Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1188772 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #330 Gepost op: 9 maart 2013, 18:42:36
Zat een beetje op internet te surfen en kwam hierbij een afbeelding tegen van een eenheid van de spaanse politie. Uniform lijkt aardig op het nieuwe uniform, inclusief cap, alleen de gele streep is niet inbegrepen. Denk zelf dat het redelijk laat zien hoe het uniform er straks in het 'echt' uitziet, alleen moet de fluor-gele streep er even bij worden gedacht (deze kunnen ze wat mij betreft nog steeds beter weglaten). Naar mijn mening heeft het zeker wel uitstraling, en is de cap toch niet zo suf als ik in eerste instantie dacht. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het iets hardere imago van de spaanse politie  ;)






Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #331 Gepost op: 9 maart 2013, 22:13:51
Zat een beetje op internet te surfen en kwam hierbij een afbeelding tegen van een eenheid van de spaanse politie. Uniform lijkt aardig op het nieuwe uniform, inclusief cap, alleen de gele streep is niet inbegrepen. Denk zelf dat het redelijk laat zien hoe het uniform er straks in het 'echt' uitziet, alleen moet de fluor-gele streep er even bij worden gedacht (deze kunnen ze wat mij betreft nog steeds beter weglaten). Naar mijn mening heeft het zeker wel uitstraling, en is de cap toch niet zo suf als ik in eerste instantie dacht. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het iets hardere imago van de spaanse politie  ;)






hier pak je het typische macho agent postuur. Heb je ook foto's van agenten met overgewicht, en foto's met vrouwelijke agentes?


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #332 Gepost op: 10 maart 2013, 01:38:41
hier pak je het typische macho agent postuur. Heb je ook foto's van agenten met overgewicht, en foto's met vrouwelijke agentes?

Hierbij een aantal vrouwelijke agenten van dezelfde eenheid. Foto's van agenten met een wat 'forser' postuur kon ik niet vinden, maar sowieso denk ik dat het redelijk lastig is een uniform te vinden wat echt goed staat bij de wat dikkere agent. Wat ik met de foto's aan wilde tonen was dat de cap toch niet zo slecht staat als ik en sommige anderen misschien in eerste instantie dachten.



crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #333 Gepost op: 10 maart 2013, 13:18:05
Hierbij een aantal vrouwelijke agenten van dezelfde eenheid. Foto's van agenten met een wat 'forser' postuur kon ik niet vinden, maar sowieso denk ik dat het redelijk lastig is een uniform te vinden wat echt goed staat bij de wat dikkere agent. Wat ik met de foto's aan wilde tonen was dat de cap toch niet zo slecht staat als ik en sommige anderen misschien in eerste instantie dachten.



Het uniform zelf vind ik er prima uitzien.. maar ik blijf de pet (Nog steeds alles beter dan het huidige vliegdekschip ^-^ ) een zeer goedkope en uitstralingsloze oplossing vinden. Als je ziet hoe de Zweedse collega`s er bij lopen. Dat is uitstraling! Dat is een herkenbaar uniform. En er valt natuurlijk wat te zeggen over het praktische aspect van de cap ten opzicht van het schuitje maar dan hadden we net zo goed de huidige pet kunnen behouden. Heel veel collega`s hoor je roepen, Ja die pet beschermt me ogen tijdens de regen en de zon. Dat doet de huidige pet ook. Die droegen mensen ook amper, dus een kul argument. Werkbaarheid en uitstraling daar ging het geloof ik om bij het nieuwe uniform.  Een baseball pet doet dat in mijn ogen te weinig.


bron: http://hd.se/blogg/gluggen/2009/09/25/nytt-mote-med-polisen/


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #334 Gepost op: 10 maart 2013, 15:10:19
Een baseball pet doet dat in mijn ogen te weinig.

Het is dus geen baseball pet (maar dat wist je denk ik al) maar juist een Army Cap


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #335 Gepost op: 10 maart 2013, 19:08:41
Het is dus geen baseball pet (maar dat wist je denk ik al) maar juist een Army Cap

Zo'n "armypet" is wel beter dan een baseball-petje wat de ME draagt. Dus mss komt het toch nog allemaal goed.  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #336 Gepost op: 10 maart 2013, 20:45:01
Nu zeiken we er nog een beetje op en over een paar maanden weten we niet meer beter. Ik vond de grote POLITIE voorop de dienstwagens ook niet het toppunt van schoonheid maar ik weet haast al niet meer beter en ben er alweer aan gewend..  e050

Het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan het kantooruniform van nu. En dan bedoel ik niet eens alleen in uitstraling maar vooral in bruikbaarheid. Eventjes op je knieën naast een slachtoffer en je kan terug naar het bureau om een andere broek te zoeken. Dat zal een stuk beter worden hoop ik.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #337 Gepost op: 10 maart 2013, 20:49:20
Nu zeiken we er nog een beetje op en over een paar maanden weten we niet meer beter. Ik vond de grote POLITIE voorop de dienstwagens ook niet het toppunt van schoonheid maar ik weet haast al niet meer beter en ben er alweer aan gewend..  e050

Het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan het kantooruniform van nu. En dan bedoel ik niet eens alleen in uitstraling maar vooral in bruikbaarheid. Eventjes op je knieën naast een slachtoffer en je kan terug naar het bureau om een andere broek te zoeken. Dat zal een stuk beter worden hoop ik.

Mensen en veranderingen he. Heb er zelf ook last van.  :-\


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #338 Gepost op: 10 maart 2013, 20:59:04
Worden politiemensen niet geselecteerd op flexibiliteit? 998765
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #339 Gepost op: 10 maart 2013, 21:01:04
Ik vraag me af, wat gebeurt er met al het kantoorpersoneel(AT), zoals bijvoorbeeld meldkamer medewerkers, behouden die het huidige uniform? Dan heb je dus 2 soorten uniform in omloop..