Opleiding (Hoofd)agent

Auteur Topic: Opleiding (Hoofd)agent  (gelezen 13042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2013, 15:54:13
Ik denk dat het niet zo zeer een achterstand is maar het feit dat de eenheid al behoorlijk veel geld in jou opleiding heeft geïnvesteerd en capaciteit gebruikt. Door jou vervolgens door te laten stromen als beroeps hebben ze weinig financieel voordeel van de eerder door jou genoten opleiding (hoogstens wat vrijstellingen) en is er wel een capaciteitsplaats verloren gegaan voor een vrijwilliger die ook door iemand anders ingevuld had kunnen worden.

Ok, duidelijk DiNozzo! Zit zelf in ongeveer hetzelfde schuitje.
W&S in deze eenheid verwacht in 2013 en 2014 geen vacatures voor niv5. Contactpersoon VP zag geen probleem om nu voor VP te gaan, daarnaast door te studeren op de universiteit en op termijn alsnog te solliciteren. Vanuit W&S ook geen tegengeluiden gekregen. Ben dus benieuwd hoe het verloop zal zijn en zal het zelf ook duidelijk aangeven bij een eventueel korpsgesprek (moet selectiedagen A+B nog krijgen).
Senior GGP / Oost-Brabant


jnomden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2014, 21:19:59
Halo
Ik zit nu in kader klas vier hierna ga ik een opleiding verpleegkundig volgen nou is mijn vraag of ik ook als hoofd agent kan soliciteren, omdat je voor hoofd agent gemengt theorie nodig heb en ik heb dan kader gedaan. Ik wil eerst de verpleeg kundige opleiding volgen om meer kans te maken bij de politie en als ik zou worden afgewezen zou ik nog in een zieken huis terecht kunnen omdat mij dat ook erg leuk lijkt. Ook heb ik last van autisme niet heel erg  maar een beetje zou ik dan nog kans maken? Maar als ik de opleiding agent/hoofd agent heb gedaan dan wordt ik toch gewoon ingewerkt net als in iederander bedrijf? Wat ik mij altijd af vraag zijn twee dingen: ik las een blog van een agent en toen schreef hij iets van we hadden niks meer te doen en toen ging ik met een collega surveilleren mag je dat zelf dan bepaalen? En nog een maar dat is een beetje een rare vraag: als ik een politie auto langs zie rijden zitten er vaak twee agenten in maar is het op rang orde wie rijdt?  e050
Ps ik wist wel wat ik wilde schrijven maar njet hoe ik het moest verwoorden, staat waarschijnlijk een beetje door elkaar, daar mijn excuses voor.
Alvast bedankt
JNomden


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2014, 21:33:44
Citaat van: jnomden link=msg=1235356 date=1389212399
Halo
Ik zit nu in kader klas vier hierna ga ik een opleiding verpleegkundig volgen nou is mijn vraag of ik ook als hoofd agent kan soliciteren, omdat je voor hoofd agent gemengt theorie nodig heb en ik heb dan kader gedaan. Ik wil eerst de verpleeg kundige opleiding volgen om meer kans te maken bij de politie en als ik zou worden afgewezen zou ik nog in een zieken huis terecht kunnen omdat mij dat ook erg leuk lijkt. Ook heb ik last van autisme niet heel erg  maar een beetje zou ik dan nog kans maken? Maar als ik de opleiding agent/hoofd agent heb gedaan dan wordt ik toch gewoon ingewerkt net als in iederander bedrijf? Wat ik mij altijd af vraag zijn twee dingen: ik las een blog van een agent en toen schreef hij iets van we hadden niks meer te doen en toen ging ik met een collega surveilleren mag je dat zelf dan bepaalen? En nog een maar dat is een beetje een rare vraag: als ik een politie auto langs zie rijden zitten er vaak twee agenten in maar is het op rang orde wie rijdt?  e050
Ps ik wist wel wat ik wilde schrijven maar njet hoe ik het moest verwoorden, staat waarschijnlijk een beetje door elkaar, daar mijn excuses voor.
Alvast bedankt
JNomden

In eerste estantie kun je ontzettend veel informatie hier op het forum zitten. Ik vind je vraagstelling chaotisch, alles staat kris kras door elkaar en ik weet persoonlijk niet echt waar ik moet beginnen. Daarnaast ben je zelf al een beetje onzeker of hoofdagent wel voor je geschikt is, ik zou adviseren om eerst eens informatie in te winnen voordat je hier aan begint en jezelf af te vragen of dit echt iets voor jou is.

Natuurlijk wordt je ingewerkt, maar ik krijg een idee dat je het iets te gemakkelijk inziet. Je krijgt eerst pittige opleiding voordat je de straat op mag, na deze periode wordt je natuurlijk ingewerkt. Zo ver ik weet hebben agenten redelijk een eigen ingeving hoe ze de dag invullen. Je moet sowieso in bezit zijn van een geldig B-rijbewijs of deze binnen een periode te halen voordat je de straat op gaat.

Nogmaals je vraagstelling vind ik iets verwarrend, dus ik kan je niet direct overal antwoord op geven. Maar ik hoop dat je dit iets verder helpt. Succes met de eventuele sollicitatie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2014, 21:41:18
Citaat van: jnomden link=msg=1235356 date=1389212399
Ps ik wist wel wat ik wilde schrijven maar njet hoe ik het moest verwoorden, staat waarschijnlijk een beetje door elkaar, daar mijn excuses voor.
Ik zaag het verhaal wel even voor je doormidden.

Citaat
Ik zit nu in kader klas vier hierna ga ik een opleiding verpleegkundig volgen nou is mijn vraag of ik ook als hoofd agent kan soliciteren, omdat je voor hoofd agent gemengt theorie nodig heb en ik heb dan kader gedaan. Ik wil eerst de verpleeg kundige opleiding volgen om meer kans te maken bij de politie en als ik zou worden afgewezen zou ik nog in een zieken huis terecht kunnen omdat mij dat ook erg leuk lijkt.
Een goed plan. Ongeveer 1 van de 10 sollicitanten wordt ook maar daadwerkelijk aangenomen. Het is altijd goed om een ander plan achter de hand te hebben. Een verpleegkundige opleiding bevordert of benadeelt je sollicitatie niet direct maar brede ervaring is altijd fijn.

Citaat
Ook heb ik last van autisme niet heel erg  maar een beetje zou ik dan nog kans maken?
Ik ga niet direct roepen dat je geen kans maakt maar autisme belemmert een situatie wel. Het is voor de politie belangrijk dat je assertief bent en dat je goed contact kan maken met mensen. Autisme is heel breed en het is dus niet te zeggen dat je het wel of niet kan.

Citaat
Maar als ik de opleiding agent/hoofd agent heb gedaan dan wordt ik toch gewoon ingewerkt net als in iederander bedrijf?
De opleiding bij de politie is duaal. Je gaat dus om en om een periode naar de academie en een periode werken op straat. Na de opleiding zal je bovendien nog wat begeleiding krijgen. De een heeft maar een maandje extra begeleiding nodig terwijl de ander gewoon iets langer nodig heeft.

Citaat
Wat ik mij altijd af vraag zijn twee dingen: ik las een blog van een agent en toen schreef hij iets van we hadden niks meer te doen en toen ging ik met een collega surveilleren mag je dat zelf dan bepaalen? En nog een maar dat is een beetje een rare vraag: als ik een politie auto langs zie rijden zitten er vaak twee agenten in maar is het op rang orde wie rijdt?  e050
Je bepaalt samen met je collega met wie je rijdt. In verband met de planning zit je meestal met één van een aantal collega's op de auto. Vaak rijdt je of een halve dienst, of een hele dienst en dan netjes wisselen. Soms voel ik mij niet helemaal top (in de nachtdienst bv) en dan sta ik gerust mijn beurt af. Dat heeft niets te maken met wie wil rijden maar gaat gewoon in goed overleg.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2014, 22:09:52
Citaat van: jnomden link=msg=1235356 date=1389212399
Ik wil eerst de verpleeg kundige opleiding volgen om meer kans te maken bij de politie en als ik zou worden afgewezen zou ik nog in een zieken huis terecht kunnen omdat mij dat ook erg leuk lijkt.

Dat is zeker verstandig inderdaad, ik ben er persoonlijk mee op de koffie gekomen doordat ik me helemaal op de politie had gefocust. Na twee maal gesolliciteerd te hebben bleek ik toch niet de juiste persoon voor dit werk te zijn, mede dat de testen iets te zwaar voor me waren. Ik had ze totaal onderschat, en ik had er teveel moeite mee. Dus focus je zeker op een andere richting, iets waar jij je prettig bij voelt en je prima als 2e keuze ziet. Zo kun je als BOA/handhaving zijnde ook alle kanten op, ook hier zijn de toelatingseisen alsmede pittig. Maar hier ligt het niveau toch ietsje lichter.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2014, 22:15:46
Ligt totaal aan de regio waar je solliciteert voor BOA. Je hebt regio's waar ze gebruik maken van geweldsmiddelen. Die trainingen die je daarvoor moet doen zijn best zwaar. In tegenstelling tot een BOA van een andere plaats die een PDA aan zijn koppel heeft hangen en een bonnenprinter..
That's just the way it is.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2014, 22:38:22
Citaat van: Mahad link=msg=1235389 date=1389215746
Ligt totaal aan de regio waar je solliciteert voor BOA. Je hebt regio's waar ze gebruik maken van geweldsmiddelen. Die trainingen die je daarvoor moet doen zijn best zwaar. In tegenstelling tot een BOA van een andere plaats die een PDA aan zijn koppel heeft hangen en een bonnenprinter..

En dat bedoelde ik uit te leggen met "Je kunt als BOA zijnde ook alle kanten op".


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2014, 22:49:56
Citaat van: Mahad link=msg=1235389 date=1389215746
Ligt totaal aan de regio waar je solliciteert voor BOA. Je hebt regio's waar ze gebruik maken van geweldsmiddelen. Die trainingen die je daarvoor moet doen zijn best zwaar. In tegenstelling tot een BOA van een andere plaats die een PDA aan zijn koppel heeft hangen en een bonnenprinter..

Dat heeft niet te maken met de regio, maar met de functie/taken van de BOA en de insteek van de werkgever.
Senior GGP / Oost-Brabant


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2014, 12:42:38
Heeft juist wel met de regio te maken. Je hebt regio's waar er helemaal geen gebruik wordt gemaakt van geweldsmiddelen. En je hebt regio's waar er wel wordt gebruik gemaakt van de middelen. Als je in de regio gaat werken waar er gebruik wordt gemaakt van de geweldsmiddelen dien je daar voor getoetst te worden. Dat zal zwaarder uitvallen dan een regio waar je geen gebruikt van de middelen.
That's just the way it is.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #19 Gepost op: 9 januari 2014, 15:59:43
Citaat van: Mahad link=msg=1235540 date=1389267758
Heeft juist wel met de regio te maken. Je hebt regio's waar er helemaal geen gebruik wordt gemaakt van geweldsmiddelen. En je hebt regio's waar er wel wordt gebruik gemaakt van de middelen. Als je in de regio gaat werken waar er gebruik wordt gemaakt van de geweldsmiddelen dien je daar voor getoetst te worden. Dat zal zwaarder uitvallen dan een regio waar je geen gebruikt van de middelen.

Hoezo heeft het juist wel met de regio te maken? Zoals ik al aangeef ligt het aan de taken (domein) die de BOA uitvoert of hij voor geweldsmiddelen in aanmerking komt en besluit de werkgever of die het nodig cq gewenst vindt dat zijn personeel met bewapening rondloopt. Uiteindelijk beslist de minister of al dan niet geweldsmiddelen worden toegekend. Het maakt daarvoor niet uit in welke regio de BOA werkt. Enige uitzondering zou zijn een politieboa van bijvoorbeeld Verkeershandhaving. In dat geval is de "regio" werkgever en kom je weer op bovenstaande verhaal, maar dat zal in de loop van tijd ook recht getrokken worden.
Senior GGP / Oost-Brabant