Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182605 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2012, 20:04:16
Eigenlijk vind ik het beide niets. Dat geel hadden ze moet weglaten de rest is prima.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2012, 20:09:21
Ik zou ook kiezen voor optie 2 met het volledig gele bovenvlak. De eerder hier geplaatste (en volgens mij inmiddels verwijderde) foto van dat model zag er erg goed uit!
Senior GGP / Oost-Brabant


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2012, 20:39:54
Ik zou persoonlijk voor optie 2 met de sidecap gaan. Ziet er goed uit! Optie 1 is mij te rommelig.

Ik vind het erg op het uniform van de Spaanse gemeente politie lijken. Was daar 1,5 jaar geleden op vakantie wel over te spreken. Zoals je ziet kan de broek zowel in de schoenen als over de schoenen gedragen worden.
Heb nog twee foto's uit Spanje, met cap en sidecap (eigenlijk baret). Vind de caps geen uitstraling hebben, net zoals de collega's in Nieuw Zeeland ze hebben.
Google anders maar eens op 'Policia Municipal' dan zie je hoe dit uniform gedragen wordt.



Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #23 Gepost op: 17 december 2012, 20:42:50
Het geel vind ik eigenlijk niet eens zo lelijk.
Mijn voorkeur gaat uit voor optie 2 (het shirt waarbij de schouder geel zijn)

Nu we blijkbaar in meerdere uniformen overgaan op fluogeel hoop ik dat dit ook ooit terug komt in de BZK striping.
Dus dat het oranje/rood wordt vervangen naar fluogeel. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Bij het hoofddeksel vind ik de keuze moeilijk.
Vind het er namelijk allebei niet uitzien :-\
Had meer gehoopt op een type baseballcap.

Zoals eerder aangegeven door andere forumleden, die sidecap is waarschijnlijk niet geschikt voor de praktijk.
Zie het ook helemaal gebeuren dat je die kwijt bent bij de eerste achtervolging te voet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 17 december 2012, 21:11:58
Ook ik ga voor optie 2, met de cap. Ik begreep dat het een baseball cap wordt, de cap van het plaatje is geen baseball cap in ieder geval.

Overigens klopt het dat er politielogo's op de worker staan, maar dat deze niet op de broek van de proefdragers zat. Dit was ook één van meest voorkomende klacht van de proefdragers (het ontbreken van tekst politie). Dit zal definitief terugkomen op de nieuwe broek! (bron: intranet)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 17 december 2012, 21:20:21
Het geel vind ik eigenlijk niet eens zo lelijk.
Mijn voorkeur gaat uit voor optie 2 (het shirt waarbij de schouder geel zijn)

Nu we blijkbaar in meerdere uniformen overgaan op fluogeel hoop ik dat dit ook ooit terug komt in de BZK striping.
Dus dat het oranje/rood wordt vervangen naar fluogeel. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Bij het hoofddeksel vind ik de keuze moeilijk.
Vind het er namelijk allebei niet uitzien :-\
Had meer gehoopt op een type baseballcap.

Zoals eerder aangegeven door andere forumleden, die sidecap is waarschijnlijk niet geschikt voor de praktijk.
Zie het ook helemaal gebeuren dat je die kwijt bent bij de eerste achtervolging te voet.
Met mijn hersenpan heb je maatje badkuip nodig als sidecap! Ben benieuwd :P
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #26 Gepost op: 17 december 2012, 21:22:01
Zoals eerder aangegeven door andere forumleden, die sidecap is waarschijnlijk niet geschikt voor de praktijk.
Zie het ook helemaal gebeuren dat je die kwijt bent bij de eerste achtervolging te voet.
Een sidecap kun je juist wel weer met één handomdraai in je zakken stoppen. Het is niets meer dan een lapje stof op het moment dat je hem wegwerkt. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de ervaringen in Belgie zijn. Hier zie je ze al jarenlang rondlopen met sidecaps. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die uit ervaring kunnen spreken, voor je gevoel valt hij zo van je hoofd maar misschien valt dit reuze mee.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 17 december 2012, 21:22:22
Optie 1 ziet er meer uit als een gezellige trui, optie 2 straalt wat mij betreft meer gezag uit.
Overigens vind ik optie 1 wel mooi hoor, maar dus minder passend.

V.w.b. het hoofddeksel: waarom niet gewoon zonder hoofddesksel bij het dragen van het 'werkpak' en de huidige pet / bolhoedje dragen bij het kantoorpak / gala? Is een hoofddeksel nou echt nodig en nuttig in het straatwerk?

Ook niet onbelangrijk: scheelt weer in de kosten :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #28 Gepost op: 17 december 2012, 21:26:50
Laten we eerlijk zijn alles is beter dan met een stropdas rondlopen op straat. Liever vandaag nog dan morgen. Kan iedereen bij aanvang dienst naar rechts richten en met gepoetste schoenen de straat uit. Eindelijk van het lego uniform af.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 17 december 2012, 21:30:42
Een sidecap kun je juist wel weer met één handomdraai in je zakken stoppen. Het is niets meer dan een lapje stof op het moment dat je hem wegwerkt.
Eindelijk van het lego uniform af.
...en eindelijk van die lelijke baseballpetjes van de VP af >:D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s