Oefening: Gemeentelijke rampenoefening - Beuningen 31-01-2013

Auteur Topic: Oefening: Gemeentelijke rampenoefening - Beuningen 31-01-2013  (gelezen 2284 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Vrijwilligers gevraagd voor rampenoefening

GEMEENTE, 7 januari 2013 - Wanneer er een ramp gebeurt, zijn gemeenten verantwoordelijk voor de opvang van mensen.

Om voorbereid te zijn op deze taak, heeft de gemeente Beuningen een rampenoefening gepland. Deze zal plaatsvinden op 31 januari van 13.00 uur tot ongeveer 17.30 uur.

Een team van de gemeente moet hierbij 'slachtoffers' van een  calamiteit opvangen in een opvanglocatie binnen de gemeente Beuningen. Het team wilt graag een 30-tal slachtoffers een klein rolletje laten spelen. De exacte informatie over deze rol ontvangt men later. "Het zal absoluut geen moeilijk toneelstuk met veel tekst zijn", laat Rian van Osch, coördinator van de oefening, weten.

"De  'slachtoffers' worden verwacht om 13.00 uur in het gemeentehuis of de brandweerkazerne. Hier krijgen ze een korte instructie over hun rol. Waarschijnlijk worden ze daarna per bus vervoerd naar de opvanglocatie. Daar moeten ze dan een klein rolletje spelen De rest van de middag zitten zij lekker rustig aan een kopje koffie in het opvangcentrum."

De oefening is om 17.00 uur afgelopen. Dan wordt iedereen met de bus teruggebracht naar het gemeentehuis alwaar ze nog een hapje en een drankje krijgen. Zij zullen hier nog bedankt worden voor hun medewerking en een klein presentje ontvangen.

Meld u aan!
Er zijn nog vrijwilligers nodig, dus als het u leuk lijkt om zo'n dag mee te maken dan kunt u zich per mail bij Rian aanmelden. Graag vóór 20 januari a.s. (Tip: Samen met een bekende aanmelden is natuurlijk ook nog eens gezellig.)

E-mail: rosch@brandweermaasenwaal.nl
Bron: http://Beuningen.nieuws.nl


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2013, 09:49:37
Present die dag voor Beuningen.nieuws.nl om die dag wat beelden te maken, eens kijken wat het wordt... Lijkt mij in ieder geval leuk om een keer te zien
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2013, 05:22:39
Ik zie je verslag en foto's met belangstelling niet tegemoet  :D
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever