winkel in as

Hevige brand legt Groningse winkel in as

zoominnl·      
Gepubliceerd op 14 dec 2012
Citaat
Vrijdagochtend is een woon- en cadeauwinkel in het Groningse Tolbert volledig uitgebrand. Er vielen geen gewonden. De mensen die boven de winkel woonden, waren niet thuis toen de brand
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 15 december 2012, 01:43:22
Eerste NL Alert voor Tolbert

ANP Toegevoegd: vrijdag 14 dec 2012, 17:11
Update: vrijdag 14 dec 2012, 17:36

Het alarmeringssysteem NL Alert is vanochtend voor het eerst gebruikt. Bij een grote brand in het Groningse Tolbert bleven gevaarlijke rookwolken hangen die gevaar opleverden voor bewoners in de omgeving.

Met NL Alert werd een bericht naar mobieltjes van omwonenden gestuurd.

Opstelten

Begin december werd het alarmmiddel officieel in gebruik genomen door minister Ivo Opstelten van Justitie. Nog niet iedereen wordt met het systeem bereikt. Iets meer dan de helft van de mobiele telefoons is geschikt om het alert te ontvangen.

Bij de brand in Tolbert ging een woon- en cadeauwinkel volledig in vlammen op.
Samen sterk in de hulpverlening!


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #23 Gepost op: 15 december 2012, 12:52:27
Volgens mij is het de bedoeling dat NL Alert altijd in combinatie wordt gebruikt met de WAS-palen, wat weer zou inhouden dat ze daar in een GRIP 2 situatie zouden moeten zitten. Ik kan uit de alarmeringen opmaken dat men nog niet eens GRIP 1 gemaakt heeft, bijzonder...
Assumption is the mother of all fuck-ups


J.B

  • Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #24 Gepost op: 15 december 2012, 14:05:56
Volgens mij is het de bedoeling dat NL Alert altijd in combinatie wordt gebruikt met de WAS-palen, wat weer zou inhouden dat ze daar in een GRIP 2 situatie zouden moeten zitten. Ik kan uit de alarmeringen opmaken dat men nog niet eens GRIP 1 gemaakt heeft, bijzonder...

Klopt is ook erg vaag en bijzonder denk omdat er rook over bewolkte gebied trok dat ze dachten even uitproberen Denk ik