Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182533 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4260 Gepost op: 15 februari 2019, 14:15:49
Ach ik zie de gekste dingen voorbij komen, zo zie ik ook steeds meer collega's die een strokje klittenband op hun vest genaaid hebben waarop ze dan hun naamtag dragen (á la defensie), zelfs een collega met zn bloedgroep gezien.  >:(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #4261 Gepost op: 24 februari 2019, 17:41:39
Ach ik zie de gekste dingen voorbij komen, zo zie ik ook steeds meer collega's die een strokje klittenband op hun vest genaaid hebben waarop ze dan hun naamtag dragen (á la defensie), zelfs een collega met zn bloedgroep gezien.  >:(

Qua opgenaaide extra emblemen etc. ben ik het volledig met je eens; pure onzin en zo is het niet afgesproken.
Maar zolang niemand er wat aan doet; bij ons lopen er OE's rond die een embleem van 10 bij 10cm op hun vest genaaid hebben.....

Alleen die bloedgroep, die je overigens ook aan de binnenkant van je vest kan dragen, die vind ik wel van grote meerwaarde. Ik weet namelijk de bloedgroepen van mijn collega's niet en het scheelt weer testen voor het verplegend personeel mocht een collega bloed nodig hebben.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #4262 Gepost op: 24 februari 2019, 18:10:17
Wat is jullie mening over het niet dragen van de rangonderscheidingstekens? Zie ik ook steeds vaker gebeuren.
Uitspraken op persoonlijke titel


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #4263 Gepost op: 24 februari 2019, 18:55:35
Wat is jullie mening over het niet dragen van de rangonderscheidingstekens? Zie ik ook steeds vaker gebeuren.
Slechte zaak! Het gaat al mis in de opleiding..

Jan-Willem is hier ook een slecht voorbeeld van. Negen van de tien keer draagt hij ze ook niet in zijn vlogs
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #4264 Gepost op: 24 februari 2019, 20:31:08
Qua opgenaaide extra emblemen etc. ben ik het volledig met je eens; pure onzin en zo is het niet afgesproken.
Maar zolang niemand er wat aan doet; bij ons lopen er OE's rond die een embleem van 10 bij 10cm op hun vest genaaid hebben.....

Alleen die bloedgroep, die je overigens ook aan de binnenkant van je vest kan dragen, die vind ik wel van grote meerwaarde. Ik weet namelijk de bloedgroepen van mijn collega's niet en het scheelt weer testen voor het verplegend personeel mocht een collega bloed nodig hebben.

We gaan niet uit van de bloedgroep die je in/op je vest hebt genaaid. Je krijgt pas bloed van je eigen bloedgroep zodra het laboratorium in het ziekenhuis jouw bloedgroep in twee afzonderlijke tests heeft bepaald. Spuit het bloed er uit dan krijg je de universele bloedgroep: O negatief. Die kun je namelijk aan iedereen geven. Voor het medische personeel hoef je het dus niet te doen.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #4265 Gepost op: 27 februari 2019, 19:57:01
De discussie over het wel of niet dragen van de rangonderscheidingstekens is verplaatst naar een nieuw topic


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4266 Gepost op: 3 maart 2019, 16:49:00
We gaan niet uit van de bloedgroep die je in/op je vest hebt genaaid. Je krijgt pas bloed van je eigen bloedgroep zodra het laboratorium in het ziekenhuis jouw bloedgroep in twee afzonderlijke tests heeft bepaald. Spuit het bloed er uit dan krijg je de universele bloedgroep: O negatief. Die kun je namelijk aan iedereen geven. Voor het medische personeel hoef je het dus niet te doen.
Geldt die werkwijze in alle gevallen? Want je ziet de 'bloedgroeppatches' ook wel eens voorbij komen bij Arrestatieteams, maar ook voor hun heeft het dus geen meerwaarde?


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #4267 Gepost op: 3 maart 2019, 22:27:25
Geldt die werkwijze in alle gevallen? Want je ziet de 'bloedgroeppatches' ook wel eens voorbij komen bij Arrestatieteams, maar ook voor hun heeft het dus geen meerwaarde?

Het geven van verkeerd bloed kan fataal zijn. De regels hieromtrent zijn zelfs zo dat je meest recente bloedgroepbepaling niet langer dan 72 uur geleden mag zijn.

Ik mag hopen dat er geen enkele dokter is die aan de hand van een patch zijn beleid afstemt. Waarom zou je die gok nemen? Zolang er niks bekend is kun je veilig O negatief bloed geven terwijl het laboratorium de juiste bloedgroep bepaald.

Ik ken die patches zelf niet, misschien dat ze in het leger op uitzending wel als valide waarde gebruikt worden, maar binnen de Nederlandse gezondheidszorg in ieder geval niet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4268 Gepost op: 26 januari 2020, 20:13:36
Ik kom in een filmpje op Liveleak toch ineens een bekend uniform tegen  0098

Bron: https://www.liveleak.com/view?t=kQfi5_1580002564
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #4269 Gepost op: 27 januari 2020, 09:28:29
Ik kom in een filmpje op Liveleak toch ineens een bekend uniform tegen  0098

Bron: https://www.liveleak.com/view?t=kQfi5_1580002564

Haha mooi, maar dan rijst wel de vraag, wie heeft van wie afgekeken ?  ;D
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)