Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1185340 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #120 Gepost op: 21 december 2012, 17:21:30
Ik vraag me overigens af waarom er zo veel mensen het ''schuitje'' kiezen als hoofddeksel... Op de werkvloer klinkt al jaren de roep om een cap... Nu mogen we kiezen en kiezen veel mensen het schuitje  :-X

Ik draag al meer dan dertig jaar een 'schuitje' of in Luchtmachtjargon een 'koeienkut' en het enige handige daarvan is dat je deze eenvoudig kunt opbergen. Ik denk dat de waarde van iets niet moet voortkomen uit het gemak om het niet te gebruiken...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #121 Gepost op: 21 december 2012, 20:00:33
Een keer over een hekwerk klimmen en er zit een schuur in je broek.

dan zijn je pijpen te wijt, als de schuur erin blijft hangen  098uo 98uiye
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #122 Gepost op: 21 december 2012, 20:21:51
Geeft niets, iedereen mag zelf wat ervan vinden ;) Ik vind meestal pas ergens iets van nádat ik me ingelezen heb  O0
Slechts één linkje KLIK KLIK, die verwijst naar onderzoeken in de USA naar het dragen van een wit T-shirt onder het donkere uniform.
Not only are light colored T-shirts a vulnerable spot for shooters, light colored shoulder patches, shiny badges, bright metal on hats, an activated flashlight-anything that creates a contrast can be dangerous. In semi darkness like ambient moonlight, even sweat on your face and hands can be reflective.

Zonder het onderzoek te bagatelliseren maar ik ben al na de eerste alinea afgehaakt. Deze begint namelijk met de zin: " Street gangs in California" Dat is werkelijk een wereld van een verschil met onze politie praktijk.  Hier vallen niet jaarlijks, ik weet niet hoeveel doden, onder collega`s. Gelukkig niet!! Hier heb je niet de situatie dat er op elke hoek van de straat een wapenwinkel heb zitten waar je AR en AK kan kopen. En waar niet alleen hobbyisten shoppen. Iedereen en de huishond is daar bewapend en dus zijn de risico`s op gewapende confrontaties groter. Dan valt er wat voor te zeggen om minder op te vallen. Of je in ieder geval geen bullseye op je keel te hebben zitten. Maar die guerrilla hebben wij hier gelukkig (nog) niet nodig
Natuurlijk zit er ook in Nederland risico aan dragen van zichtbaarheidskleding of kleiding met zichtbaarheidsaccenten maar omgekeerd zit er een risico aan geen zichtbaarheidskleding danwel accenten te dragen. Ik denk dat de risico`s ( zeker in Nederland) niet opwegen tegen het zichtbaar aanwezig zijn.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #123 Gepost op: 21 december 2012, 20:24:32
Jullie gaan mij toch niet vertellen dat de Politie na het NS personeel in een duur "design pak" gehesen moet worden in plaats van een herkenbaar uniform!
Wat is er mis met het huidige uniform, zowel de in mijn ogen "gewone diender op straat" als de "ME diender" ....

De Engelse hebben een goed spreekwoord: if it works don't fix it!

Kijk naar de troep die wij sinds 2006 moeten dragen, de klanten ( reizigers ) zien het verschil dus niet meer tussen een machinist of een conducteur ( boa)   e.t.c.

Wat mij betreft mag het politie uniform blijven wat het is MITS het voorde dragers goed te dragen is ... want meestal is vernieuweing  een slechtere pasvorm, zeker met de troep die wij hebben nu :(

haha lees de topic ff door en ook de topic over het uniform in zijn algemeen. Ik denk dat er een wereld voor je open gaat O0


Gast

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 21 december 2012, 20:30:37
dan zijn je pijpen te wijt, als de schuur erin blijft hangen  098uo 98uiye
Als je moet grinniken om andermans typfouten, check dan nog eens even hoe jij het woord "wijd" hebt geschreven  ::)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #125 Gepost op: 21 december 2012, 21:17:52
Anyways mijn plaatje deed het niet meer; dus nogmaals:


Ziet er, zoals ik al eerder opmerkte, goed uit. Al vind ik nr2 geel schouderpartij iets duidelijker in een mensenmassa.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #126 Gepost op: 21 december 2012, 21:34:30
Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar berichten gehoord over stemmen op de polo! Wel wisselende stemmen over de hoofddeksel en de kleursamenstelling. Ben benieuwd naar de uitkomst en of inderdaad 'de meeste stemmen gelden'...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #127 Gepost op: 21 december 2012, 23:13:40
Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar berichten gehoord over stemmen op de polo! Wel wisselende stemmen over de hoofddeksel en de kleursamenstelling. Ben benieuwd naar de uitkomst en of inderdaad 'de meeste stemmen gelden'...

Misschien hadden ze er goed aan gedaan om echte demokledingstukken op de foto te zetten. Misschien ziet zo'n stevig werkoverhemd (NYPD of zo) er wel stoerder uit dan een (slappe kwaliteit) polo. De plaatjes geven nu een wat vertekend beeld ben ik bang.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #128 Gepost op: 21 december 2012, 23:31:54
Persoonlijk vind ik het ook niet heel interessant of we een overhemd-achting iets moeten dragen of een polo. Ik ben al blij dat ze niet meer wit zijn (of zwart als ik eens onder een auto duik of groen als ik door de bosjes loop) en er geen onpraktische stropdas bij zi op de foto's.
Ik snap dat een donker shirt/overhemd wel een net iets nettere uitstraling geeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PRR

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #129 Gepost op: 22 december 2012, 11:29:30
Mijn stem gaat uit naar de polo met het grote gele vlak... Die met de streepjes vind ik een beetje Wibra achtig.
Verder vind ik het schuitje meer uitstraling hebben ten opzichte van de cap.
Laten we eerlijk zijn: Welke variant het ook wordt... Alles beter dan het kantoorpak van nu.
Ik kan nu mijn nette jasje eroverheen aantrekken en ik kan zo naar een gala toe.