Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1186232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #3580 Gepost op: 3 juli 2015, 08:39:20
dus waarschijnlijker dat de ME Polo's ooit hun gele vlak gaan vervangen voor de gele strepen...?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3581 Gepost op: 3 juli 2015, 09:33:25
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1359947 date=1435905560
dus waarschijnlijker dat de ME Polo's ooit hun gele vlak gaan vervangen voor de gele strepen...?
Wie zegt dat ze überhaupt zitten te denken aan het vervangen van de ME polo's?


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #3582 Gepost op: 3 juli 2015, 11:12:56
Agent vindt uniform te heet

http://www.telegraaf.nl/e/24229441

Ik vind dit erg meevallen ivm het vorige uniform. Wat jullie?
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3583 Gepost op: 3 juli 2015, 11:46:26
Citaat van: jasir link=msg=1359907 date=1435882006
Het valt mij op dat veel ME,ers met een normaal VHV lopen. Zowel de gestreepte versie als de gele versie. Komen er nog speciale hoezen voor de ME die aansluiten op hun uniform ?

Nee, die komen er niet. Tijdens de 'flex ME' werkzaamheden zijn de collega's van de ME gewoon zoals de platte pet, ze dragen dan wel een andere polo maar door het vest zie je het verschil niet zo snel.
Op het moment dat ze echt als ME gaan optreden komt het vest onder de jas te zitten, dan wordt het gele vlak weer zichtbaar en kun je het verschil tussen ME/platte pet goed zien.

Kortom, het is gewoon functioneel zo.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3584 Gepost op: 3 juli 2015, 21:59:37
Citaat van: Wout link=msg=1359415 date=1435784678
Ik had al wat geruchten gehoord, fijn dat je die hier bevestigd Martin!

De praktijk blijkt weerbarstig; onderstaand berichtje ontvangen van de Unit Logistieke Dienst (misschien naar alle dienders gestuurd)
Beste collega,
 
Politie-uitrusting levert vanaf 1 juli jl. alle bestellingen uit via PostNL. Stuur je een pakket retour, gebruik dan het antwoordnummer van Politie-uitrusting (gele sticker).
Zit er geen sticker in je pakket gebruik dan onderstaand nummer:
 
******
Apeldoorn
 
Het is niet meer mogelijk om het retourpakket bij de postkamer van jouw eenheid in te leveren. Maak vanaf nu gebruik van een de servicepunten van PostNL.
 
Vanwege de overgang van JBM-koeriers naar PostNL, kan het voorkomen dat een lopende bestelling, waarover je een verzendbewijs hebt ontvangen, nog enige tijd op zich laat wachten.
 
Vriendelijke groet,
 
 
Klantenservice
 
 
De ruil- en retourprocedure vind je op de website van Politie-uitrusting
Een servicepunten van PostNL bij jou in de buurt vind je hier


En zowaar gisteren extra polo´s ontvangen: bezorgd door PostNL
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #3585 Gepost op: 3 juli 2015, 22:04:19
Citaat van: silque link=msg=1360003 date=1435916786
Nee, die komen er niet. Tijdens de 'flex ME' werkzaamheden zijn de collega's van de ME gewoon zoals de platte pet, ze dragen dan wel een andere polo maar door het vest zie je het verschil niet zo snel.
Op het moment dat ze echt als ME gaan optreden komt het vest onder de jas te zitten, dan wordt het gele vlak weer zichtbaar en kun je het verschil tussen ME/platte pet goed zien.

Kortom, het is gewoon functioneel zo.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat het gewone uniform ook alleen de gele vlakken zou krijgen. Uit functionaliteit: bij rellen en andere oproeren zou de ME dan kunnen inschuiven tussen de linies van de BPZ zonder dat dat erg op zou vallen. Deze wens is nooit goed uitgelegd tijdens de enquête over de gele banen of strepen.

Zo zie je maar dat er verschillend wordt gedacht over functionaliteit
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #3586 Gepost op: 4 juli 2015, 00:04:17
Waarom is er uberhaupt een enquete gehouden over dit punt? Geel vlak was toch prima geweest?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3587 Gepost op: 4 juli 2015, 00:30:45
Waarom is er uberhaupt een enquete gehouden over dit punt? Geel vlak was toch prima geweest?
Kennelijk vond de meerderheid  an de collegas dit toch mooier. En het heeft ook voordelen tov zon groot geel vlak.
Soms hoeft het allemaal niet zo opvallend namelijk.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3588 Gepost op: 4 juli 2015, 09:44:56
Citaat van: YNPD link=msg=1360171 date=1435961057
Waarom is er uberhaupt een enquete gehouden over dit punt? Geel vlak was toch prima geweest?
Krijgen dienders eindelijk een keer inspraak over het uniform, is het weer niet goed.. ::)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3589 Gepost op: 7 juli 2015, 13:29:00
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1355615 date=1434142125
Ziet er goed uit !, je kan natuurlijk je photosoep kunsten los laten met een nieuwe striping ;)
Hierbij: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81556.msg1360710#msg1360710  ;)