Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1185276 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #4240 Gepost op: 18 oktober 2018, 06:57:49
Dus wat ze bij ons zeggen klopt wel  ;)
Alleen is het dus een zwaardere "norm" dan de NEN 20471 waar naar verwezen wordt  :o
Lekker logisch  98uiye
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4241 Gepost op: 18 oktober 2018, 09:06:46
Om het makkelijk te maken zit er verschil tussen NEN-EN-ISO 20471 en RWS signaalkleding.  :-\
Een RWS-jas voldoet aan de EN471 norm, maar niet iedere jas die voldoet aan EN471 voldoet ook aan de RWS-norm.

[...]

meer informatie over Richtlijnen en Specificaties voor Veiligheidskleding bij Wegwerkzaamheden zie link
https://www.crow.nl/downloads/pdf/werk-en-veiligheid/werk-in-uitvoering/richtlijnen-en-specificaties-voor-veiligheidskledi.aspx

Dus volgens mij zou bij het huidige zichtbaarheidsvest nog steeds officieel minimaal een RWS hesje (bij dag) en RWS jas (bij nacht) gedragen moeten worden.

Die norm lijkt alleen van toepassing bij personeel voor werkzaamheden. Er staat namelijk ook in:
Citaat
Met het oog op de verkeersveiligheid in het algemeen en de eigen veiligheid in het bijzonder is het van het grootste belang dat personen die werkzaamheden verrichten op of langs rijkswegen, goed zichtbaar en herkenbaar zijn. Hiertoe is iedereen in dienst van, in opdracht van of met toestemming van Rijkswaterstaat, die zich bij de uitvoering van zijn taak buiten enig voertuig op een rijksweg bevindt verplicht tot het dragen van veiligheidskleding.
Wij verrichten nooit werk in opdracht van Rijkswaterstaat, maar werken wel op de rijkswegen.

Citaat
Rijkswaterstaat staat alleen het gebruik van fluorescerend oranje-rood basismateriaal voor de achtergrond van veiligheidskleding toe
Daar voldoen wij al jaren niet aan, en daar zal het huidige gele hesje met het ruitvak ook niet aan voldoen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4242 Gepost op: 19 oktober 2018, 23:53:19
Heerlijke discussie  0098

Nu de alternerende verlichting nog eens in de voertuigen en we mogen ook volgens dié normen op de autosnelweg aan t werk....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4243 Gepost op: 29 oktober 2018, 16:57:11
Moetenner niet officieel ook verticale strepen op staan?
Nee het gaat om het aantal vierkante centimeters aan reflecterend materiaal
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4244 Gepost op: 29 oktober 2018, 17:05:08
Heb het er toevallig met 1 van de verkeerspolitie over gehad afgelopen weekend en met de mouwen er aan is hij goedgekeurd voor op de snelweg te dragen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4245 Gepost op: 29 oktober 2018, 17:19:06
Dat zeggen we al 2 pagina's.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4246 Gepost op: 29 oktober 2018, 17:27:58
Voor degene die willen weten hoe het er in het wild uit ziet zie onderstaand item.


https://twitter.com/nieuwsopbeeld/status/1056945228547002368
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4247 Gepost op: 30 oktober 2018, 10:43:34
Heerlijke discussie  0098

Nu de alternerende verlichting nog eens in de voertuigen en we mogen ook volgens dié normen op de autosnelweg aan t werk....
Het grappige is dat bij de ontwikkeling van IM een misverstand ontstond over alternerende verlichting. Ik durf te melden dat ik achter achter de invoering van de knipperende koplichten, in aanvulling op blauw blauw, zit. Aanvankelijk hadden we beurtelings knipperende koplampen en dat werd ook alternerend genoemd. Als ze dan opeens over alternerende verlichting aan de achterzijde beginnen vraag je je af waar het verstand zit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #4248 Gepost op: 30 oktober 2018, 11:01:08
Voor degene die willen weten hoe het er in het wild uit ziet zie onderstaand item.


https://twitter.com/nieuwsopbeeld/status/1056945228547002368

Ik heb het vest zelf. Ik vind dat de teksten overdag beter zichtbaar zijn als er zwarte randen omheen zitten.
"Waakzaam & Dienstbaar"


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4249 Gepost op: 30 oktober 2018, 11:06:30
Ik heb het vest zelf. Ik vind dat de teksten overdag beter zichtbaar zijn als er zwarte randen omheen zitten.

Volgens mij heeft dat met de bescherming van het politie logo te maken. Ik meen me te herinneren dat dit ook aan de orde is geweest bij de ontwikkeling van de hoes van het veiligheidsvest. Ik begrijp je. Maar het maakt mij niet uit of ze kunnen lezen wat er staat, als ze mij maar zien staan.Daarnaast geldt m.i. dat de stopafstand in combinatie met de snelheid ook speelt. Op autosnelwegen zal de stopafstand over het algemeen zo groot zijn dat de meeste mensen toch niet kunnen lezen wat er op je vest staat, al of niet omlijnd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.