maximaal aantal vluchten

Auteur Topic: maximaal aantal vluchten  (gelezen 15292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Paul SEH

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 29 april 2005, 04:58:19
Voor alles geldt dat eigen belang het grootstse belang is.  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 29 april 2005, 08:35:13
Voor alles geldt dat eigen belang het grootstse belang is.  8)
Wat een negatief beeld heb je van je omgeving, Paul. Dat geldt niet voor iedereen of alles, waar komen al die vrijwilligers hier dan vandaan? En die 200 miljoen die de mensen op giro 555 gestort hebben...

Nee hoor, je mag best een beetje voor jezelf opkomen, dat maakt je niet meteen tot een egoïst.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 april 2005, 14:19:31
Wat een negatief beeld heb je van je omgeving, Paul. Dat geldt niet voor iedereen of alles, waar komen al die vrijwilligers hier dan vandaan? En die 200 miljoen die de mensen op giro 555 gestort hebben...

Nee hoor, je mag best een beetje voor jezelf opkomen, dat maakt je niet meteen tot een egoïst.

Henk

Dan nog heb je mensen die naast een bedrijf gaan wonen en dan later beginnen met klagen dat ze last van het lawaai hebben..... :-X
Denk dan even na waar je ga wonen en loop dan later niet te roepen dat je zoveel last van de omgeving hebt.

Ik neem aan als je een huis in de buurt van startbanen hebt gekocht, dat je later niet af moet komen dat er lawaai is, ook het wonen naast een groot ziekenhuis is hetzelfde verhaal. En dan later gaan klagen dat die helikopter zoveel lawaai maakt..... >:( Kom nou toch, heb je dan boter op je hoofd of wat?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 29 april 2005, 14:35:11
Dan nog heb je mensen die naast een bedrijf gaan wonen en dan later beginnen met klagen dat ze last van het lawaai hebben..... :-X
Denk dan even na waar je ga wonen en loop dan later niet te roepen dat je zoveel last van de omgeving hebt.

Ik neem aan als je een huis in de buurt van startbanen hebt gekocht, dat je later niet af moet komen dat er lawaai is, ook het wonen naast een groot ziekenhuis is hetzelfde verhaal. En dan later gaan klagen dat die helikopter zoveel lawaai maakt..... >:( Kom nou toch, heb je dan boter op je hoofd of wat?

Ik herhaal:

Citaat
Je hoeft nooit overlast te pikken op grond "dat je ergens woont of iets bent of ergens voor kiest", je woont in het cenrum, dan weet je dat ze tegen je muur pissen, je kiest ervoor  een juwelier te zijn, dan weet je dat je overvallen wordt. Kom nou!

Het een hoeft het ander nog niet automatisch in te houden, iedereen in Nederland, waar je ook woont heeft de zelfde rechten en plichten, want iedereen is in beginsel gelijk. 


Het is de taak van de overheid bedrijven die overlast bezorgen en woningen zo te scheiden dat ze geen last van elkaar hebben. Iedereen heeft recht op ongestoord woongenot. dwz als een huis verkocht wordt onder een landingsbaan hier de zelfde regels gelden als in de rest van het land, anders had daarvoor geen woonvergunning afgegeven mogen worden.

Omdat ik veel hier mee te maken heb weet ik hoe het werkt. Het is beslist niet zo dat een sportcomplex omdat het er toevallig het eerste was geluidsoverlast mag produceren. Het recht van "de eerste" geldt hier niet. Je mag vinden dat mensen niet moeten zeuren en ga daar ook vooral mee door, alleen je hebt de wet niet aan je zijde. In een vergunning voor geluid wordt gesproken over een niveau (bv 40 dba) aan de gevel van de dichtsbijzijnde woning of een bepaald niveau aan de erfscheiding.
Er wordt nooit gerept over wie er het eerste was, dat speelt geen rol. Mocht je geluidoverlast hebben en daardoor in je woongenot worden aangetast kun je zelf naar het europese hof, en je weet het daar krijgen klagers bijna altijd gelijk  ;D

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 29 april 2005, 17:11:47
Je hoeft nooit overlast te pikken op grond "dat je ergens woont of iets bent of ergens voor kiest", je woont in het cenrum, dan weet je dat ze tegen je muur pissen, je kiest ervoor  een juwelier te zijn, dan weet je dat je overvallen wordt. Kom nou!

Het een hoeft het ander nog niet automatisch in te houden, iedereen in Nederland, waar je ook woont heeft de zelfde rechten en plichten, want iedereen is in beginsel gelijk. 

Henk
Kortom,de hulpdiensten moeten zich maar aanpassen aan de omwonende.Ik dacht het dus van niet


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 29 april 2005, 23:36:43
Kortom,de hulpdiensten moeten zich maar aanpassen aan de omwonende.Ik dacht het dus van niet

Maar andersom, de hulpdiensten die alles maar mogen en boven de wet staan is het andere uiterste, de waarheid ligt in het midden. Er kan veel, maar ook als hulpverlener heb je te accepteren dat er op een gegeven moment grenzen zijn. Je zal je niet vaak, maar wel af en toe aan moeten passen. Ook een hulpverlener is niet alleen op de wereld. Al ligt er iemand te verdrinken in het water, dan nog ga ik niet vol gas een haven uit om nog maar eens wat op te noemen, maar wacht tot ik er uit ben, dan pas gaat het gas erop. 

Henk


Paul SEH

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 30 april 2005, 03:09:41
Het is niet negatief maar realistisch. 8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 30 april 2005, 21:22:07
Maar andersom, de hulpdiensten die alles maar mogen en boven de wet staan is het andere uiterste, de waarheid ligt in het midden. Er kan veel, maar ook als hulpverlener heb je te accepteren dat er op een gegeven moment grenzen zijn. Je zal je niet vaak, maar wel af en toe aan moeten passen. Ook een hulpverlener is niet alleen op de wereld. Al ligt er iemand te verdrinken in het water, dan nog ga ik niet vol gas een haven uit om nog maar eens wat op te noemen, maar wacht tot ik er uit ben, dan pas gaat het gas erop. 

Henk
wij staan niet boven de wet,jammer genoeg niet het zou af en toe een hoop makkelijker maken.
Maar als wij uitrukken voor iemand die bekneld zit of echt in gevaar is gaat hier gewoon het gas erop en ook met prio 1 zelfs s'nachts om 3uur


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2005, 10:18:33
wij staan niet boven de wet,jammer genoeg niet het zou af en toe een hoop makkelijker maken.
Maar als wij uitrukken voor iemand die bekneld zit of echt in gevaar is gaat hier gewoon het gas erop en ook met prio 1 zelfs s'nachts om 3uur
Ja precies. Als je dat niet zou doen zou het wel heel vreemd zijn


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 1 mei 2005, 10:41:26
ja inderdaad, ik vind ook het idee van nachtsirenes niet zo heel goed, tenslotte zit een sirene der op om gehoord te worden, en ik weet niet of je zo een nachtsirene net zo goed hoord als een dag sirene (simpelweg omdat we ze hier niet hebben)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !