Hoe houden jullie de sleutels van je boeien bij je?

Auteur Topic: Hoe houden jullie de sleutels van je boeien bij je?  (gelezen 18854 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #20 Gepost op: 27 november 2012, 23:19:26
http://www.niteize.com/product/S-Biner-KeyRack.asp, aan een riemlus. Werkt goed. Auto- of motorsleutel stop ik met het "staafje-voor-het-sleuteluitgiftesysteem" tussen mijn koppel, blijft ie goed zitten. En anders heb ik aan mijn wapenstokhouder nog een gewone, ouderwets karabijnhaak zitten.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2012, 03:37:57
Ik heb hem gewoon d.m.v. drukknop en ring aan de flap van een gesloten handboeientas aan mijn koppel. Ooit gekocht bij Firstcarecompany....
Zie voor bijzonderheden: http://firstcarecompany.nl/politie/handboeienhouders/tfgh004.html O0

Ook lekker stil als je ergens op de voetjes moet.
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2012, 14:49:22
Jaszak? Daarnaast heb ik er één aan mijn privé sleutelbos zitten.

Daaraan merk je dat je nog niet lang bij de baas zit  ;D (met alle respect overigens hoor!!  O0 )
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #23 Gepost op: 28 november 2012, 15:04:54
Daaraan merk je dat je nog niet lang bij de baas zit  ;D (met alle respect overigens hoor!!  O0 )
O0

Sommige bekenden en vrienden willen nog wel eens mijn uitrusting zien. Vandaar dat ik graag even een sleuteltje bij de hand heb voordat er iemand ineens zichzelf heeft vastgeketend aan een verwarmingsbuis ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 28 november 2012, 16:19:44
Ja die verhalen zijn ook bekend, mensen die net de boeien hebben en vervolgens de meldkamer bellen omdat ze zichzelf of vrienden hebben vastgeboeid, zonder dat ze een sleutel hebben.  ;D

Ik doelde overigens meer op het handboeisleuteltje aan je sleutelbos of in je jaszak, lijkt nu nog praktisch... maar op het moment dat je echt een VD moet ontboeien leer je dat gauw af. Als je sleutel aan een sleutelbos zit is het vrijwel onmogelijk om de VD los te krijgen (zeker als het sleutelgat aan de binnenzijde zit) en als hij in je jaszak zit, wordt het flink grabbelen iedere x  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2012, 16:25:12
Ik heb alleen mijn reserve boeiensleutel aan de pepper hangen. Zelf heb ik gewoon een klipje aan mijn gordel hangen met daaraan de boeiensleutel.

Reserve boeiensleutel?? Mijn reserve-boeiensleutel hang aan de koppel van mijn collega!  ;)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #26 Gepost op: 28 november 2012, 18:07:42
Reserve boeiensleutel?? Mijn reserve-boeiensleutel hang aan de koppel van mijn collega!  ;)
Bij je boeien krijg je twee sleutels  ;) Tenminste, als het goed is haha.
Die van mij ligt gewoon thuis netjes in de la.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #27 Gepost op: 28 november 2012, 18:18:00
Ik zou het niet meer weten... ik denk trouwens dat ik zon pen met ingebouwde sleutel ga aanschaffen.
Is toch makkelijk met vieze VD's.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #28 Gepost op: 28 november 2012, 19:01:41
Ik zou het niet meer weten... ik denk trouwens dat ik zon pen met ingebouwde sleutel ga aanschaffen.
Is toch makkelijk met vieze VD's.

Die heb ik hier, afrader! Is TE lang om fatsoenlijk tussen de verdachte en de boeien te komen & te smal om kracht genoeg te zetten om de sleutel om te draaien.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #29 Gepost op: 28 november 2012, 19:41:31
Bij je boeien krijg je twee sleutels  ;) Tenminste, als het goed is haha.
Die van mij ligt gewoon thuis netjes in de la.
De la van het nachtkastje?
(sorrie ... deze kans was te mooi om de opmerking niet te maken)

Mijn sleutel zit altijd aan een haak aan mijn koppel en de reservesleutel zat ... aan mijn sleutelbos. Die heb ik altijd bij me.
(Inderdaad ... zat ... Ik kom de meldkamer niet meer uit tegenwoordig dus heeft het weinig zin om die extra grammen mee te torsen)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.