CMS voor fotosite

Auteur Topic: CMS voor fotosite  (gelezen 2334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Gepost op: 5 januari 2013, 18:08:19
Na jaren van stilstand wil ik mijn fotografie weer eens oppakken en mijn portfolio presenteren. Omdat hier relatief veel leden wat in de fotografie doen dacht ik, laat ik de vraag hier eens stellen.

Voor mijn site ben ik op zoek naar een eenvoudig CMS (programmeertaal maakt niet veel uit) waarbij ik eenvoudig een complete collectie van mijn foto's kan presenteren. Bijvoorkeur doe ik dit foto voor foto waarbij de gebruiker kan doorklikken. Extra informatie is ondergeschikt aan de foto. Een beetje zoals Thomas Schlijper dat ook heeft op zijn site. En anders in blogvorm.
De keuze aan CMS is reuze. Welke raden jullie aan?


"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2013, 07:25:43
Niemand?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2013, 21:06:32
Via lightroom kan je een web pagina exporteren

Zelf gebruik ik viewbook.com, is betaald, maar wordpress.com is gratis


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2013, 23:41:10
Gallery2. Een open-source product dat inmiddels uitontwikkeld is. Genoeg voor beschikbaar en eventueel later te koppelen aan een CMS als Wordpress of Joomla wanneer je het toch uitgebreider aanpakt.


middystyle

  • Geïnteresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • Foto Team Twente
Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2013, 00:24:09
Heb je een domeinnaam met een webruimte erachter? Zou je Wordpress kunnen gebruiken. Ik heb hier nog een premium template liggen, speciaal voor fotografie, waar ik zelf niets mee doe en gaat doen.