(...) Kennelijk vinden we het wel normaal dat zij op die manier door het verkeer gaan maar op het moment dat je met lage snelheid op een motor stapt vinden we opeens dat we allemaal bescherming moeten gaan dragen.
Je zou mij niet horen klagen als wielrenners een pak krijgen dat beter beschermd tegen vallen hoor
Diegene die het tegenhouden zijn de ploegen. Je weet hoeveel weerstand er is geweest toen ze de helmen verplicht stelden? Daar hebben ook eerst een paar dodelijke slachtoffers voor moeten vallen.
En daarnaast, zoals Groenemotormuis al zei, je weet niet wat je tijdens een dienst kan verwachten. Stel dat er aan de voorkant van het peleton een ongeluk gebeurt, en je wordt daarheen gestuurd. Dan zul je toch echt hogere snelheden moeten rijden om (zo snel en veilig mogelijk) ter plaatsen te komen.
Als ik het mij goed herinner was er afgelopen dinsdag nog een motorrijder van de gendarmerie die onderuit ging. Die zal ook niet hard hebben gereden, maar zal toch blij zijn dat hij z'n motorjas aan had