Politie motorkleding

Auteur Topic: Politie motorkleding  (gelezen 62573 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #130 Gepost op: 1 februari 2022, 20:46:00
Ik vrees dat het enige effect daarvan is dat er nóg meer collega's zonder hesje op de (snel)wegen staan... Met daarbij het onderliggend motief dat een jas niet zo snel vervangen hoeft te worden door vervagende gele kleur, denk ik dat het geen strak plan is.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #131 Gepost op: 1 februari 2022, 21:28:26
Ik vrees dat het enige effect daarvan is dat er nóg meer collega's zonder hesje op de (snel)wegen staan... Met daarbij het onderliggend motief dat een jas niet zo snel vervangen hoeft te worden door vervagende gele kleur, denk ik dat het geen strak plan is.

Ik zou het knap vinden als ze een donkerblauwe jas weten te ontwikkelen die aan de hoge zichtbaarheidseisen voor werken bij/aan de weg kan voldoen. Vaal geel lijkt me nog wel beter zichtbaar dan donkerblauw.


HAF

  • Rode Kruis Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #132 Gepost op: 3 februari 2022, 11:15:03
Wat vinden jullie van het idee van de politie om een donkerblauw motorjack te laten ontwikkelen?
Net nu defensie een partij heeft gevonden voor nieuwe KMAR kleding “zodat het meer overeenkomt met de politie”. De Belgische politie heeft ook duidelijk bij iemand meegekeken.

Met een overdaad aan geel op de weg verliest de gele kleur zijn bijzonderheid en maakt het niet per definitie veiliger (aldus KNMV bij VRO Risico) maar mijn mening is dat het er in ieder geval professioneel uit ziet in geel. Doe blauw maar als onherkenbaar op de motor.

Zelf ben ik van mening dat alle hulpverleningskleding het best als gezamenlijke tender onderzocht kunnen worden. Elke keer dat er een nieuwe motorkledingtender komt krijg je de reactie dat het alleen voor kleine leveranciers interessant is om op die relatief kleine schaal custom motorkleding te ontwikkelen. Zo kwam defensie ook op deze motorsportzaak uit.

Houd eens een gezamenlijke motorkledingtender met defensie, politie, betrek ambu en brandweermotor erbij en stel wat mij betreft de aanmelding dan zelfs open voor gemeenten. Dan kun je misschien op een tenderbedrag uitkomen dat een Rev’it of Alpinestars ook mee wilt doen. Dan kunnen meteen de kleurstelling goed afstemmen. Maar dit zal veel te ingewikkeld zijn om tot 1 eisenpakket te komen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #133 Gepost op: 3 februari 2022, 15:14:18
Ik zou het knap vinden als ze een donkerblauwe jas weten te ontwikkelen die aan de hoge zichtbaarheidseisen voor werken bij/aan de weg kan voldoen. Vaal geel lijkt me nog wel beter zichtbaar dan donkerblauw.

Ik ben heel benieuwd. Voor mij hoeft het niet en voor nu vind ik het een slecht plan. Van mij had het huidige uniform ook veel meer van geel voorzien mogen worden. Juist nu de KMAR ook overgaat naar geel en de Wegpolitie in België oranje kleurt ipv donkerblauw, voor de opvallendheid e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #134 Gepost op: 3 februari 2022, 19:41:07
Wat vinden jullie van het idee van de politie om een donkerblauw motorjack te laten ontwikkelen?

Klinkt bijzonder om de door anderen genoemde redenen...
Wat is de overweging hierachter? En is er op intranet, agora of ergens anders meer over te vinden?
Senior GGP / Oost-Brabant


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #135 Gepost op: 13 februari 2022, 00:53:44
Klinkt bijzonder om de door anderen genoemde redenen...
Wat is de overweging hierachter? En is er op intranet, agora of ergens anders meer over te vinden?
motorrijders hebben een mail gekregen met wat tekst en uitleg. En op intranet heeft ook wat gestaan met diverse reacties eronder. Die gingen vooral over zichtbaarheid en veiligheid. Een van de redenen was geloof ik het snel vies worden van geel.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #136 Gepost op: 13 februari 2022, 11:56:30
Klinkt bijzonder om de door anderen genoemde redenen...
Wat is de overweging hierachter? En is er op intranet, agora of ergens anders meer over te vinden?

Staat idd op intranet met diverse reacties. Toch heeft blijkbaar 60% voor gestemd bij de enquête blauw of geel. Ik heb echter bij ons nog niemand positief gehoord.

argumenten voor blauw: lijkt minder snel vies dus kan langer mee en dus goedkoper, meer uniform met standaarduniform. Dat was het wel zo’n beetje.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #138 Gepost op: 12 augustus 2023, 00:53:59
Aanbesteding nieuwe motorkleding Nationale Politie.

Levering moet medio Mei/Juni 2025 beginnen.
Politie stapt van de Gele Motorjas af.

Artikel is te lezen op https://nieuwsmotor.nl/nieuws/motornieuws/politie-zoekt-voor-22-miljoen-euro-nieuwe-motorkleding/



https://twitter.com/nieuwsmotor/status/1689607412184236032
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen