Politie motorkleding

Auteur Topic: Politie motorkleding  (gelezen 64120 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #110 Gepost op: 10 juli 2015, 00:47:09
Ik kwam op YouTube het volgende filmpje tegen waarin het mij opviel dat er een motoragent reed zonder motor jas. Nu vroeg ik me af mag dit volgens het kleding voorschrift ?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #111 Gepost op: 10 juli 2015, 01:08:37
Dit was tijdens de Tour de France afgelopen  weekend in de 32 graden. Moordende hitte. Motorrijders die in de stad reden hadden de keuze: of jas of vest. De motorrijders die op de snelwegen reden mochten dit niet. Uitzonderlijke situatie, normaliter gebeurd dit nooit.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #112 Gepost op: 10 juli 2015, 01:19:09
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1361263 date=1436483317
Dit was tijdens de Tour de France afgelopen  weekend in de 32 graden. Moordende hitte. Motorrijders die in de stad reden hadden de keuze: of jas of vest. De motorrijders die op de snelwegen reden mochten dit niet. Uitzonderlijke situatie, normaliter gebeurd dit nooit.

Ook al gezien buiten de Tour de France om in Almere Buiten...


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #113 Gepost op: 10 juli 2015, 10:09:36
Oke dank voor het antwoord. Heel erg begrijpelijk dat men dan een polo mag nu nog een korte broek voor de bikers


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #114 Gepost op: 10 juli 2015, 10:18:20
Begrijpelijk??? Er is een doorwaaijas en -broek voor dit soort weer. Nu heb je een groot gedeelte dat niet beschermd is. Waanzin dat dit werd toegestaan!

Als ik iemand zonder beschermende kleding staande heb, vraag ik altijd of hij een vuist wil maken, die met zijn knokkels op het asfalt te plaatsen en die even heen en weer te bewegen over dat asfalt. Heeft nog nooit iemand gedaan...


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #115 Gepost op: 10 juli 2015, 10:26:02
32 graden valt toch wel mee op de motor? Je bent het grootste gedeelte van de tijd toch aan het rijden, dus door die wind is het echt wel uit te houden hoor.

De agenten die de hele tijd langs het parcours moesten stilstaan in de brandende zon, daar zou ik medelijden mee hebben  :|


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #116 Gepost op: 10 juli 2015, 10:34:34
Blijkbaar iets te veel naar de fransen gekeken waar ze ook grotendeels zonder echte motorjas rijden. Als je een serieuze motorrijder ben, en zeker voor je werk op de motor zit dan hoor je de juiste kleding aan te hebben is mijn mening. Zeker bij de politie waarbij je nooit weet waar je terecht komt tijdens je dienst. En ja die kleding is warm, en als je geen juiste motorkleding van de baas krijgt dan neem je gewoon een paar extra pauzes.

Zie het vaak zat bij controles, is het koel en fris weer dan komen de motoren alleen langs om de voertuigen af te leveren. Is het warm dan komen ze regelmatig even buurten, wat drinken en even afkoelen zonder jas.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #117 Gepost op: 10 juli 2015, 10:51:41
Citaat van: TDMdR link=msg=1361290 date=1436516300
Begrijpelijk??? Er is een doorwaaijas en -broek voor dit soort weer. Nu heb je een groot gedeelte dat niet beschermd is. Waanzin dat dit werd toegestaan!

Als ik iemand zonder beschermende kleding staande heb, vraag ik altijd of hij een vuist wil maken, die met zijn knokkels op het asfalt te plaatsen en die even heen en weer te bewegen over dat asfalt. Heeft nog nooit iemand gedaan...
Tja, die discussie heb ik ook weleens gevoerd. Zolang je snelheid onder de 60 km/h ligt maak ik me niet zo'n zorgen.  En met zo'n evenement rijd je 95% van de tijd ruim onder die snelheid. Op een bromfiets/snorfiets draag je ook verder geen bescherming, en heb je de wielrenners afgelopen week tegen het asfalt zien stuiteren met 70/80 km/h? Kennelijk vinden we het wel normaal dat zij op die manier door het verkeer gaan maar op het moment dat je met lage snelheid op een motor stapt vinden we opeens dat we allemaal bescherming moeten gaan dragen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #118 Gepost op: 10 juli 2015, 11:32:13
Citaat van: Red link=msg=1361299 date=1436518301
(...) Kennelijk vinden we het wel normaal dat zij op die manier door het verkeer gaan maar op het moment dat je met lage snelheid op een motor stapt vinden we opeens dat we allemaal bescherming moeten gaan dragen.

Je zou mij niet horen klagen als wielrenners een pak krijgen dat beter beschermd tegen vallen hoor ??? Diegene die het tegenhouden zijn de ploegen. Je weet hoeveel weerstand er is geweest toen ze de helmen verplicht stelden? Daar hebben ook eerst een paar dodelijke slachtoffers voor moeten vallen.

En daarnaast, zoals Groenemotormuis al zei, je weet niet wat je tijdens een dienst kan verwachten. Stel dat er aan de voorkant van het peleton een ongeluk gebeurt, en je wordt daarheen gestuurd. Dan zul je toch echt hogere snelheden moeten rijden om (zo snel en veilig mogelijk) ter plaatsen te komen.

Als ik het mij goed herinner was er afgelopen dinsdag nog een motorrijder van de gendarmerie die onderuit ging. Die zal ook niet hard hebben gereden, maar zal toch blij zijn dat hij z'n motorjas aan had ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #119 Gepost op: 10 juli 2015, 11:41:02
Je hoort het mij ook niet goedkeuren. Ik plaats het alleen even in perspectief. Ik ben ook weleens met 80+ km/h een berg af gereden in een korte broek, kort shirtje, helm en met twee hele dunne wielren bandjes. Die risico's neem ik bewust, en ik weet ook best dat als het mis gaat ik de vellen van het asfalt kan schrapen.

In Nederland is het gewoonweg niet verplicht om beschermende kleren te dragen. Dat het verstandig is om het wel te doen is een ander punt. En je hebt natuurlijk ook nog zoiets als een voorbeeldfunctie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.