Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform

Auteur Topic: Foto's en discussie omtrent het nieuwe politie uniform  (gelezen 1182730 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4190 Gepost op: 7 januari 2018, 12:45:44
Thx, helder!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4191 Gepost op: 9 januari 2018, 17:10:20
Thx, helder!


Ik heb gevraagdof er foto's beschikbaar zijn en gepubliceerdmogen worden. Er zit helaas nog een embargo op.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #4192 Gepost op: 10 januari 2018, 18:33:55
[...]

De gele jassen van de Zeehavenpolitie, die genoemd werden in een paar berichten terug,  hebben een heel ander traject doorlopen. O.a. tgv veiligheidseisen op havens.

Dat klopt m.b.t. de veiligheidseisen e.d. echter zie ik, een aantal collega's van TV in dezelfde jassen lopen als de ZHP. Of zijn die jassen van TV niet hetzelfde qua veiligheidseisen als de ZHP?
Groeten,  Tazbrw


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4193 Gepost op: 11 januari 2018, 23:56:07
Dat klopt m.b.t. de veiligheidseisen e.d. echter zie ik, een aantal collega's van TV in dezelfde jassen lopen als de ZHP. Of zijn die jassen van TV niet hetzelfde qua veiligheidseisen als de ZHP?

Wat bedoel je met TV?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4194 Gepost op: 12 januari 2018, 00:17:01
Ik zet mijn geld op Team Verkeer..?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4195 Gepost op: 12 januari 2018, 10:36:32
Ik zet mijn geld op Team Verkeer..?

Hmm. Hoe eenvoudig kan het zijn
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4196 Gepost op: 12 januari 2018, 10:39:57
Dat klopt m.b.t. de veiligheidseisen e.d. echter zie ik, een aantal collega's van TV in dezelfde jassen lopen als de ZHP. Of zijn die jassen van TV niet hetzelfde qua veiligheidseisen als de ZHP?

Ik kreeg de hint dat je mogelijk Team Verkeer noemt bedoeld/ Ik weet niet hoe e.e.a. geregeld is. Weet wel dat het niet de bedoeling is dat er weer allerlei wildgroei ontstaat doordat collega's zelf iets regelen. Jassen ritselene, strepen van het uniform trekken enz. Het gekke is dat er ook niet tegen op getreden wordt. Een mooi voorbeeld is de aanduiding wijkagent, waar sommige collega's in Zaanstad mee rondlopen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #4197 Gepost op: 12 januari 2018, 11:28:22
Voor een deel komt dat natuurlijk ook doordat de werkgever niet voorziet in de behoefte. Er is bijvoorbeeld een draagplicht voor het vest, maar het huidige vest is helemaal niet geschikt om 'heimelijk' te dragen met als gevolg: mensen gaan creatief worden.
Ook bij TV (videosurveillance) waar ze zelf de strepen van het vest aftrekken, of hondengeleiders die zelf met tekst/patches gaan werken.

Bij ons loopt team verkeer met dito tekst op het vest rond, dat vind ik dan weer onzin.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4198 Gepost op: 12 januari 2018, 21:31:22
Voor een deel komt dat natuurlijk ook doordat de werkgever niet voorziet in de behoefte. Er is bijvoorbeeld een draagplicht voor het vest, maar het huidige vest is helemaal niet geschikt om 'heimelijk' te dragen met als gevolg: mensen gaan creatief worden.
Ook bij TV (videosurveillance) waar ze zelf de strepen van het vest aftrekken, of hondengeleiders die zelf met tekst/patches gaan werken.

Bij ons loopt team verkeer met dito tekst op het vest rond, dat vind ik dan weer onzin.

Het huidige vest is ook geschikt om heimelijk te dragen, daarom is de witte hoes er bij geleverd, zodat je het onder andere kleding kan dragen en dus heimelijk is.

De toevoeging op kleding hoeft naar mijn idee ook niet. Ik krijg wel eens het idee dat het gedaan wordt om zich zelf te vrijwaren van iets. Zo van ik werk wel bij de politie maar ik schrijf geen bonnen.

Maar het meest vreemde blijf ik vinden dat de leiding lijdzaam toeziet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #4199 Gepost op: 12 januari 2018, 21:33:04
Iemand heeft mij per e-mail gevraagd of de foto's van nieuwe zichtbaarheidsvesten ook intern onder een embargo vallen en of ze eventueel wel gemaild kunnen worden.

Omdat ze nog onder het embargo vallen, mocht ik ze ook niet hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.