Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 18 december 2012, 11:30:43
In de telegraaf vandaag, het nieuw ontwerp dat in 2014 zijn intrede gaat doen...

Niet echt mooi als je het mij vraagt.. Vind het meer op een speelgoed pakje lijken.. maargoed dat is mijn mening.

Tsja, de broek kennen we inmiddels, de bovenkleding is ''gewoon'' een polo met lange of korte mouwen... Afgezien van de petten vind ik het wel aardig  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #41 Gepost op: 18 december 2012, 12:34:29
In de telegraaf vandaag, het nieuw ontwerp dat in 2014 zijn intrede gaat doen...

Niet echt mooi als je het mij vraagt.. Vind het meer op een speelgoed pakje lijken.. maargoed dat is mijn mening.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21165485/__Platte_pet_verdwijnt__.html

Het zijn ook tekeningen he. Dat geeft al snel een cartoon/playmobile indruk. Vergeet niet dat hier nog een veiligheidsvest overheen moet. Spreeksleutel of porto aan komt te hangen. Kortom ik denk dat het in het echt niet zo speelgoed uitziet als het nu lijkt te zijn. Good things happening >:D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #42 Gepost op: 18 december 2012, 12:39:40
Daarnaast is ook niet besloten of het de polo of dit 'shirt' wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #43 Gepost op: 18 december 2012, 12:43:21
Het lijkt net een trainingspak, een 'Bijlmer-smoking'... De verloedering van de samenleving en de politie worden met dit 'uniform' extra benadrukt.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #44 Gepost op: 18 december 2012, 12:55:01
Ben ik benieuwd wie die 2 medewerkers zijn die dit ontworpen hebben  8) Kan ik met een gerust hart verder
met het landelijk BOA uniform haha


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #45 Gepost op: 18 december 2012, 13:27:16
Over smaak valt niet te twisten, maar ik zou persoonlijk in beide ontwerpen de gele vlakken schrappen. Het draagt naar mijn idee niet echt bij aan een daadkrachtige en toch rustige/nette uitstraling en ik zie de toegevoegde waarde ook niet helemaal als er straks een veiligheidsvest overeen wordt gedragen. Met het veiligheidsvest kan al de keuze gemaakt worden of men (duidelijk) wil opvallen of niet, daarnaast is voor adhoc situaties een hesje beschikbaar.

Daarnaast heb je ook geen onderscheid meer tussen de "orde troepen" en de reguliere dienders...

Om dit te onderbouwen een foto van een proefdrager van de broek in combinatie met de blouson:

Foto: regio15.nl



DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #46 Gepost op: 18 december 2012, 13:56:44
Ik vind de strepen niet zo maar het uniform met gele vlakken ben ik wel over te spreken. Ik heb vaak genoeg gezien dat in hectische situaties voor mij de collega's niet direct herkenbaar waren in de massa. De gele hesjes zijn lastig aan te trekken als het plots uit de hand loopt. Ik ben persoonlijk er ook voor om iedereen in een gele blousson te steken tenzij de werkzaamheden vereisen dat er minder opvallend gewerkt wordt.

Negen van de tien keer wil je graag gezien worden, behalve tijdens de nachtelijke wandelingen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #47 Gepost op: 18 december 2012, 14:05:39
Ik vind juist, in tegenstelling tot vele dat de uniformen die nu gedragen worden... (m.u.v. parka) dat die juist autoriteit uitstralen... En met deze nieuwe uniformen vind ik het juist stukke minder worden... Vooral het schuitje en het petje, vind ik echt niet uitzien...  De pet word zowiezo amper gedragen door agenten... (hier in venray althans) enkel op gala's e.d. En daar vind ik een pet zoals we die nu hebben stukke beter uitzien...

Wat betreft zichbaarheid... steek dan zoals dinozzo zegt iedereen in een gele blousson.... Ziet er goed uit, en opvallend...


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #48 Gepost op: 18 december 2012, 15:17:01
Dit verscheen op de facebook van de politie. Hier zie je ook het schuitje en de cap.



Na deze afbeelding gezien te hebben ga ik toch voor de cap!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #49 Gepost op: 18 december 2012, 15:50:28
Dit verscheen op de facebook van de politie. Hier zie je ook het schuitje en de cap.



Na deze afbeelding gezien te hebben ga ik toch voor de cap!
Raar. Iedereen weet hoe een pet er uit ziet, en dat dat geen vierkante doos is die je op je hoofd zet, zoals het plaatje wél laat zien.