Instroommoment politieacademie mei 2013

Auteur Topic: Instroommoment politieacademie mei 2013  (gelezen 5607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2013, 17:00:29
Neehoor Chiellie, dat heeft weinig met je verlof uren te maken. In sommige eenheden (bijvoorbeeld Den Haag) kunnen ze alle handjes gebruiken, en word je vooral rondom oud & nieuw gewoon ingezet (en terecht!).
Bovendien heb je als je in week 17 start genoeg verlofuren voor 4 weken (144), start je in week 33 dan heb je ook genoeg verlof, je start pas na de zomer dus je hebt maar een week nodig in december.
Eenheid-afhankelijk is het ook niet, want de academie gaat gewoon een week langer door (week 29) en daar moeten alle eenheden mee leven. Wat ze met de verlof uren doen in de kerstvakantie is wel hun eigen verantwoordelijkheid, maar grotendeels ook van de student. Als ik in week 29-32 geen verlof aanvraag moet ik ook gewoon werken, dat terwijl de academie gesloten is.

Voor jou Chiellie: als het goed is doet de SvHP er niet aan mee.... althans bij ons niet!  098uo
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ChiellieNL

  • Aspirant Recherchekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2013, 21:47:37
tsjah.. (dan even offtopic, sorry). Hier is onze klas wel voor gewaarschuwd en liepen sommigen wel tegenaan.
Maarja.. dat merkte je al wanneer er dagen 'vrij' (lees: zelfstudie) geroosterd stonden.. Sommige korpsen wilden dan dat de studenten op het bureau kwamen studeren  ::).
Ook nu we (na de komende week) onze eerste korpsperiode in gaan: een hoop studenten moet zelf 20x bellen en regelen om zelf maar een stage programma samen te stellen, krijgt het bekende kastje-muur verhaal en weet nog steeds niet waar ze aan toe zijn...  >:(
Kortom.. ik blijf er toch bij dat dit nog echt korps-afhankelijk is en ben nog steeds reuze blij bij de Eenheid Den Haag te zitten, waar het bedje nog steeds erg lekker warm en gespreid is  ;D 8)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2013, 23:05:58
Het inroosteren van verlofdagen is wel "regio" afhankelijk, maar ook persoonsafhankelijk. Waar ik op doel is dat als de academie besluit in wk 29 gewoon les te geven, de korpsen hier weinig hebben in te brengen.
Dan zijn er dus nog 3 weken over, daarin kan je als student verlof opnemen. Wat de "regio" daar van vindt moet je zelf uitkomen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2013, 15:07:34
Als alles goed gaat met het antecedentenonderzoek stroom ik ook in op de politieacademie in mei 2013, regio Den Haag (functie hoofdagent). Ik heb toevallig vorige week een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij Werving & Selectie en die heeft voor mij achterhaald bij de academie dat de mensen die in mei instromen sowieso de weken 31 en 32 vrij hebben. Er komt waarschijnlijk nog een week bij, maar dat is nog niet zeker. Het is ook niet bekend of dit de week ervoor (30) of erna (33) is.