@Silque,
Het zijn niet de oudere diender, maar juist de jongere dienders die moeilijk altijd ja maar. Gewoon iets aannemen van een oudere diender is er niet bij meer. In mijn tijd was dat wel anders.
Wat ik zeg is dat de oudere dienders simpelweg nooit zijn geschoold over IM, dat is pas van de laatste jaren (en dan praat ik over mijn eigen regio). Hoe jij nou weer komt bij iets wel of niet aannemen snap ik dan ook niet helemaal. Is misschien jouw referentiekader, maar die discussie ga ik niet met je aan.
Om op IM terug te komen: ik draai regelmatig dienst met een oudere diender en aangezien wij best wat (snel)wegen in de wijk hebben worden wij vaak als eerste gestuurd bij een incident/pechgeval. Vandaar dat ik weet dat veel oudere dienders niet goed op de hoogte zijn van IM (en dat kun je ze ook niet kwalijk nemen!), gelukkig leer ik niet alleen veel van hun maar kan ik zo ook wat terug doen. Elkaar scherp houden, daar gaat het om!
Leren doe je ook van elkaar, of dat nou RWS, brandweer of een oude/jonge collega is.