Nieuw uniform Mobiele Eenheid (ME)

Auteur Topic: Nieuw uniform Mobiele Eenheid (ME)  (gelezen 46512 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #30 Gepost op: 14 september 2012, 17:26:57
Ik vind het trouwens wel ineens snel gaan met de invoering. Wat ik wel goed vind aangezien wat ik tot nu toe heb gezien van het uniform er goed uit ziet!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 14 september 2012, 21:42:49
Iemand een idee wat voor de kleding de KLPD voor ME'ers gaat krijgen in oktober....?
Kans is dan ook groot dat het KLPD ook nog geen nieuwe kleding heeft. Maar gaat het KLPD nog wel ME opleiden dan? Ik heb begrepen dat er geen leverplicht meer is van de landelijke eenheid straks. De meeste regio's gaan namelijk ook inkrimpen met ME.

Ik heb het betreffende artikel niet gelezen, maar voorlopig zal het KLPD ME beredenen en ME SpoPo moeten kunnen leveren. De beredenen moeten sowieso worden voorzien, omdat dat volledig naar de landelijke eenheid gaat. Of de ME SpoPo blijft bestaan zal mij benieuwen, maar vooralsnog staan ze wel in de uitvoeringsregeling mobiele eenheden.

Ik vind het trouwens wel ineens snel gaan met de invoering. Wat ik wel goed vind aangezien wat ik tot nu toe heb gezien van het uniform er goed uit ziet!

Hier is een aantal jaren voorbereiding aan vooraf gegaan, dus het speelt al een hele tijd. Maar nu de pakken er (eindelijk) zijn, wordt er inderdaad flink de vaart ingezet O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #32 Gepost op: 2 oktober 2012, 21:22:44
Nieuwe ME-kleding gepast, en zeer positief. Beetje motorpak achtig. Ook positief dat extra beenkappen over de broek gedragen gaan worden. Verder ideaal dat veiligheidsvest  deel uitmaakt van bodyprotector.

Nieuwe helm is ook aangemeten, nog niet bekend wat dat gaat worden, komt begin 2013. Kleding met enkele weken.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #33 Gepost op: 2 oktober 2012, 21:33:11
Nieuwe ME-kleding gepast, en zeer positief. Beetje motorpak achtig. Ook positief dat extra beenkappen over de broek gedragen gaan worden. Verder ideaal dat veiligheidsvest  deel uitmaakt van bodyprotector.

Nieuwe helm is ook aangemeten, nog niet bekend wat dat gaat worden, komt begin 2013. Kleding met enkele weken.

Correct me if i'm wrong.

Maar nu gaan ze het steekwerende vest gewoon dragen onder de ME jas ipv de bodyprotector. Dit daar deze is verwerkt in de nwe jas.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #34 Gepost op: 2 oktober 2012, 21:39:21
Correct me if i'm wrong.

Maar nu gaan ze het steekwerende vest gewoon dragen onder de ME jas ipv de bodyprotector. Dit daar deze is verwerkt in de nwe jas.

Ja idd. Je veiligheidsvest maakt deel uit van projectie, rug/borst. In de armen van jas zit armprotectie. Kun je dmv ritsje verwijderen.

Nu dus geen veiligheidsvest en bodyprotector meer over elkaar.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #35 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:41:34
In de nieuwste editie van het politievakblad BLAUW staat iets over het nieuwe ME uniform inclusief drie foto's. Ziet er goed uit.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #36 Gepost op: 4 oktober 2012, 15:19:37
In de nieuwste editie van het politievakblad BLAUW staat iets over het nieuwe ME uniform inclusief drie foto's. Ziet er goed uit.

Heb ik ook gelezen. Van mij mag het basistenue wel een beetje dezelfde stijl zijn. En het geel vind ik niet misstaan hoor.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #38 Gepost op: 5 oktober 2012, 09:59:36
Een mooi paardrij uniform 98uiye

Nee als alles maar goed en veilig is O0


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #39 Gepost op: 5 oktober 2012, 10:15:35
Wat ik dus niet kan begrijpen is dat er geel aan het uniform is toegevoegd, nu weten de relschoppers waar ze heen moeten gooien.....