Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering

Auteur Topic: Reddingsbrigade Noord-Holland-Noord versus alarmering  (gelezen 8787 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2013, 10:46:21
Ik trek geen conclusies, ik constateer bevindingen en daarbij vallen wat zaken op.
Zaken die in mijn vraagstellingen al zijn geformuleerd.
Het resultaat van dit onderzoek gaat naar de vraagsteller.


Delta00


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2013, 13:13:25
Ik trek geen conclusies, ik constateer bevindingen en daarbij vallen wat zaken op.
Zaken die in mijn vraagstellingen al zijn geformuleerd.
Het resultaat van dit onderzoek gaat naar de vraagsteller.


Delta00

Het dik gedrukte is wetenschappelijk gezien natuurlijk onzin, je trekt geen conclusie, maar er zijn wel problemen bij de processen die je benoemt op basis van procedures (?)  ???

Ik ben persoonlijk van mening dat je verhaal over een "onderzoek" nogal vaag is, de vraagstelling zoals in de eerste post geplaatst is voor een studie naar dit onderwerp ook redelijk apart. Als je daadwerkelijk wil kijken naar de effectiviteit van de processen, kom je met alleen procedures ook niet ver...

Ik (en andere betrokkenen) zouden je hiermee kunnen helpen, ik heb er in de praktijk mee te maken en heb er ook een (deels wetenschappelijk onderbouwde) mening over. Ik moet dan echter wel de achtergrond van het onderzoek kennen ;)


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2013, 15:25:01
Je hebt helemaal gelijk Joost, ik heb echter voldoende informatie nu, dus ik heb je hulp niet meer nodig.
Nogmaals bedankt.

Delta00


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2013, 20:55:05
Wat een ontzettend raar topic zo is dit geworden!? Vreemde reacties van beide kanten: een vaag onderzoek waarvan de opdrachtgever niet genoemd mag worden, procedures die 'geheim' moeten blijven...

Daar word Nederland wel veiliger op zo  :-\  :( :-X
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Richard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2013, 14:59:00
Delta00 doet me ook al denken aan een geheime operatie.
Waarom nou niet gewoon je naam en de reddingsbrigade waar je lid van bent.

Groeten Richard


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2013, 16:34:04
Om te beginnen: De (gebruikers-)naam heeft natuurlijk niets te maken met de inhoud van dit topic, noch hoeft Delta00 lid te zijn van een Reddingsbrigade om een dergelijk topic te openen of zijn onderzoek te doen.
Ook is Delta00 natuurlijk niet verplicht om zijn opdrachtgever te noemen, wij kennen niet zijn afspraken met deze opdrachtgever.
Ook ben ik van mening (zoals eerder gezegd) dat het niet direct de bedoeling is om allerlei plannen en procedures zomaar op het forum te mikken omdat iemand daar even om vraagt. Dat betekent niet dat die plannen/procedures spannend zijn, dat maakt ze ook niet tot "geheim" maar heeft mijns insziens onder andere te maken met zorgvuldigheid. Dit in relatie trekken tot de veiligheid van Nederland is natuurlijk kolder...


Dit gezegd hebbende, ben ik in beginsel wel nieuwsgierig naar de uitkomsten van een onderzoek naar de alarmering van en communicatie met Reddingsbrigades door GMK's en/of KWC. Zowel vanuit persoonlijke interesse maar zeker ook vanuit mijn functies binnen deze wereld. Ik ben dan ook graag bereid medewerking te verlenen aan een dergelijk onderzoek. Echter ben ik wel van mening dat een dergelijk onderzoek zorgvuldig moet gebeuren. Vandaar ook dat ik in mijn eerste reactie heb aangegeven dat ik de gevraagde antwoorden wel kon geven, maar eerst benieuwd was naar de achtergrond van de vraagstelling. Tevens heb ik in dezelfde reactie een indicatie gegeven van de huidige gang van zaken. Mijn antwoord had een diepgang zoals dit momenteel openbaar te vinden zou moeten zijn en naar mijn inzicht past bij een "anonieme" vraagsteller op een openbaar forum. E.e.a. is door -Joost-, (volgens zijn onderschrift) actief binnen de Reddingsbrigade, student IVK én Moderator, onderschreven en aangevuld.

Vervolgens komt Delta00 met de informatie dat het gaat om een onderzoek voor zijn studie. In principe is dat een valide reden om dergelijke gegevens te verschaffen. Zoals eerder gezegd: het zijn geen geheimen. Een student moet de mogelijkheid hebben om binnen zijn studie te leren en met een dergelijk onderzoek kunnen zowel student als betrokkenen hun voordeel doen. Ik ben dan wel van mening dat een dergelijk onderzoek zorgvuldig moet worden gedaan, dit heb ik ook direct in mijn tweede reactie (n.a.v. deze informatie over de achtergrond van de vraag) aangegeven. Daarbij heb ik tevens (niet met woorden) in mijn ogen de deur opengezet om contact op te nemen voor nadere informatie. Ook "9910001" heeft aangegeven dat het beste contact opgenomen kon worden met de betrokken partijen en meldt tevens dat zijn ervaringen met de GMK NHN "goed" zijn.

Dan komt er een zeer korte reactie van Delta00 dat hij "alles" heeft, "inclusief de nou niet echt spannende procedures". Waarop een mede-forumlid al meteen gaat vragen of hij die procedures dan ook niet eventjes kan krijgen, al dan niet privé. Dergelijke verzoeken zijn voor mij ook precies de reden om zorgvuldig met het verschaffen van informatie om te gaan. Nee de procedures zijn niet geheim: loop eens mee met (de inzet van) een Reddingsbrigade en je kent de procedures ook. Maar procedures hebben een bepaalde context, gevoeligheid (anders dan geheim!) en werkingsgebied die je niet meekrijgt als je die lukraak via internet gaat verspreiden. Voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat ken ik "muistroom" als iemand die zelf ook uit de Reddingsbrigade wereld in NHN komt, danwel daar zeer geïnteresseerd in is. Ik zou dan ook verwachten dan hij/zij de inhoud van deze procedures ook op andere manieren zou kunnen ontvangen, waarbij er wel aan de zorgvuldigheid voldaan kan worden (binnen eigen brigade).

Naar aanleiding van de reactie van Delta00 kreeg ik zo mijn twijfels over de zorgvuldigheid van zijn "onderzoek". Toen Delta00 binnen 24 uur na zijn eerste vraag op het forum komt met "ik heb alles in één keer te pakken", kreeg ik de indruk dat het "onderzoek" niet van een door mij gewenst niveau zou zijn. Een onderzoek waar ik in dit kader aan mee zou willen werken, en waarbij aan de door mij gewenste zorgvuldigheid wordt voldaan, kan NOOIT binnen 24 uur na een dergelijke vraagstelling (zoals in de openingspost) worden afgerond met de mededeling dat de onderzoeker "alles" heeft. Omdat de woordkeuze "alles" mogelijk verkeerd was gekozen heb ik gevraagd naar meer informatie rondom (het proces van) dit onderzoek en de studie waarvoor deze werd gedaan.
Het antwoord dat hierop werd gegeven door Delta00 was voor mij echter zo onduidelijk danwel niet te begrijpen dat ik daar in de korte tijd dat ik tijdens mijn werk had, verder niet meer op kon reageren. Gelukkig heeft -Joost- hier vervolgens (in mijn ogen) inhoudelijk zéér goed op gereageerd, ik onderschrijf zijn reactie dan ook volledig. En ook ik was (ben), alhoewel argwanend t.o.v. het niveau, nog altijd bereid om aan een dergelijk onderzoek mee te werken.
Echter geeft Delta00 hierop aan dat hij daadwerkelijk genoeg informatie zou hebben, en verder hulp van mensen met de gevraagde kennis niet langer noodzakelijk is.
Voor mij geven de reacties van Delta00 een indruk van het niveau van onderzoek aan die niet passen bij het onderwerp. Echter is dit slechts een persoonlijke mening o.b.v. de reacties in dit topic.
Tot slot dragen de laatste twee voorgaande reacties van joostvankempen en Richard naar mijn mening niet bij de inhoud van dit topic, dat weliswaar misschien bijzonder was, maar verder tot op dat moment wel inhoudelijk correct.


Concluderend verwacht ik persoonlijk niet veel van de resultaten van het onderzoek van Delta00. Misschien leuk genoeg voor het behalen van een leuk cijfer voor zijn studie, maar verwacht dat het totaal onbruikbaar is voor de betrokken partijen. Delta00 is voor zover ik kan opmaken niet bekend in de Reddingsbrigade in de betreffende regio, en kan in mijn ogen dan ook niet op basis van enkel de procedures en antwoorden op de gestelde vragen binnen een dergelijke korte tijd met conclusies en antwoorden komen waar ik wat mee zou kunnen. Mocht dit anders blijken te zijn zou ik enkel zeer positief verrast zijn en ben ik zeer benieuwd naar wat de uitkomsten dan zijn.

Tot slot: Mocht iemand die voornemens is een dergelijk onderzoek te willen doen, stuiten op dit topic: Ik ben nog altijd zeer benieuwd naar de uitkomsten van een dergelijk, grondig en zorgvuldig onderzoek en graag bereid hieraan mee te willen werken. Voel je vrij om contact op te nemen!
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2013, 23:01:58
Beste Rhonus,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je denkt dat ik de gevraagde procedures wilde hebben.
Je geheugen laat je niet in de steek en ben ik volledig op de hoogte van de procedures en heb ik die hier liggen.
Mijn verzoek was dat ik graag de resultaten wilde hebben die de vraagsteller ging schrijven.
Ik begrijp dat dit niet gebeurt dus helaas ^-^


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2013, 23:51:05
Muistroom,

M'n geheugen laat me helaas dus toch wel een beetje in de steek...  e050
Ik dacht dat ik had gelezen dat jij naar de procedures vroeg, maar teruglezend zie ik nu dat er toch echt heel duidelijk staat dat je om de stukken van Delta00 vroeg. Mijn excuses voor de ontstane verwarring en de onterechte "beschuldiging"... 98uiye

Maar ik vrees dat we inderdaad weinig meer van het hele verhaal zullen gaan horen...  :-\
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2013, 18:33:10
Dat klopt helemaal, jij zal er inderdaad helemaal niks meer van horen.
De vraagsteller juist weer wel.

Delta00  98uiye


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2013, 19:17:02
Met alle respect, maar ik denk dat je op deze manier in de toekomst nooit meer antwoord zult krijgen op je vragen...