maximaal aantal vluchten

Auteur Topic: maximaal aantal vluchten  (gelezen 15272 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 1 mei 2005, 22:32:41
met dat laatste ben ik het wel eens, maar op een gegeven moment houd het ook een keer op
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 2 mei 2005, 00:58:59
met dat laatste ben ik het wel eens, maar op een gegeven moment houd het ook een keer op

Dat is waar en dan krijg je een infarct. Dus je kan het je beter niet aantrekken en het langs je brede rug af laten glijden. En als je denkt dat mensen het plezierig moeten gaan vinden om 's nacht wakker gemaakt te worden kom je niet van deze planeet.

Henk


Paul SEH

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 2 mei 2005, 01:39:30
Het is volgens de wet  geregeld dat als je met spoed rijdt je verplicht bent om met optische en acoustische signalen te rijden. Dus met licht en geluid. Ook als dat midden in de nacht is. Helaas voor de mensen die in bed liggen. Maar dan zullen die mensen bij de regering moeten aankloppen zodat de wetgeving verandert wordt.


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 2 mei 2005, 11:00:17
Ik ben het eens met peter71. Ook omdat ik vind dat de argumenten van Henk ongegrond zijn. Want wat hij nu doet is gewoon het psychologisch schoppen tegen de wet


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 2 mei 2005, 11:38:29
Ik ben het eens met peter71. Ook omdat ik vind dat de argumenten van Henk ongegrond zijn. Want wat hij nu doet is gewoon het psychologisch schoppen tegen de wet

Nee, nou moet je niet door er eerst van alles bij te slepen mijn stelling verdraaien. Het gaat over nachtelijke vluchten en de overlast ervan voor omwonenden rond de start en landingsplaats van het punt van vertrek. Ik heb begrip voor dat mensen die daar wonen bezwaar maken tegen de daarmee gepaard gaande voordurende, regelmatig terugkerende geluidsoverlast. Toen werd er het nachtelijk met prio één rijden bijgesleept. Dat vind ik idd ook irritant. Iemand die zegt daar 's nachts blij van te worden is een freak. Als ik om 19.00 uur met een geluidswagen rijdt is dat al irritant, en ik mag tot 21.00 uur rijden van de wet staat in mijn vergunning.  Als ik dat doe, en jij bent vader en je kinderen worden daar wakker van dan kom jij zeker naar buiten om mij vriendelijk de hand te schudden, want het mag van de wet...

Je moet wel bereid zijn het verschil in te zien tussen het incidenteel horen van een sirene en het meerdere keren per nacht oververkomen van een helikopter.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 2 mei 2005, 11:49:19
Als een traumaheli er meerdere malen uit moet snachts hebben ze gewoon pech gehad. We mogen ons gelukkig prijzen dat ze mogen vliegen snachts en dan zijn er weer van die geitewollensokken die menen dat die heli aan de grond moet blijven omdat ze hun schoonheidsslaapje missen.
Van zulke mensen wordt ik gewoon effe niet goed.

Ze zouden zelf eens wat moeten krijgen waarbij de hulp van de heli gewenst is, kijken hoe ze dan praten. >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 2 mei 2005, 13:43:02
Als een traumaheli er meerdere malen uit moet snachts hebben ze gewoon pech gehad. We mogen ons gelukkig prijzen dat ze mogen vliegen snachts en dan zijn er weer van die geitewollensokken die menen dat die heli aan de grond moet blijven omdat ze hun schoonheidsslaapje missen.
Van zulke mensen wordt ik gewoon effe niet goed.

Ze zouden zelf eens wat moeten krijgen waarbij de hulp van de heli gewenst is, kijken hoe ze dan praten. >:(

Het zijn niet persé mensen met geitenwollen sokken die klagen en een schoonheidsslaapje is wat anders als nachtrust. Wat knap om zo te kunnen bagatelliseren, iemand die klaagt dat ie 's nachts niet heeft kunnen slapen mist alleen z'n schoonheidsslaapje en heeft  geitenwollen sokken, daarmee de werkelijke argumenten omzeilend!

Ik heb mijn slaap hard nodig om de volgende dag mijn werk te kunnen doen. Ik kan me dus de irritatie wel voorstellen van iemand die 's nacht niet heeft kunnen slapen. Als je tegenover een brandweerkazerne woont snijdt het argument "je wist waar je ging wonen" nog enigszind hout. Maar iemad die bij een ziekenhuis woont verwacht daar geen nachtelijke vluchten van een heli.

Nogmaals ik zeg niet dat ze die nachtelijke vluchten moeten verbieden, maar vindt ook niet dat je zo moet te keer gaan tegen mensen die problemen hebben met nachtelijk lawaai. En door iemands z'n nachtrust een schoonheidsslaapje te noemen geef je eigenlijk al aan dat je door je echte, inhoudelijke argumenten heen bent.

Henk


firemanr

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 2 mei 2005, 15:47:09
Je kunt het lekker brengen Henk,maar ik ben niet door mijn argumenten heen. Ik geef er steeds aan, maar daar wals jij overheen met redenen die waar je zogenaamd niets tegenin kunt brengen. ;D

Het feit of iemand een keer wakker wordt van een heli, gaat niet ten koste van zijn nachtrust. En als je in de buurt woont van een ziekenhuis, wil niet zeggen dat je alleen wakker wordt van een heli, maar ik denk ook van vertrekkende ambu"s....dus dan weet je WEL dat dat kan gebeuren!

En een geitenwollensok, versta ik iemand onder die overal commentaar op geeft, maar als het zichzelf betreft, juist het omgekeerde denkt, dan kan het allemaal niet snel genoeg gaan.
Plus dat je toch wel mensen houdt, die over over dwarsliggen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 2 mei 2005, 16:08:44
Je kunt het lekker brengen Henk,maar ik ben niet door mijn argumenten heen. Ik geef er steeds aan, maar daar wals jij overheen met redenen die waar je zogenaamd niets tegenin kunt brengen. ;D

Het feit of iemand een keer wakker wordt van een heli, gaat niet ten koste van zijn nachtrust. En als je in de buurt woont van een ziekenhuis, wil niet zeggen dat je alleen wakker wordt van een heli, maar ik denk ook van vertrekkende ambu"s....dus dan weet je WEL dat dat kan gebeuren!

En een geitenwollensok, versta ik iemand onder die overal commentaar op geeft, maar als het zichzelf betreft, juist het omgekeerde denkt, dan kan het allemaal niet snel genoeg gaan.
Plus dat je toch wel mensen houdt, die over over dwarsliggen.

Het geluid van de sirene van een ambu is van andere orde dan dat van een helicopter. dat scheelt 10 tallen db's. Daar komt nog bij dat de helicopter die vertrekt, ook weer terugkomt. Dus je weet dat als je in slaap zal vallen je over enige tijd weer wakker zal schrikken. Dat alleen kan een reden zijn om niet in slaap te kunnen komen. Ik geef geen enkel oordeel over het wel of niet terecht mopperen, maar ik kan me voorstellen dat iemand bezwaren heeft. Uitleggen dat hij, wonende naast het ziekenhuis toch ooit ja wellicht ooit misschien ook gebruik zou maken van deze heli en dat hij daarom 's nachts niet meer slaapt, tja ik weet niet of dat aankomt.

In basic terms: ik zou het vreemd vinden als iemand 's nacht niet meer kan slapen en daar niet over moppert.

En wat denken de patiënten ìn het ziekenhuis ervan? Is slaap niet belangrijk voor een genezingsproces?

En is het wel veilig om een heli op een ziekenhuisdak te laten landen?

En wat is het nadeel van een MMT dat klaar staat op een vliegveld, iets wat bedoelt is voor het starten en landen van heli's...

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #49 Gepost op: 2 mei 2005, 17:08:24

Ik heb mijn slaap hard nodig om de volgende dag mijn werk te kunnen doen. Ik kan me dus de irritatie wel voorstellen van iemand die 's nacht niet heeft kunnen slapen. Als je tegenover een brandweerkazerne woont snijdt het argument "je wist waar je ging wonen"

Henk
En wij hebben onze rust niet nodig ::),wij lopen toch ook niet te klagen dat we nachten hebben dat we er misschien 2 of 3 keer uit moeten,en die nachten heb ik onderhand zat gehad.Voordat wij slapen na een automaatje ben je een uur verder.
Dus die mensen die over het rijden met prio1 lopen te zeuren vallen automatisch bij mij in de categorie zeurpieten,want nogmaals die schreeuwen wel de boel bij elkaar als hun wat overkomt.Of moeten we dan ook maar rustig aandoen,zodat we te laat zijn.Want zonder prio1,ben je een normale verkeersdeelnemer,is het gezeur wel over