Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013

Auteur Topic: Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013  (gelezen 12346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #40 Gepost op: 27 januari 2013, 22:10:04
"Er is een groot gedeelte van het terrein afgezet en alles wat daar staat gaat als asbest afgevoerd worden. Alle mooie nieuwe huisjes enz."

Dat zal toch niet waar zijn? Het zijn supergladde, kunststof kattenhuisjes. Afspoelen en klaar. Welke oplichter of gevoelloze nitwit van een saneringsbedrijf zou dit onnodig willen afvoeren en daarmee het kattenbos beroven van hun onmisbare spulletjes? Lag het maar dichterbij, dan ging ik het afspoelen, grrrrr!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #41 Gepost op: 27 januari 2013, 22:34:01
"Er is een groot gedeelte van het terrein afgezet en alles wat daar staat gaat als asbest afgevoerd worden. Alle mooie nieuwe huisjes enz."

Dat zal toch niet waar zijn? Het zijn supergladde, kunststof kattenhuisjes. Afspoelen en klaar. Welke oplichter of gevoelloze nitwit van een saneringsbedrijf zou dit onnodig willen afvoeren en daarmee het kattenbos beroven van hun onmisbare spulletjes? Lag het maar dichterbij, dan ging ik het afspoelen, grrrrr!

We leven helaas in een regeltjes land en zijn helemaal panisch voor dingen als asbest. En natuurlijk moet de boel weer schoon, zeker voor de katten. Maar sanering is aan zoveel regeltjes gebonden... Daar is weinig menselijks meer aan. En ja het is doodzonde als ook die mooie nieuwe huisjes weg gaan. Laten we hopen dat daar snel weer vervanging voor komt. Maar nog belangrijker, dat het kattenbos weer opgebouwd en hersteld wordt. Dat Lenicka en haar katten daar weer gewoon met plezier, en veilig mogen wonen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #42 Gepost op: 27 januari 2013, 22:35:22
"Er is een groot gedeelte van het terrein afgezet en alles wat daar staat gaat als asbest afgevoerd worden. Alle mooie nieuwe huisjes enz."

Dat zal toch niet waar zijn? Het zijn supergladde, kunststof kattenhuisjes. Afspoelen en klaar. Welke oplichter of gevoelloze nitwit van een saneringsbedrijf zou dit onnodig willen afvoeren en daarmee het kattenbos beroven van hun onmisbare spulletjes? Lag het maar dichterbij, dan ging ik het afspoelen, grrrrr!

Misschien als AGS eens bellen naar dat bedrijf, Tijgernest.
Om te vragen of het echt nodig is om die huisjes af te voeren?
Kan me niet voorstellen dat ze daar niet gevoelig voor zijn.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 27 januari 2013, 22:43:19
Zijn hier ook mensen die kunnen netwerken?

Heb jij connecties met b.v. dierenwinkels, kattenvoer-fabrieken, leveranciers van kattenbenodigdheden (krabpalen, huisjes, klimpalen, voerbakken), dierenhulporganisaties, dierenbescherming, SOS dieren, postcodeloterij?

Misschien kun je dan je netwerk inzetten om zoveel mogelijk spullen te reserveren voor het moment dat de kattenopvang weer open gaat. Er zijn straks weer heel veel spullen nodig.
Kattenvoer is altijd welkom, begreep ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #45 Gepost op: 28 december 2014, 01:11:45
Het gaat de goede kant uit met het Kattenbos! Na lange tijd in enkele oude vervallen noodketen te hebben gezeten, kunnen de dieren en hun verzorgers begin volgend jaar eindelijk over naar hun definitieve nieuwe stek. Een prachtige nieuwe opvang, met veel aandacht voor veiligheid. Zo is er o.a. geen gasaansluiting meer, zodat er nooit meer een allesvernietigende ketelbrand kan ontstaan, die helaas aan een tiental katten het leven kostte en het leven van de andere dieren en hun verzorgers dramatisch op hun kop zette.
Hieronder de kerstmail die ik vorige week ontving. Ik deel hem graag met jullie! En mochten er onder jullie handige doe-het-zelvers zijn: jullie hulp is van harte welkom!
Zou het zaagwerk om de nieuwe hekken te kunnen plaatsen misschien geen goede oefening zijn voor brandweerkorpsen uit de omgeving? Ik doe maar een gooi.......

Met hartelijke groeten,
Jetty Middelkoop
AGS, kattenmoeder en betrokken donateur van het Kattenbos

-------------------------
Lieve donateurs,

We zijn nog steeds niet verhuisd naar onze nieuwe plek , er wordt wel stevig gebouwd en het einde van de bouw is wel in zicht maar het zal niet eerder dan eind februari worden voor het opgeleverd wordt en dan is de eerste bezigheid de ruimte rondom weer begaanbaar te maken want het is op het moment één grote kapot gereden modderpoel waar niet te lopen valt zonder dat je schoenen voorgoed in de modder verdwijnen.  
Ik heb ook nog nooit van mijn leven zoveel grote zware vrachtwagens , betonmolens en hijskranen bij elkaar gezien als op dit kleine plekje. Soms heb ik het idee dat er een flat gebouwd wordt , zoveel bouwgeweld. Ook moet het terrein klaar gemaakt worden voor de omheining. Dat zou eigenlijk eerder gebeuren maar achteraf ben ik blij dat dat niet gebeurd is  , het zou al voor de helft vernield zijn geweest.

Er waren na de brand veel mensen die hun hulp aanboden maar van dat aanbod konden we op dat moment geen gebruik maken omdat we door het langdurige koude weer , meer dan 3 maanden op de asbest sanering hebben moeten wachten  en omdat we 1 groep poezen uit een opvang teruggehaald hebben omdat die daar een besmettelijke ziekte hadden opgelopen , die we wel op het terrein verder verzorgt hebben , maar waardoor geen andere mensen op het terrein konden komen.

In maart zouden we echter heel blij zijn met aangeboden hulp !!!
Binnen moet nog geverfd worden , er moet 200 m2 aan vloertegels gelegd worden, rondom het huis moeten tuin-/stoep tegels gelegd worden en rondom het huis moet een takken en boomvrije baan gemaakt worden voor de omheining zodat de poezen een mooie grote ruimte hebben waar ze veilig zitten en vanwaaruit ze altijd naar binnen kunnen.

Als we hulp krijgen hoop ik dat we in mei kunnen openen en dan is bezoek van donateurs en adoptanten weer heel welkom !!! U krijgt daar nog bericht over.

U krijgt deze mail omdat U nu in de nieuwe administratie als donateur genoteerd bent. En ik hoop dat U ook in 2015 weer een donatie overmaakt.
De kosten van het nieuwe huis , wat helemaal aangepast gebouwd is om de poezen een mooi en leefbaar onderkomen te geven + een hele mooie aparte  , maar wel in het gezichtsveld , ruimte voor de poezen met leukemie , zijn helemaal gedekt door de verzekering en de erfenis van mijn moeder die geheel besteed is aan de herbouw.
Maar we moeten komend jaar ook weer het voer en de dierenartskosten kunnen betalen , de grootste steeds terugkerende uitgaven om de hier wonende katten een goed leven te kunnen geven. Blijf ons dus alstublieft steunen !!!!

Heel hartelijk dank voor Uw donaties en spulletjes het afgelopen jaar. En ook heel veel dank voor de lieve en opbeurende brieven en mailtjes.
Tot volgend jaar !!!!  Ik houd U op de hoogte van de laatste loodjes en de echte nieuwe start !!

Liefs, Lenička
 
Giro/bank;  IBAN :  NL43 INGB 0000 264 929
t.n.v Stichting Kattenbos  
Lucaswolde

RSIN nummer : 805204623  
KvK nummer : 41012815
(ANBI erkende instelling)
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter