(Voor)opleiding brandweervrijwilliger

Auteur Topic: (Voor)opleiding brandweervrijwilliger  (gelezen 9682 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Gepost op: 18 maart 2014, 14:23:48
Hallo allemaal,

Ik wil graag in mijn eigen dorp (Elst, Gld) aan de slag als brandweervrijwilliger. Aangezien ik waarschijnlijk niet de enige ben vroeg ik mij af of het handig is bepaalde diploma's en vooropleidingen al op zak te hebben om eenvoudiger aangenomen te worden??  e050

Bij voorbaat dank,

P2Elst




janneman82

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2014, 14:34:14
Die zijn er niet  ;) Als jij een baan hebt waarbij jij overdag uit mag rukken heb jij zeker een streepje voor O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2014, 16:59:51
Citaat van: p2Elst link=msg=1251773 date=1395149028
Hallo allemaal,

Ik wil graag in mijn eigen dorp (Elst, Gld) aan de slag als brandweervrijwilliger. Aangezien ik waarschijnlijk niet de enige ben vroeg ik mij af of het handig is bepaalde diploma's en vooropleidingen al op zak te hebben om eenvoudiger aangenomen te worden??  e050

Bij voorbaat dank,

P2Elst
Wat over het algemeen wel handig word gevonden is dat je enig technisch inzicht hebt, aangezien je met diverse gereedschappen aan het werk gaat. Verder is het inderdaad wel een pre als je overdag veel beschikbaar bent. En als je bij jullie in de gemeente werkt je een werkgever hebt die ook er ook achter kan staan dat je bij de brandweer zit.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2014, 17:03:23
En voor de rest denk ik dat er veel (vrijwillige) korpsen heel blij zijn met nieuwe aanmeldingen. Als er niet direct plek is, maar je wordt wel geschikt geacht, kom je op een wachtlijst. Het is tegenwoordig helemaal niet meer zo vanzelfsprekend dat er veel aanmeldingen zijn voor een vrijwillige post.....

Gewoon even contact opnemen met de postcommandant en dan hoor je vast meer :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2014, 18:50:38
Ik denk dat je wel 1 van de weinige bent ;)...weet in iedergeval wel dat je moet werken en wonen in het dorp ,maar ga gewoon eens langs op een maandag avond en meld je aan bij de groeps commandant
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2014, 22:10:08
Dankjulliewel allemaal,
Ik ga jullie tips van harte nemen en ze zeker gebruiken!!