Overdosis drugs

Auteur Topic: Overdosis drugs  (gelezen 16300 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 31 maart 2005, 22:25:06
Ik heb wel eens meegemaakt dat de GGD op een groot dancing evenement zei: 'Oh drugs, laten we even naar de post rijden om op internet te kijken wat we er aan kunnen doen.' Niet dat er op dat moment een slachtoffer bij hun zat hoor, maar ze zijn inderdaad naar de post gereden.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 1 april 2005, 00:33:06
Is het geen goed plan om iemand van de GGD te vragen die verstand heeft van drugs om mee te gaan naar een dergelijk evenement? Ik weet niet of iedere arts of verpleegkundige er verstand van hebben...

Christian

Je begint het te snappen...


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #32 Gepost op: 3 april 2005, 14:58:49
Citaat
is slechts 31% middelengerelateerde incidenten

Met mensen die willen feesten kom je daar snel aan. Iemand die met een aantal biertjes op zijn enkel verzwikt valt hier ook onder.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


morannon

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2008, 16:47:59
hmm ik zou eerder zeggen dat een onderkoeld so met een aantal biertjes op middelengerealteerd is ipv een enkelverzwikking... ligt er maar net aan hoe je het registreert en dan de registratie interpreteerd he...

ff een vraag naar aanleiding van 1 van de eerste posts in dit topic. waarom raad je een drugsgebruiker aan om een breezer te gaan drinken? dan gooi je alcohol op de gebruikte drugs met mogelijke gevolgen van dien... suikers krijg je ook binnen als je een boterham met kaas eet...

groetjes nathasja


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2008, 21:23:55
dit is een gemiste kans voor het NRK en het OK dat ze daar nog steeds geen lessen in geven
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #35 Gepost op: 7 augustus 2008, 14:21:24
dit is een gemiste kans voor het NRK en het OK dat ze daar nog steeds geen lessen in geven

Ik weet uit ervaring dat een theoretische basis zeker noodzakelijk is.
Maar ik weet ook dat de praktijk de enige leerschool is waar je het moet leren en waar je het moet blijven leren.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #36 Gepost op: 7 augustus 2008, 17:59:05
Ik weet uit ervaring dat een theoretische basis zeker noodzakelijk is.
Maar ik weet ook dat de praktijk de enige leerschool is waar je het moet leren en waar je het moet blijven leren.

Maar geld dat eigenlijk niet voor de gehele EHBO.
In de praktijk leer je het meest, niet op een oefenavond.

Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je dit steeds vaker zal gaan zien en dat je afhankelijk bent van derden die hier wel tegen een flinke betaling theorie in willen geven.
Ik heb een keer een mailtje hierover naar het OK gestuurd maar ze zeiden dat ze hier geen extra curcus voor willen organiseren.

http://www.ehbd-team.nl heeft veel ervaring met party's en weten best wel veel over drugs
gr amstaf3
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende