Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1185249 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #60 Gepost op: 18 december 2012, 19:36:26
Skippy bedenk wel dat alles wat tot nu toe gezien is (behalve de broek dan) alleen nog maar tekeningen zijn. Zoals ik het zie is de gele schouder partij hetzelfde als de belgische politie. Alleen hebben deze een oranje kleur ipv geel. Vind zelf die schuit er dan ook beter bijpassen dan de baseballcap.

Ja, dit heb ik hem ook verteld. Ik heb gezegd dat er een aantal mensen zijn, waaronder politieagenten en mensen uit het vak de gedachten hebben over een nieuw ontwerp voor het uniform. Vandaar ook misschien dat zijn mening slechts een mening is hoe hij er tegenaan keek. Til er niet te zwaar aan, ik vond het alleen wel interessant om ook een mening van een "buitenlander" te geven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #61 Gepost op: 18 december 2012, 19:38:52
Zijn vraag was meteen van welke voetbalclub deze mensen lid waren. Als hij aangesproken zou worden in Nederland door iemand met dit uniform dan zou hij in eerste instantie denken dat het van een locale voetbalclub was.

Hij vindt dat een uniform respect moet afdwingen, en zoals de engelsen gewend zijn doe je dat met een net uniform en tja... ook een stropdas.

Vervelend voor je kennis, maar ook in Groot-Brittannië gaat de politie steeds meer over op de meer functionele uniformen. De meeste korpsen zijn al geheel over naar de workers met zwarte polo's. Ik denk dat het ook in Engeland een kwestie van tijd is voordat de 'kantooruniformen' uit het straatbeeld verdwenen zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende nieuwsbericht: http://www.thisisleicestershire.co.uk/black-line-ndash-police-new-look/story-13611007-detail/story.html
Senior GGP / Oost-Brabant


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #62 Gepost op: 18 december 2012, 19:40:46
Ja. ook de uniformen van spanje, zweden etc. vindt hij te militaristisch overkomen. We hadden een goede discussie hierover hoor, niet om dit ontwerp de grond in te boren maar wel om een visie van een "buitenlander" te geven. Hij vindt dat je door kleding (en benadering) perfect respect af kunt dwingen. Hij is tevreden over de nederlandse politieagent, dat wel. Maar kwam wel met de opmerking dat de engelse agenten sneller het respect krijgen wat nodig is. (zeker tijdens b.v. zaterdagavonden)

Dat ze sneller respect krijgen, heeft dat niet meer te maken met de manier van optreden. Over het algemeen treden ze harder op dan wij in Nederland mogen.

Verder zou ons uniform er dan toch ook te militaristisch zijn. Ipv zoals jij doet geloven, dat het een soort van pipi langkous uniform zou zijn. En dat je een agent met het nieuwe uniform niet serieus kan nemen....
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #63 Gepost op: 18 december 2012, 19:42:44
Vervelend voor je kennis, maar ook in Groot-Brittannië gaat de politie steeds meer over op de meer functionele uniformen. De meeste korpsen zijn al geheel over naar de workers met zwarte polo's. Ik denk dat het ook in Engeland een kwestie van tijd is voordat de 'kantooruniformen' uit het straatbeeld verdwenen zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende nieuwsbericht: http://www.thisisleicestershire.co.uk/black-line-ndash-police-new-look/story-13611007-detail/story.html


Dit vindt ik leuk om te zien, ik zal hem dit ook vanavond laten zien.
Ik weet niet hoe vaak hij nog in Engeland is, hij reist de hele wereld over en is slechts de weekenden thuis. Wanneer hij voor het laatst een engelse agent gezien heeft weet ik niet. Ik schat in dat hij hier ook wel een mening over zal hebben.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #64 Gepost op: 18 december 2012, 19:44:52
Heel mooi en heel romantisch idee zo'n klassieke Bobby met wit overhemd en stropdas, maar in Engeland lopen ze tegenwoordig ook in't volledig zwarte uniform, (polo eronder) met een zwarte of gele stabby eroverheen, oogt ook al  vrij "militaristisch"


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #65 Gepost op: 18 december 2012, 19:46:18
Til er niet te zwaar aan, ik vond het alleen wel interessant om ook een mening van een "buitenlander" te geven.
Thanks daarvoor O0 Denk dat het gewoon met referentiekader te maken heeft. De politie in GB heeft gewoon een heel andere positie in de maatschappij dan hier en wellicht vinden ze dat daar belangrijk om d.m.v. kleding te uiten.

En ja, een bankmedewerker in pak komt beter over. Maar als de loodgieter in pak langskomt krab je wel even achter je oren dus in hoeverre die metafoor opgaat... Voor sommige beroepen is een werkpak gewoon praktischer!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #66 Gepost op: 18 december 2012, 19:47:31
Dat ze sneller respect krijgen, heeft dat niet meer te maken met de manier van optreden. Over het algemeen treden ze harder op dan wij in Nederland mogen.

Verder zou ons uniform er dan toch ook te militaristisch zijn. Ipv zoals jij doet geloven, dat het een soort van pipi langkous uniform zou zijn. En dat je een agent met het nieuwe uniform niet serieus kan nemen....

Mwah, ik weet niet of het uniform militaristisch genoemd kan worden (vindt ik niet).
Ik heb hem niet horen spreken over Pipi Langkous en daar heb ik het ook niet over gehad.


(laat ik nu net op RTL4 een foto van het forum voorbij zien komen!!!)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #67 Gepost op: 18 december 2012, 19:48:56
Heel mooi en heel romantisch idee zo'n klassieke Bobby met wit overhemd en stropdas, maar in Engeland lopen ze tegenwoordig ook in't volledig zwarte uniform, (polo eronder) met een zwarte of gele stabby eroverheen, oogt ook al  vrij "militaristisch"

Ben ik ook met je eens. (nadat ik de link en foto bekeken had)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #68 Gepost op: 18 december 2012, 19:50:05
Thanks daarvoor O0 Denk dat het gewoon met referentiekader te maken heeft. De politie in GB heeft gewoon een heel andere positie in de maatschappij dan hier en wellicht vinden ze dat daar belangrijk om d.m.v. kleding te uiten.

[KNIP]

Daar kun je weleens heel goed gelijk in te kunnen hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #69 Gepost op: 18 december 2012, 19:51:25
Dit verscheen op de facebook van de politie. Hier zie je ook het schuitje en de cap.



Na deze afbeelding gezien te hebben ga ik toch voor de cap!

Deze foto (afbeelding) kwam ongeveer voorbij in het nieuws van half 8.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.