Verkeersregelaar mag niet stoppen op vluchtstrook van WIS (Weginspecteur)

Auteur Topic: Verkeersregelaar mag niet stoppen op vluchtstrook van WIS (Weginspecteur)  (gelezen 25538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
dat komt wel goed als wij erbij zijn dan is dat in-uitvoegen geen probleem,en daar heb je gelijk in naar eer en geweten handelen dan komt alles goed en zal niet iemand zomaar bot reageren,uitzonderingen daartoe.

ik doe het altijd gewoon kort en zakelijk met een glimlach 0098
Je werkt zo te lezen met boerenverstand. Dat zouden meer mensen moeten doen O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
sta je op de rijstrook 1 of 2 dan zet ik hem ook voor je auto en neem een aantal pionnen mee die ik gelijk neerzet richting het incident en dan kom ik je wel tegen hoor ik wat er gebeurt is en dan vraag ik je gelijk om het voertuig weg te halen en voorbij het incident te zetten

Heeeeeej da's niet eerlijk, mij wordt vaak gevraagd om het voertuig even te laten staan tot alles weg is >:( ;D

Iets waar ik het overigens ook vaak mee eens ben, al hebben jullie tegenwoordig wel beter materieel de mijne is groter :D ::)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Heeeeeej da's niet eerlijk, mij wordt vaak gevraagd om het voertuig even te laten staan tot alles weg is >:( ;D

Iets waar ik het overigens ook vaak mee eens ben, al hebben jullie tegenwoordig wel beter materieel de mijne is groter :D ::)

juist dat is dan wel weer waar O0,als er een bots staat dan graag nog effe blijven staan,maar niet iedereen rijd nog rond met een bots 0098 0098.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Heeeeeej da's niet eerlijk, mij wordt vaak gevraagd om het voertuig even te laten staan tot alles weg is >:( ;D

Iets waar ik het overigens ook vaak mee eens ben, al hebben jullie tegenwoordig wel beter materieel de mijne is groter :D ::)
Oeps, dadelijk krijgt de RWS een calimero-complex: want HIT is groot en ik ben klein en da's nie eerlijk. 98uiye ;D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Heeeeeej da's niet eerlijk, mij wordt vaak gevraagd om het voertuig even te laten staan tot alles weg is >:( ;D

Iets waar ik het overigens ook vaak mee eens ben, al hebben jullie tegenwoordig wel beter materieel de mijne is groter :D ::)
Ben ik wel weer even benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch afgedekt is als er een joker achter op de bots klapt, en de chauffeur feitelijk zonder opdracht maar op eigen initiatief is gestopt...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Ben ik wel weer even benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch afgedekt is als er een joker achter op de bots klapt, en de chauffeur feitelijk zonder opdracht maar op eigen initiatief is gestopt...

Als hij nu, zeg maar de opdracht krijgt van de ter plaatse zijnde WIS, om te blijven staan totdat het veilig is. Op dat moment heeft hij een opdracht gekregen.

Dat is denk ik het zelfde als ik een tijdje terug heb gedaan. Een aanrijding op rijstrook 4 en ik stond met mijn motor fend-off. Ik heb een vrachtwagen een stopteken gegeven en deze fend-off laten staan op rijstrook 3 en 4 in afwachting van een WIS. Is een beter buffertje als mijn 2 wieler.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Als hij nu, zeg maar de opdracht krijgt van de ter plaatse zijnde WIS, om te blijven staan totdat het veilig is. Op dat moment heeft hij een opdracht gekregen.

Dat is denk ik het zelfde als ik een tijdje terug heb gedaan. Een aanrijding op rijstrook 4 en ik stond met mijn motor fend-off. Ik heb een vrachtwagen een stopteken gegeven en deze fend-off laten staan op rijstrook 3 en 4 in afwachting van een WIS. Is een beter buffertje als mijn 2 wieler.
Hoe reageerde die chauffeur?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Als hij nu, zeg maar de opdracht krijgt van de ter plaatse zijnde WIS, om te blijven staan totdat het veilig is. Op dat moment heeft hij een opdracht gekregen.
Mee eens. Maar nu klapt er iemand achter op de bots. Dat moet worden hersteld, met een beetje mazzel alleen het kussen maar de kans is groot dat er meer schade is. RWS is - door de opdracht van de WIS - opdrachtgever. Gaat de rekening naar de Staat? Of betaalt de verzekeraar van de bots? Hoe zit het met de gecontracteerde calamiteitenaannemer (even uitgaande dat de vrijwillige gestopte botsabsorber niet ook de calamiteitenaannemer is)? Lijkt me niet zo'n gemakkelijke casus.

Dat is denk ik het zelfde als ik een tijdje terug heb gedaan. Een aanrijding op rijstrook 4 en ik stond met mijn motor fend-off. Ik heb een vrachtwagen een stopteken gegeven en deze fend-off laten staan op rijstrook 3 en 4 in afwachting van een WIS. Is een beter buffertje als mijn 2 wieler.
Ben het er helemaal mee eens dat zo'n vrachtwagen beter buffert  0098 Maar, hiervoor geldt min of meer hetzelfde als hierboven. Stel dat er toch iemand op de vrachtwagen klapt. Wordt de schade dan verhaald op de Staat (de politie kent bij mijn weten net als RWS geen verzekering, de verzekering is de Schatkist) of betaalt de verzekeraar van de vrachtwagen?

Overigens hebben we het hier in Twente meegemaakt dat verkeersregelaars die "vrijwillig" bij een ongeval komen, hun hulp aanbieden aan de aanwezige politiemensen en na acceptatie van de hulp naderhand een factuurtje sturen, onder het motto "wij hebben een opdracht gekregen". Ik weet zo even niet hoe het is afgelopen maar ook dit lijkt me een tricky verhaal.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Ben ik wel weer even benieuwd hoe dat verzekeringstechnisch afgedekt is als er een joker achter op de bots klapt, en de chauffeur feitelijk zonder opdracht maar op eigen initiatief is gestopt...
Mee eens. Maar nu klapt er iemand achter op de bots. Dat moet worden hersteld, met een beetje mazzel alleen het kussen maar de kans is groot dat er meer schade is. RWS is - door de opdracht van de WIS - opdrachtgever. Gaat de rekening naar de Staat? Of betaalt de verzekeraar van de bots? Hoe zit het met de gecontracteerde calamiteitenaannemer (even uitgaande dat de vrijwillige gestopte botsabsorber niet ook de calamiteitenaannemer is)? Lijkt me niet zo'n gemakkelijke casus.

Dat is heel makkelijk, jij bent als bestuurder verantwoordelijk een snelheid aan te nemen waarbij je ten allertijde kunt stoppen. Dit doet niets af aan het feit of ik er mag staan ja of nee. Eigenlijk vergelijkbaar met een kopstaart aanrijding.
Ik ben niet zo goed in het zoeken naar uitspraken, maar er is een uitspraak van een ongeval met een botsaborber op de A7 nabij Averhorn dat is gebeurd op 14-05-2004(zo uit mijn hoofd). Toen reed er iemand met reclamefolders vol achterin mijn bots en kwam er deze uitspraak uit.

Overigens gebeurt het verzekeringstechnisch zo: Ongeval>verzekeraar TMA vergoed de schade en verhaalt het op de tegenpartij.

In het geval dat delange neerzet is in eerste instantie de overheid aansprakelijk, iets met het geven van een stopteken op een gevaarlijke plaats. Echter ook in dit geval zal de staat de schade verhalen op die persoon die zijn voertuig niet tijdig tot stoppen kon brengen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Overigens hebben we het hier in Twente meegemaakt dat verkeersregelaars die "vrijwillig" bij een ongeval komen, hun hulp aanbieden aan de aanwezige politiemensen en na acceptatie van de hulp naderhand een factuurtje sturen, onder het motto "wij hebben een opdracht gekregen". Ik weet zo even niet hoe het is afgelopen maar ook dit lijkt me een tricky verhaal.

Dat zou ik nooit doen, ik ben al gestopt. Anders is het wanneer het een wat langer verhaal wordt en de IM aannemer komt niet opdagen, maar dan krijg je van de landelijke meldkamer een "claimnummer"( het heet anders maar dat ben ik ff kwijt) en correspondeer je gelijk met de meldkamer over de in rekening te brengen uren en bedragen. En dan nog komt het niet vanuit mij maar vanuit RWS zelf.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.