Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182544 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #50 Gepost op: 18 december 2012, 15:52:15
jammer dat ook de koppel verdwijnt

 ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #51 Gepost op: 18 december 2012, 16:02:24
Ben altijd al voorstander geweest van sidecap/schuitje of iets dergelijks. Ik vindt het meer uitstraling hebben dan een (baseball)cap.

Wat betreft de kleurpatronen twijfel ik heel erg. Voor beide varianten valt wat te zeggen. Qua visualisatie doen de plaatjes geen goed recht aan hoe het er echt uit ziet. Vergelijk het plaatje van de schoudervlakken maar eens met de foto's van de winkelsessie.
Echter vindt ik ook wel iets ironisch hebben dat zoveel aandacht wordt besteed aan de gele vlakken op polo/shirt terwijl men tegelijkertijd een vest gaat invoeren voor onder andere over het uniform en dus over de vlakken.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Dibbes

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #52 Gepost op: 18 december 2012, 18:23:43
Heb zelf voor het eerste uniform gekozen (die met de strepen), hoorde van een collega die de draagproef deed dat het tweede uniform in het echt er erg lelijk uitkomt (het geel schijnt ook een ander soort stof te zijn). Vind dat uniform twee sowieso het geel overheerst en ik heb niet altijd zin om van 1 km afstand al te worden gezien door onze klanten. Ik vind die met het halve geel trouwens meer weg hebben van een jaren 80 trainingspak.. (Met van die vlakken:)).

Gezien de uitstraling van de Franse, Belgische en Spaanse politie (die de sidecap dragen) ga ik 100% voor de sidecap. Als we dan toch voor een strakkere uitstraling gaan moeten we mijn inziens hiervoor kiezen. Je valt op een evenement meer op (veel mensen dragen caps), is makkelijk op te bergen.

De cap ziet er op de tekening erg plat uit en het zal me niks verbazen als ie in het echt ook zo is.

Nogmaals ik ga voor uniform 1 (met de strepen) en met de sidecap! En natuurlijk de polo!!


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #54 Gepost op: 18 december 2012, 18:36:52
Zij we allemaal deze foei lelijke cap vergeten. Wat mij betreft ook een sidecap

http://v1.studenten.net/graphics/content/pictures/9-4-2002-16-46-politie_uniform.gif

Wat een verschrikking!!  :'(


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #55 Gepost op: 18 december 2012, 18:57:28
Als het een normaal model cap word ga ik ook voor de sidecap. Ik dacht dat het een apart model is, maar blijkbaar niet.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #56 Gepost op: 18 december 2012, 19:22:15
Gisterenavond zat ik met een engelse gast (die ik goed ken) over het hulpverleningsforum te praten.
Ik heb hem het forum laten zien en zo kwamen we bij toeval toeval terecht op dit topic.
Nadat ik hem uitgelegd had waar dit topic over ging gaf hij zijn mening over het nieuwe uniform wat hier voorgesteld wordt.

Zijn vraag was meteen van welke voetbalclub deze mensen lid waren. Als hij aangesproken zou worden in Nederland door iemand met dit uniform dan zou hij in eerste instantie denken dat het van een locale voetbalclub was.

Hij vindt dat een uniform respect moet afdwingen, en zoals de engelsen gewend zijn doe je dat met een net uniform en tja... ook een stropdas.
Hij vergeleek het met iemand die naar de bank gaat om b.v. een lening aan te vragen. Iemand in pak die er netjes uitziet krijgt eerder het respect en wellicht ook de lening dan iemand die er slechter gekleed bij loopt.

De engelsman (die ik ken) is iemand van middelbare leeftijd, iemand die gewend is om er zelf ook altijd netjes uit te zien als hij aan het werk is. Een politieman/vrouw die casual gekleed is hoort niet bij het vak, was zijn mening.

Mijn toevoeging aan het geheel is dat je ook voor de buitenlander (toerist of gast) duidelijk herkenbaar moet zijn.
Ik heb mijn kennis ervan op de hoogte gebracht dat ik zijn mening op het forum zou plaatsen om te kijken wat de reacties hierop zijn.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #57 Gepost op: 18 december 2012, 19:26:38
Gisterenavond zat ik met een engelse gast (die ik goed ken) over het hulpverleningsforum te praten.
Ik heb hem het forum laten zien en zo kwamen we bij toeval toeval terecht op dit topic.
Nadat ik hem uitgelegd had waar dit topic over ging gaf hij zijn mening over het nieuwe uniform wat hier voorgesteld wordt.

Zijn vraag was meteen van welke voetbalclub deze mensen lid waren. Als hij aangesproken zou worden in Nederland door iemand met dit uniform dan zou hij in eerste instantie denken dat het van een locale voetbalclub was.

Hij vindt dat een uniform respect moet afdwingen, en zoals de engelsen gewend zijn doe je dat met een net uniform en tja... ook een stropdas.
Hij vergeleek het met iemand die naar de bank gaat om b.v. een lening aan te vragen. Iemand in pak die er netjes uitziet krijgt eerder het respect en wellicht ook de lening dan iemand die er slechter gekleed bij loopt.

De engelsman (die ik ken) is iemand van middelbare leeftijd, iemand die gewend is om er zelf ook altijd netjes uit te zien als hij aan het werk is. Een politieman/vrouw die casual gekleed is hoort niet bij het vak, was zijn mening.

Mijn toevoeging aan het geheel is dat je ook voor de buitenlander (toerist of gast) duidelijk herkenbaar moet zijn.
Ik heb mijn kennis ervan op de hoogte gebracht dat ik zijn mening op het forum zou plaatsen om te kijken wat de reacties hierop zijn.

Dus hij vind de uniformen in Spanje, Zweden etc. er dus ook uitzien als die van de plaatselijke voetbalclub. Ik vind het nogal respectloos dat die kennis het op deze manier zegt. Toch nog even een reactie, de bobby in GB is het natuurlijk helemaal? Zeker met de maatschappij van tegenwoordig i.m.o zeer achterhaald.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #58 Gepost op: 18 december 2012, 19:28:27
Skippy bedenk wel dat alles wat tot nu toe gezien is (behalve de broek dan) alleen nog maar tekeningen zijn. Zoals ik het zie is de gele schouder partij hetzelfde als de belgische politie. Alleen hebben deze een oranje kleur ipv geel. Vind zelf die schuit er dan ook beter bijpassen dan de baseballcap.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #59 Gepost op: 18 december 2012, 19:33:14
Dus hij vind de uniformen in Spanje, Zweden etc. er dus ook uitzien als die van de plaatselijke voetbalclub. Ik vind het nogal respectloos dat die kennis het op deze manier zegt. Toch nog even een reactie, de bobby in GB is het natuurlijk helemaal? Zeker met de maatschappij van tegenwoordig i.m.o zeer achterhaald.

Ja. ook de uniformen van spanje, zweden etc. vindt hij te militaristisch overkomen. We hadden een goede discussie hierover hoor, niet om dit ontwerp de grond in te boren maar wel om een visie van een "buitenlander" te geven. Hij vindt dat je door kleding (en benadering) perfect respect af kunt dwingen. Hij is tevreden over de nederlandse politieagent, dat wel. Maar kwam wel met de opmerking dat de engelse agenten sneller het respect krijgen wat nodig is. (zeker tijdens b.v. zaterdagavonden)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.