GRIP 1 Verdachte neersteken vrouw door politie neergeschoten Grote Beerstraat - Alkmaar 06-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Verdachte neersteken vrouw door politie neergeschoten Grote Beerstraat - Alkmaar 06-01-2013  (gelezen 9138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Jij hebt de route gedaan vanaf de Grote Beerstraat...

Wat is daar mis mee, daar is het incident toch begonnen?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Elke situatie is anders, dus dat wordt per situatie bepaald :)

Welke situatie kan dat zijn dan? B.v. grote impact op de bevolking? Of moet ik zeggen een bevolking?  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Welke situatie kan dat zijn dan? B.v. grote impact op de bevolking? Of moet ik zeggen een bevolking?  ;)
Het zou me niets verbazen dat het te maken kan hebben met 2x plaats delict zoals de blauwe collega's zo mooi zeggen. Beide plaatsen staan in relatie met elkaar, en dan kan het handig zijn om GRIP1 te geven.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het zou me niets verbazen dat het te maken kan hebben met 2x plaats delict zoals de blauwe collega's zo mooi zeggen. Beide plaatsen staan in relatie met elkaar, en dan kan het handig zijn om GRIP1 te geven.

Ok, duidelijk. Al blijf ik het wel bijzonder vinden.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Verklaar je eens nader.
Ik geloof niet dat een regio een melding of incident ergens naar gaat inschalen om zoveel mogelijk publiek te trekken.

Hij bedoeld denk ik de tweets van "Alkmaar Centraal"


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Ik zie drie verschillende adressen namelijk:
Grote beersstraat,ritsevoort en een melding van scheteldoekstraat
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Het gebeurd volgens mij niet vaak dat een hoogwerker prio2 wordt gealarmeerd bij een steekpartij


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Vrouw in Alkmaar neergestoken, dader neergeschoten

ALKMAAR Een vrouw is zondagmiddag neergestoken in de Grote Beerstraat in Alkmaar. De dader is aan het begin van de avond door een agent neergeschoten.

De vrouw werd in de borst gestoken door een man in het trappenhuis. De dader, ging er daarna op de fiets vandoor. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht. Zij is inmiddels buiten levensgevaar. De reden van de stekpartij is onbekend.

De politie is daarna op zoek gegaan naar de man, onder meer met een helikopter. Ook werd Burgernet ingeschakeld. Een agent herkende de man op het Clarissenbolwerk. Toen hij hem wilde aanhouden, kwam de man met het mes op de agent af. Die schoot hem daarop neer.

Het gebied rond het Clarissenbolwerk is afgezet. De politie is er op zoek naar bewijsmateriaal.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/94809/Vrouw+in+Alkmaar+neergestoken


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Politie schiet dader steekpartij neer


In Alkmaar heeft de politie vanavond de dader van een steekpartij neergeschoten. De man zou vanmiddag een vrouw hebben neergestoken. Zij werd in haar borst gestoken en is buiten levensgevaar.

Na de steekpartij ging de man ervandoor. De politie zocht onder meer met een helikopter en schakelde Burgernet in, maar niemand kon de dader vinden.
Park

Aan het begin van de avond zag een surveillerende agent iemand in een park in Alkmaar lopen die voldeed aan de omschrijving van de verdachte. "De man kwam met een mes op de agent aflopen en reageerde niet op waarschuwingen. De agent heeft hem toen neergeschoten", zegt een politiewoordvoerder.

De man is overgebracht naar het ziekenhuis. Hoe hij eraan toe is, is niet bekend.

Over het motief voor de steekpartij en de identiteit van het slachtoffer en de dader, kan de politie nog niets zeggen.
http://nos.nl/artikel/458926-politie-schiet-dader-steekpartij-neer.html