Technische mulitdisciplinaire hulpverlening

Auteur Topic: Technische mulitdisciplinaire hulpverlening  (gelezen 4007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rupsberger

  • Gast
Gepost op: 28 maart 2005, 10:50:57
ik heb even een vraag voor jullie.
als berger bij de landmacht heb ik voor dat ik op uitzending ben geweest de cursus technische hulpverlening bij voertuig ongevallen gevolgd.deze is jammer genoeg maar 2 jaar geldig en afgelopen dec. verlopen.nu ben ik ook in het weekend werkzaam als berger bij een burger bedrijf.het kan dus voorkomen dat wij eerder bij een ongeval aanwezig zijn dan de andere hulpdiensten.welke cursus van saver denken jullie dat handig is voor bergers en misschien wel verplicht zou moeten worden?ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
m.v.g. richard




guest1564

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2005, 12:05:43
EHBO-curcus ;)


sigmario

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2005, 14:04:25
Is er niets bij je werkgever bekend over dit soort zaken??? Misschien kan je ook een bij de brandweer informeren.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2005, 14:27:08
ik heb even een vraag voor jullie.
als berger bij de landmacht heb ik voor dat ik op uitzending ben geweest de cursus technische hulpverlening bij voertuig ongevallen gevolgd.deze is jammer genoeg maar 2 jaar geldig en afgelopen dec. verlopen.nu ben ik ook in het weekend werkzaam als berger bij een burger bedrijf.het kan dus voorkomen dat wij eerder bij een ongeval aanwezig zijn dan de andere hulpdiensten.welke cursus van saver denken jullie dat handig is voor bergers en misschien wel verplicht zou moeten worden?ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
m.v.g. richard
Sowieso een goede brandbluscursus,je weet zelf denk ik wel dat een auto wel eens in brand wil vliegen na een ongeval.Dan een gedegen eerste hulpverlenings cursus,waarin je wordt geleerd echt levensreddend te handelen


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2005, 17:39:13
ik heb even een vraag voor jullie.
als berger bij de landmacht heb ik voor dat ik op uitzending ben geweest de cursus technische hulpverlening bij voertuig ongevallen gevolgd.deze is jammer genoeg maar 2 jaar geldig en afgelopen dec. verlopen.nu ben ik ook in het weekend werkzaam als berger bij een burger bedrijf.het kan dus voorkomen dat wij eerder bij een ongeval aanwezig zijn dan de andere hulpdiensten.welke cursus van saver denken jullie dat handig is voor bergers en misschien wel verplicht zou moeten worden?ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
m.v.g. richard

Heb je deze cursus in Bussum op de palmkazerne (crailo) gevolgd ?. Het is jammer dat hiervoor geen herhalingslessen voor zijn, zoals voor vele cursussen geen herhaligslessen gegeven worden. Een ehbo cursus met brandpreventie zou geen gek idee zijn.


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2005, 19:06:40
EHBO met brandprventie?? Een soort BHV dus??  ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2005, 19:28:00
Heb je deze cursus in Bussum op de palmkazerne (crailo) gevolgd ?. Het is jammer dat hiervoor geen herhalingslessen voor zijn, zoals voor vele cursussen geen herhaligslessen gegeven worden. Een ehbo cursus met brandpreventie zou geen gek idee zijn.

de palmkazerne gaat dit jaar dicht  :-\ en ze zijn er nog niet overuit wat er met dat oefenterrein moet gaan gebeuren  :-\
Dit even off-topic


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2005, 22:26:25
de palmkazerne gaat dit jaar dicht :-\ en ze zijn er nog niet overuit wat er met dat oefenterrein moet gaan gebeuren :-\
Dit even off-topic

Waarschijnlijk gaan ze naar soesterberg toe en dit jaar dan nog wel te verstaan. Maar of het al helemaal zeker is, is nog niet bekend.


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2005, 14:21:16
Er is ook een goede training van Adema rescue training! je kan altijd even informeren over hoe en wat. Hier een link voor als je interesse hebt: http://www.rescuetraining.nl/

Succes Matthijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2005, 14:36:04
Er is ook een goede training van Adema rescue training! je kan altijd even informeren over hoe en wat. Hier een link voor als je interesse hebt: http://www.rescuetraining.nl/

Succes Matthijs

Ja dan krijg je vanzelf een excelsheet met al z'n trainingen en evenementen en dan kan je daar als je er weg uit wordt wat data uitkiezen  ???

Henk