GRIP 3 grootschalig stroomuitval na brand in transformatorhuis Vechtstraat - Enschede 05-01-2013

Auteur Topic: GRIP 3 grootschalig stroomuitval na brand in transformatorhuis Vechtstraat - Enschede 05-01-2013  (gelezen 20669 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
Via internet (mobieltjes en I-pads) is het dan wel te volgen.  ;)

Mensen twitteren toch ook foto's? dus internet doet het gewoon neem ik aan
Volg me ook op twitter @112mani


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Wifi heeft ook stroom nodig, en zendmasten hebben die dan geen stroom nodig? Of hebben die een back up systeem?

TV-oost zendt op dit moment nog gewoon uit. Dus die hebben er geen last van of ze hebben een noodaggregaat.
En je hebt geen wifi nodig als je gewoon een internetabonnement hebt.

Nu zijn de mensen verstoten van enige informatie, behalve als je in je auto gaat zitten en de radio aanzet of een radio op batterijen hebt. Ik kan me voorstellen dat je met Grip 3 toch wel enige informatie richting je inwoners doet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Mensen twitteren toch ook foto's? dus internet doet het gewoon neem ik aan

Precies, dat bedoel ik dus ook. Internet werkt gewoon daar.


Aha, en terwijl ik dit schrijf verschijnt er op de tv een ticker met info.
Een extra uitzending om 18:00 en dat er 22.000 huishoudens zonder stroom zitten en dat je alles kunt volgen via radio en TV-oost.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
en tegen woordig kan je via je smartphone ook radio luisten
Volg me ook op twitter @112mani


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
TV-oost zendt op dit moment nog gewoon uit. Dus die hebben er geen last van of ze hebben een noodaggregaat.
En je hebt geen wifi nodig als je gewoon een internetabonnement hebt.

Nu zijn de mensen verstoten van enige informatie, behalve als je in je auto gaat zitten en de radio aanzet of een radio op batterijen hebt. Ik kan me voorstellen dat je met Grip 3 toch wel enige informatie richting je inwoners doet.

De studio van RTVoost staat in Hengelo. Dus van daaruit kan nog gewoon worden uitgezonden.
Ben zelf nu niet in Enschede, maar schijnt dat het noorden van Enschede, een deel van Glanerbrug en het spoor naar Duitsland zonder stroom zitten.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
22.000 huishoudens zonder stroom naar schatting.

Citaat van: RTV Oost
Grote stroomstoring in Enschede door brand

Een groot deel van Enschede en Glanerbrug zit zonder stroom omdat er een brand woedt in een grote schakelinstallatie van Enexis.

Volgens netbeheerder Enexis zitten er 22.000 huishoudens zonder stroom. Het is niet bekend hoelang de storing gaat duren. De monteurs van Enexis kunnen pas in de schakelinstallatie als de brand geblust is.

Ongeregeldheden door storing

Bij de brandweer komen er veel meldingen binnen van mensen die vast zitten in de lift. Ook zijn er veel verkeerslichten en spoorbomen uitgevallen. Veel winkels hebben hun deuren in verband met de storing gesloten.

Explosie

Over de precieze oorzaak van de brand is nog niets bekend. Wel is er volgens de brandweerwoordvoerder een explosie in het huisje gehoord, voordat er brand ontstond.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=156184
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
TV-oost zendt op dit moment nog gewoon uit. Dus die hebben er geen last van of ze hebben een noodaggregaat.
En je hebt geen wifi nodig als je gewoon een internetabonnement hebt.

Nu zijn de mensen verstoten van enige informatie, behalve als je in je auto gaat zitten en de radio aanzet of een radio op batterijen hebt. Ik kan me voorstellen dat je met Grip 3 toch wel enige informatie richting je inwoners doet.

RTV OOst zit in Hengelo.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Citaat van: RTV Oost
Brand in schakelinstallatie Enschede onder controle

De brandweer heeft het sein brandmeester gegeven voor de brand in het schakelinstallatie in Enschede. Door de brand zitten zo'n 22.000 huishoudens zonder stroom in Enschede en Glanerbrug.

Volgens Enexis is het nog niet bekend hoelang de storing nog duurt. Over de precieze oorzaak van de brand is nog niets bekend. Wel is er volgens de brandweerwoordvoerder een explosie in het huisje gehoord, voordat er brand ontstond.

Door de stroomstorinig komen er bij de brandweer veel meldingen binnen van mensen die vast zitten in de lift. Ook zijn er veel verkeerslichten en spoorbomen uitgevallen. Veel winkels hebben hun deuren in verband met de storing gesloten.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=156189
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
De brand in het transformatorhuis is brandmeester. Hoe lang de #stroomstoring nog gaat duren is op dit moment nog niet duidelijk #enschede


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Grote problemen door stroomstoring in Enschede


Door een grote stroomstoring in Enschede zitten ongeveer 20.000 huishoudens zonder stroom. Dat veroorzaakt grote problemen in de stad. Door de storing kwamen veel mensen vast te zitten in liften, doen stoplichten in de stad het niet meer en blijven spoorbomen gesloten. Ook rijden er minder treinen.
Rook uit transformatorhuis. Foto: Fototeam Twentefoto 1 van 10

De problemen zijn het grootst in het centrum van Enschede en Glanerbrug. De stroomstoring ontstond door een explosie in een schakelinstallatie in het verdeelstation in de Vechtstraat. De brand die daardoor ontstond is inmiddels onder controle. Er zijn geen gewonden gevallen. Over de precieze oorzaak van de brand is nog niets bekend. In het gemeentehuis van Enschede is een crisiscentrum ingericht.

"Situatie onder controle"

Volgens burgemeester Den Oudsten van Enschede is de situatie redelijk onder controle. Er is geen paniek uitgebroken, mensen die vastzaten in liften zijn bevrijd en bij spoorwegovergangen staat politie. Wel raadt de burgemeester iedereen aan om thuis te blijven. De gemeente heeft een noodnummer ingesteld.

    http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=156191