Politie motorkleding

Auteur Topic: Politie motorkleding  (gelezen 63504 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #50 Gepost op: 6 januari 2013, 17:27:01
De 'oh wacht' was mijn sarcasme he. ;)

Maar ben benieuwd hoe het pak zit lange! :)

Dacht ik al ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #51 Gepost op: 7 januari 2013, 10:40:55
Maar ben benieuwd hoe het pak zit lange! :)

Ik heb het pak 2x gedragen. Ik moet zeggen dat het beter door waait als het zomerleer maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het pak heeft een paar nadelen:
1. is dat de protectoren erg stug zijn in het begin. Ze zijn wel dunner als in het huidige cordurapak.
2. is dat de zakken in en op de jas veel kleiner zijn als in het huidige cordurapak.

Een voordeel is dat de rugprotector er in 2 maten is.

Helaas heb ik het pak retour gestuurd naar de vtsPN. De rede daarvan zijn de volgende: De broek was te kort(cm of 20) en de jas zat goed zolang ik er maar geen veiligheidsvest onderaan had. Met vest kreeg ik hem niet dicht.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #52 Gepost op: 7 januari 2013, 10:47:42
Ik heb het pak 2x gedragen. Ik moet zeggen dat het beter door waait als het zomerleer maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het pak heeft een paar nadelen:
1. is dat de protectoren erg stug zijn in het begin. Ze zijn wel dunner als in het huidige cordurapak.
2. is dat de zakken in en op de jas veel kleiner zijn als in het huidige cordurapak.

Een voordeel is dat de rugprotector er in 2 maten is.

Helaas heb ik het pak retour gestuurd naar de vtsPN. De rede daarvan zijn de volgende: De broek was te kort(cm of 20) en de jas zat goed zolang ik er maar geen veiligheidsvest onderaan had. Met vest kreeg ik hem niet dicht.
Grappig dat die zakken niet uit de draagproef is terug gekomen? Of dat er niks mee gedaan is...

Ben benieuwd hoelang Richa nodig heeft om een pak te maken wat wel past in jouw geval...

Waarvoor is de rits overigens onder de lolly en boven 'POLITIE' op de rug? Extra ventilatie? Aan de stiksels te zien zou ik bijna zeggen dat het een opberg vakje is?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #53 Gepost op: 7 januari 2013, 10:55:27
Grappig dat die zakken niet uit de draagproef is terug gekomen? Of dat er niks mee gedaan is...

Als het goed is heeft men het aangegeven tijdens de draagproef. Klaarblijkelijk is er dus niks of weinig meegedaan.

Ben benieuwd hoelang Richa nodig heeft om een pak te maken wat wel past in jouw geval...

Ik zit nu te wachten op het winterpak, wat helemaal is aangemeten door het personeel van de kledingshop te Apeldoorn. Hier hebben ze alles opgeschreven/opgemeten zoals ik het wilde hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Het zomerpak was trouwens in België bij Richa zelf opgemeten. Wat dus absoluut niet goed is gegaan. (Leuke dienstreis trouwens en goed voor de km's op de dienstfiets.

Waarvoor is de rits overigens onder de lolly en boven 'POLITIE' op de rug? Extra ventilatie? Aan de stiksels te zien zou ik bijna zeggen dat het een opberg vakje is?

Ja, die rits kan je openzetten voor extra ventilatie.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2013, 10:59:36
Als het goed is heeft men het aangegeven tijdens de draagproef. Klaarblijkelijk is er dus niks of weinig meegedaan.
Dat blijkt dan inderdaad... Dan zitten de zakken dus niet bij 'Op advies van deze collega’s en die van de Klankbordgroep heeft Richa nog een aantal verbeteringen doorgevoerd. '

Citaat
Ik zit nu te wachten op het winterpak, wat helemaal is aangemeten door het personeel van de kledingshop te Apeldoorn. Hier hebben ze alles opgeschreven/opgemeten zoals ik het wilde hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Het zomerpak was trouwens in België bij Richa zelf opgemeten. Wat dus absoluut niet goed is gegaan. (Leuke dienstreis trouwens en goed voor de km's op de dienstfiets.

Als een 20cm te korte broek het resultaat is van op meten bij Richa zelf dan is het wel een hele erge faal... Leuke rit trouwens inderdaad... ;)

Citaat
Ja, die rits kan je openzetten voor extra ventilatie.

Thanks!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #55 Gepost op: 21 februari 2013, 20:48:57
Ik heb sinds 2 dgn het nieuwe wintermotorpak van Richa. Ziet er goed uit, zit lekker maar dat mag ook wel aangezien het kompleet op maat is gemaakt.

Het enige nadeel wat ik de afgelopen 2 dgn heb ondervonden met de lage temperaturen is dat het veel minder warm is als het huidige motorpak van Stadler.


guest14264

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 22 februari 2013, 02:43:45
Ik heb sinds 2 dgn het nieuwe wintermotorpak van Richa. Ziet er goed uit, zit lekker maar dat mag ook wel aangezien het kompleet op maat is gemaakt.

Het enige nadeel wat ik de afgelopen 2 dgn heb ondervonden met de lage temperaturen is dat het veel minder warm is als het huidige motorpak van Stadler.

Betekent dat wel dat het in de zomer wellicht stuk koeler is rijden?


guest14264

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 22 februari 2013, 08:25:57
Betekent dat wel dat het in de zomer wellicht stuk koeler is rijden?

Even anders formuleren. Ik rij zelf geen motor ;-)
Is het pak in de zomer wel minder warm, dat lijkt mij zelf fijner.

Heb het persoonlijk liever koud dan warm, verschild natuurlijk per persoon, maar bij kou kan je tenminste nog wat laagje  98uiyeaantrekken


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #58 Gepost op: 22 februari 2013, 09:02:16
Betekent dat wel dat het in de zomer wellicht stuk koeler is rijden?

Nee, want daar krijgen we een "speciaal" zomerpak voor. Zeg maar even voor het gemak een doorwaaipak.


guest14264

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 22 februari 2013, 09:03:22
Nee, want daar krijgen we een "speciaal" zomerpak voor. Zeg maar even voor het gemak een doorwaaipak.
Dan lijkt het mij inderdaad niet zo prettig. 098uo