maximaal aantal vluchten

Auteur Topic: maximaal aantal vluchten  (gelezen 15206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

auwb

  • Gast
Gepost op: 27 maart 2005, 20:21:02
Hoi allemaal,

Ik hoorde vandaag van iemand dat de traumahelikopter in Nederland maar 4 keer per dag mag uitvliegen ivm kosten en geluidshinder.
Mijn vraag is: klopt dit? Ik vond het namelijk nogal vreemd.

auwb




FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2005, 20:22:54
Hoi allemaal,

Ik hoorde vandaag van iemand dat de traumahelikopter in Nederland maar 4 keer per dag mag uitvliegen ivm kosten en geluidshinder.
Mijn vraag is: klopt dit? Ik vond het namelijk nogal vreemd.

auwb

Lijkt me sterk, het gaat hier om het redden van mensen levens   :-\ :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2005, 21:32:38
het gaat om de bemanning, die mogen niet meer als zoveel keer op een dag opstijgen en landen voor lichamelijke dingen

hoe het precies zit weet ik niet maar het is wel zo iets
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2005, 21:34:27
Lijkt me sterk, het gaat hier om het redden van mensen levens   :-\ :-\
Money money money. En dat is nog altijd belangrijker dan mensenlevens  :-X :-X :-X

Maar goed.....  :-\


auwb

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2005, 21:41:45
Ger@rd,

Mag ik uit jou reactie opmaken dat het inderdaad klopt?

auwb


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2005, 22:04:05
Ik heb werkelijk geen idee  ???

Maar volgens mij is dit niet waar. Ik heb namelijk meerdere keren gezien en gelezen dat MMT's bepaalde dagen erg weinig vluchten hadden maar ook meerdere. En dan meer dan vier.

Of het moet een nieuwe regel zijn?

Ik wilde even ingaan op de reactie van Robin die het heeft over mensenlevens. En ik geef hem gelijk want dat is belangrijk. Maar we leven in Nederland, en er zijn hier mensen die geld belangrijker vinden. Zolang ze zelf maar wel zijn verzekerd van hulp  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2005, 22:47:02
volgens mij ligt dit aan de regels mbt het menselijk lichaam, na vier maal opstijgen en landen komt er een nieuwe crew, ik heb dit ook eens van een piloot gehoord, maar hoe het precies zat weet ik niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2005, 00:45:24
Is het niet zo dat het om een bepaald aantal vluchten per jaar gaat?  ???

Ik heb nl. ook wel eens iets gehoord over een max. aantal vluchten. Maar over hoeveel tijd zou ik verder ook niet weten...  ???


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2005, 07:57:34
De belangrijkste reden waar ze rekening mee dienen te houden is het geluidshinder die omwonende hebben.

De Lifeliner 3 die in Nijmegen gestationeerd stond heeft in het begin veel rekening moeten houden met het geheel en had zelf een bepaalde aanvliegroute naar het UMC in Nijmegen waar hij niet van af mocht wijken.

Over wisseling van de crew na een aantal vluchten heb ik nog nooit van gehoord.(vlieg zelf ook, en van die richtlijnen heb ik nog niet gehoord)

Prettige 2e paasdag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2005, 10:24:48
De belangrijkste reden waar ze rekening mee dienen te houden is het geluidshinder die omwonende hebben.

De Lifeliner 3 die in Nijmegen gestationeerd stond heeft in het begin veel rekening moeten houden met het geheel en had zelf een bepaalde aanvliegroute naar het UMC in Nijmegen waar hij niet van af mocht wijken.

Over wisseling van de crew na een aantal vluchten heb ik nog nooit van gehoord.(vlieg zelf ook, en van die richtlijnen heb ik nog niet gehoord)

Prettige 2e paasdag.
het is toch van de zotte dat nog steeds gezeurt en gemekkert wordt over wat geluidsoverlast van die heli,totdat die figuren zelf hulp nodig hebben van de traumaheli dan moet die ala-minuut vliegen  >:( >:(