Politie identiteitsbewijs bij stage als monteur bij politie

Auteur Topic: Politie identiteitsbewijs bij stage als monteur bij politie  (gelezen 10559 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2013, 14:06:14
Volgens mij zijn er ook twee soorten politielegitimatiebewijzen. 1 voor personeel met opsporingsbevoegdheden (opsporingsambtenaren) en 1 voor administratief/technisch/ondersteunend personeel.
Ik kan helaas hiervan alleen geen specimen vinden op internet.

Het politielegitimatiebewijs:


Van het legitimatiebewijs voor ATH-personeel heb ik geen voorbeeld kunnen vinden. Ik heb dit legitimatiebewijs ook nog nooit gezien en vermoed dat dit slechts binnen enkele voormalige regiokorpsen gebruikt werd/wordt. Overigens wordt dit specifieke pasje in diverse documenten het politie-identiteitsbewijs genoemd, wat vreemd is aangezien het geen identiteits- maar legitimatiebewijs is.
Senior GGP / Oost-Brabant


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2013, 14:13:26
Het politielegitimatiebewijs:


Van het legitimatiebewijs voor ATH-personeel heb ik geen voorbeeld kunnen vinden. Ik heb dit legitimatiebewijs ook nog nooit gezien en vermoed dat dit slechts binnen enkele voormalige regiokorpsen gebruikt werd/wordt. Overigens wordt dit specifieke pasje in diverse documenten het politie-identiteitsbewijs genoemd, wat vreemd is aangezien het geen identiteits- maar legitimatiebewijs is.
Die is vrijwel het zelfde.  :)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2013, 14:19:40
Die is vrijwel het zelfde.  :)

Ik had al zo'n vermoeden. Ik kwam ooit de foto op onderstaande link tegen. Is dat het betreffende politie-identiteitsbewijs?
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/vrijwilligers-zijn-verlengstuk-politie-1.577237  (Klik op foto voor grote versie)
Senior GGP / Oost-Brabant


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2013, 14:30:27
Ik had al zo'n vermoeden. Ik kwam ooit de foto op onderstaande link tegen. Is dat het betreffende politie-identiteitsbewijs?
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/vrijwilligers-zijn-verlengstuk-politie-1.577237  (Klik op foto voor grote versie)
Die kleuren inderdaad met een stukje layout van het politielegitimatiebewijs. :)


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2013, 16:13:03
Ik had al zo'n vermoeden. Ik kwam ooit de foto op onderstaande link tegen. Is dat het betreffende politie-identiteitsbewijs?
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/vrijwilligers-zijn-verlengstuk-politie-1.577237  (Klik op foto voor grote versie)

Kan het niet heel erg goed zien op de foto maar lijkt inderdaad op het legitimatiebewijs wat ik bedoelde.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2013, 17:35:40
Het politielegitimatiebewijs:


Van het legitimatiebewijs voor ATH-personeel heb ik geen voorbeeld kunnen vinden. Ik heb dit legitimatiebewijs ook nog nooit gezien en vermoed dat dit slechts binnen enkele voormalige regiokorpsen gebruikt werd/wordt. Overigens wordt dit specifieke pasje in diverse documenten het politie-identiteitsbewijs genoemd, wat vreemd is aangezien het geen identiteits- maar legitimatiebewijs is.

zo ziet ie er uit inderdaad
Vrijwillige brandweer


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2013, 19:21:42
zo ziet ie er uit inderdaad

Ik neem aan dat voordat hij stage ging lopen een screening heeft gehad? Als hij het heeft gehad, dan is er weinig tot geen reden om bang te zijn dat er misbruik van wordt gemaakt. Hij wil bij de politie, dus hij weet waarschijnlijk ook wel dat hij het ID niet mag misbruiken, anders kan hij wel fluiten naar een carrière bij de politie.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2013, 19:27:20
ja, die heeft ie gehad. maar hij is 14
Vrijwillige brandweer


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2013, 19:36:25
Klinkt als een intern legitimatie bewijs van Amsterdam. En dat kan want Amsterdam heeft zijn eigen garage waar ook stage wordt gelopen. Het interne legitimatiebewijs is tevens een key-card. Er zijn wel meer collega's die hem in de portemonnee hebben, want je wilt hem niet kwijt raken.

Pas(intern legitimatie bewijs) voor stagiaires en bv uitzendkrachten is een tijdelijke toegangspas en deze is wit. Het interne legitimatiebewijs voor vast personeel is blauw/grijs.

AT(administratief/technisch) personeel in de eenheid Amsterdam heeft geen extern legitimatiebewijs. Al het executief personeel zowel OA als BOA natuurlijk wel.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2013, 20:16:17
ja, die heeft ie gehad. maar hij is 14

Nog een reden waarom je er eigenlijk geen zorgen om hoeft te maken, bij het gebruik van die pas zal zijn leeftijd bepaald niet meewerken.