GRIP 1 Grote brand (dubbeldekker trein NS) Nieuwersluis - Abcoude 02-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (dubbeldekker trein NS) Nieuwersluis - Abcoude 02-01-2013  (gelezen 35282 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht

Drie jongens aangehouden vanwege mogelijke brandstichting treinbrand Loenersloot. Mogelijk vuurwerk gebruikt. http://bit.ly/WktHa3


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
p2kflex
14:05:07 02-01-13GROUP-1P 1 BRAND-SPOORVERVOER Amsterdam Bijlmer - Nieuwersluis-Loenen 15,0 ABC Eenh: BHV610
0706584BRW Veiligheidsregio Utrecht (Bilthoven) (Blusploeg 111)
0706585BRW Veiligheidsregio Utrecht (Bilthoven) (Blusploeg 112)
0709561BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Binnensticht - Lekstroom)

De 610 Bilthoven is een 4x4 tankautospuit. Of tenminste; een voertuig speciaal ontworpen voor natuurbrandbestrijding, maar dus ook prima inzetbaar in andere moeilijk begaanbare terreinen. Ik weet niet wat de mogelijkheden van prorail in dit soort situaties zijn. Als zij een karretje voor op het spoor hebben kan de brandweer een mobiele pomp of de hele MSA daarop zetten. Water is inderdaad geen probleem in de omgeving, maar het is wel zaak een pomp te hebben om enigszins druk op de slangleiding te kunnen houden...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
De 610 Bilthoven is een 4x4 tankautospuit. Of tenminste; een voertuig speciaal ontworpen voor natuurbrandbestrijding, maar dus ook prima inzetbaar in andere moeilijk begaanbare terreinen. Ik weet niet wat de mogelijkheden van prorail in dit soort situaties zijn. Als zij een karretje voor op het spoor hebben kan de brandweer een mobiele pomp of de hele MSA daarop zetten. Water is inderdaad geen probleem in de omgeving, maar het is wel zaak een pomp te hebben om enigszins druk op de slangleiding te kunnen houden...

Zou mooi zijn als de boeren komen helpen; die hebben vaak wel een degelijke pomp en ook de voertuigen bestemd voor dit terrein. ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Zo gezien plaats heb je hier als brandweer een aardige uitdaging, waterwinning moet echter geen probleem zijn. Gaat aardig verkeersinfarct geven in de loop van de dag. hele noord/zuid verbinding op zun gat., maar das voor de managers als de brandweer diesel sleeploc daarheen om gebluste wrak weg te slepen.

Helaas gaat een dieselloc zeker 2 uur duren, nog maar afgezien van de vraag of het treinstel nog rijvaardig is. En wat de uitdaging voor de brandweer betreft, dat is het altijd aanwezige probleem van toegang voor hulpdiensten enerzijds en tegenhouden van onbevoegden op het spoor anderzijds.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dit is in principe een zeer grote brand;
>4x Tankautospuit: TS572, TS552, TS610, TS652, TS662, TS663,
1x Schuimblus: SB996
1x Verbindingscommandowagen: REG799
1x Commandohaakarmbak: COH591 op HA916
1x Adembeschermingsbak: ABH521 op REG646
1x Verzorgingsunit: Utrecht (nummering onbekend)
En OvD, HOvD, CvD, AGS

Als dat zo zou zijn, dan stond dat wel in de melding, dus wat suggereer je nu? Er zijn zat inzetvoorstellen waarbij een extra TS wordt gealarmeerd voor ondersteuning, zoals voor het opbouwen van grootschalig watertransport. Ook al is deze TS dan niet inzetbaar voor andere zaken, toch telt hij niet mee in de opschaling.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zou mooi zijn als de boeren komen helpen; die hebben vaak wel een degelijke pomp en ook de voertuigen bestemd voor dit terrein. ;)
Alleen zijn de weilanden op dit moment kompleet verzadigt van het water. En zak je dus zo tot de assen weg in het land


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Ik weet dat prorail aparte trein/wagon heeft die ze met ongevallen op het spoor zetten. Stefan heeft hier wel een filmpje/foto's van ik kan ze niet zo vinden
Volg me ook op twitter @112mani


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Helaas gaat een dieselloc zeker 2 uur duren, nog maar afgezien van de vraag of het treinstel nog rijvaardig is. En wat de uitdaging voor de brandweer betreft, dat is het altijd aanwezige probleem van toegang voor hulpdiensten enerzijds en tegenhouden van onbevoegden op het spoor anderzijds.
Maar wat zijn de acties die nu door NS/prorail ondernomen gaan worden? Ik neem aan dat er alles aangelegen is om het spoor vrij te krijgen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Als dat zo zou zijn, dan stond dat wel in de melding, dus wat suggereer je nu? Er zijn zat inzetvoorstellen waarbij een extra TS wordt gealarmeerd voor ondersteuning, zoals voor het opbouwen van grootschalig watertransport. Ook al is deze TS dan niet inzetbaar voor andere zaken, toch telt hij niet mee in de opschaling.

Vandaar het in prinicipe, gebaseerd op de aantallen die normaal uitrukken bij een Zeer Grote Brand. Ik suggereer er niets mee, was bezig met een voertuiglijstje te maken en kwam erachter dat er een 6-tal TS'en zijn opgeroepen.
Vraagje... Tellen alleen TS'en mee in opschaling die de brand blussen, of ook een TS die voor waterwinning wordt opgeroepen?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.