Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1185263 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #4250 Gepost op: 30 oktober 2018, 11:23:16
RWS en NEN ISO 20471 wijken van elkaar af. Mooie is dat de wetgever dit heeft toegestaan, een verzwaring van de wet mag een afzwakking niet.

Voordeel van RWS is ook dat het CROW deze regels heeft overgenomen en bijna bij elke aanbesteding wordt verwezen naar CROW publicatie 96a/b.

Er staat namelijk ook in:Wij verrichten nooit werk in opdracht van Rijkswaterstaat, maar werken wel op de rijkswegen.
Klopt, echter zou je door uitspraken van de rechter ook het volgende kunnen lezen: "In de CROW publicatie staan de minimaal te nemen voorzorgsmaatregelen mbt veiligheid voor het werken op/aan/onder/boven de weg indien de wegbeheerder geen andere veiligheidsmaatregelen heeft voorgeschreven." Hieruit kun je afleiden dat de rechter een zekere rechtsgeldigheid heeft gegeven aan de maatregelen omschreven in het CROW ( Het IM protocol is hier ook vanaf geleid ). Als je daarop verder redeneert kom je tot de conclusie dat de veiligheidshesjes die nu worden gebruikt door Politie niet juist zijn en eigenlijk ook niet mogen.

Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4251 Gepost op: 30 oktober 2018, 13:50:31
Kun je me naar een dergelijke uitspraak verwijzen? Ben wel benieuwd ihkv een zuivere discussie.

Los daarvan vraag ik me af waarom er geen zakken op het vest zitten. Gemiste kans voor met name langere inzetten (controles of bij bepaalde werkzaamheden/functies)..
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #4252 Gepost op: 30 oktober 2018, 19:50:20
Kun je me naar een dergelijke uitspraak verwijzen? Ben wel benieuwd ihkv een zuivere discussie.
Ga ik van het weekeinde voor je opzoeken, ben op het moment druk met stage lopen om les te mogen geven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #4253 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:05:45
Ga ik van het weekeinde voor je opzoeken, ben op het moment druk met stage lopen om les te mogen geven.

Top, ben benieuwd want kan het zelf namelijk niet vinden.
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #4254 Gepost op: 8 november 2018, 15:05:03
Hallo Nick,

Het duurde even, maar het snelste vond ik deze: https://verkeersmaatregelen.nl/Home/Weblog/tabid/547/EntryId/21/Rechter-verheft-CROW-richtlijnen-96a-96b-tot-handhavingsnorm.aspx

Maar er moeten ook nog twee uitspraken zijn vanwege het werken op eigen terrein echter openbaar toegankelijk waarbij de eigenaar van de weg/eigen terrein werd gekend als wegbeheerder die veiligheidsmaatregelen had genomen die minder waren dan de CROW publicatie 96b.
Maar ook een die door de ArbIns. is gedaan mbt een gemeente die mindere veiligheid voorschreef dan de publicatie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4255 Gepost op: 8 februari 2019, 17:40:44
Misschien is 'ie al eerder voorbij gekomen, maar heb er weer één gevonden op Regio15.nl
De TEV:

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #4256 Gepost op: 10 februari 2019, 12:01:31
Of deze

Hobby Bobby eenheid Den Haag


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #4257 Gepost op: 10 februari 2019, 13:11:53
Echt waar? Wat is de reden om dat op de kleding te zetten?  :-\  Het komt op mij over als een declassificering van de vrijwillig ambtenaar van politie.
Digitaal onderzoek


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #4258 Gepost op: 10 februari 2019, 16:01:22
Ik dacht dat dat er al weer uit ging. Volgens mij is dit ook een vrijwilliger in de ondersteuning, in plaats van opsporingsambtenaar.

Wat mij betreft slaat men een beetje door in al die plakkertjes, met name de neventaken. Je kunt iets dragen als je voor die taak wordt ingezet. Als OVD trek je je hesje aan als je hem nodig hebt, wat ook zou moeten gelden voor TEV. Of is dit een vaste functie in Den Haag?

De KMar heeft de bovenarm patches voor enkele brigades (met name Schiphol), ziet er leuk uit maar je hebt er weinig aan. Gelukkig is daar wel goed weggeschreven wanneer een patch gedragen mag worden en in welke hoedanigheid.
Uitspraken op persoonlijke titel


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4259 Gepost op: 13 februari 2019, 15:06:56
Ik dacht dat dat er al weer uit ging. Volgens mij is dit ook een vrijwilliger in de ondersteuning, in plaats van opsporingsambtenaar.

Wat mij betreft slaat men een beetje door in al die plakkertjes, met name de neventaken. Je kunt iets dragen als je voor die taak wordt ingezet. Als OVD trek je je hesje aan als je hem nodig hebt, wat ook zou moeten gelden voor TEV. Of is dit een vaste functie in Den Haag?

De KMar heeft de bovenarm patches voor enkele brigades (met name Schiphol), ziet er leuk uit maar je hebt er weinig aan. Gelukkig is daar wel goed weggeschreven wanneer een patch gedragen mag worden en in welke hoedanigheid.

Ik ben het met je eens dat het doorslaat. Bij de ontwikkeling van het uniform is nadrukkelijk gesteld dat er geen toevoegingen aan het uniform mogen plaats vinden. Een uitzondering werd gemaakt voor de hondengeleider. Daarna wilde ook bikers een tekst op hun pak. Volgens mij kun je an de fiets zien of je biker bent. Dat ou je dan ook van een hondengeleider kunnen roepen, maar het argument is dat een geleider zijn hond nog even opgehokt kan houden maar dat je dan toch alert bent op een eventuele inzit.

De tekst wijkagent komt er ook steeds meer in. Het komt bij mij over als "don't shoot me, I'm only the pianoplayer". Het argument zou zijn dat de wijkagent dan beter benaderbaar is. Ben ik het totaal niet mee eens. Als je het moet hebben van de tekst op je pak, moet je je beter profileren.
Naar mijn idee is ook dat nog steeds niet togestaan . Heeft allemaat te maken met het auteursrecht op het uniform. Je zou dan elke tekst opnieuw moetn laten vastleggen

Wat de emblemen bij de Kmar betreft: ook bij de politie zie je steeds meer komen. Ook niet toegestaan,maar de korpsleiding doet er niets aan en teamchefs .... Nou ja. Laat maar

Als verzamelaar van emblemen is dat natuurlijk wel eenleuke ontwikkeling
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.